Gjest prøver meg Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Bør jeg informere skolen om at en utredning foretas? Vil det i såfalll føre til forståelse av gutten og gi han en lettere skolehverdag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Nei, ikke så lenge det fortsatt er under utredning. Du er ikke gitt om han vil få en diagnose eller hva denne i så fall vil være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg har tro på at kunnskap fører til mer konstruktive handlinger. Derfor synes jeg du bør informere. Spesielt når utredningen er ferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg ville tatt et møte med skolen og informert om prosessen dere er inne i om jeg var deg. Uansett hva utredningene konkluderer med er prosessen i gang fordi noe ikke går på skinner, og det vil utvilsomt komme gutten til gode at alle faglige personer rundt han er informert om tingenes tilstand. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg ville kanskje ha informert om at barnet blir utredet, men ville nok ha ventet med å informere om diagnosen til den evt. var stilt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vent til han er ferdig utredet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Men vet de ikke det allerede da? En av tingene de gjør er jo å observere barnet på skolen og skolen er vel med på ansvarsgruppemøter. Jeg tror ikke du trenger å fortelle dem det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hei! Jeg tror jeg ville sagt det fordi mange får ikke diagnosen men kan ha trekk, det betyr at det kan være en hjelp at skolen kjenner til dette, også hvis han ikke får diagnosen. Vi har vært åpne med skolen når våre barn har blitt utredet, vi har imidlertid ikke valgt som mange å informere på foreldremøter når de da fikk diagnosen asperger syndrom, dette fordi vi syns det får være opp til guttene selv om de vil fortelle det og til hvem. Nå har de ikke adferdsproblemer, slik at hadde de hatt det er nok informasjon til hele klassen nødvendig. Jeg har fått kritikk av foreldre med barn med asperger i autismeforeningen, fordi jeg "skjuler" mine barns diagnoser, men jeg gjør ikke det, syns bare de får bestemme dette selv. I vertfall når det kun er asperger og ikke adferdsvansker i tillegg som skaper bråk og uro for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.