Gå til innhold

11 åring under utredning,med misstanke om asber

Gjest prøver meg

Anbefalte innlegg

Gjest prøver meg

Bør jeg informere skolen om at en utredning foretas?

Vil det i såfalll føre til forståelse av gutten og gi han en lettere skolehverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har tro på at kunnskap fører til mer konstruktive handlinger. Derfor synes jeg du bør informere. Spesielt når utredningen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt et møte med skolen og informert om prosessen dere er inne i om jeg var deg. Uansett hva utredningene konkluderer med er prosessen i gang fordi noe ikke går på skinner, og det vil utvilsomt komme gutten til gode at alle faglige personer rundt han er informert om tingenes tilstand. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vet de ikke det allerede da? En av tingene de gjør er jo å observere barnet på skolen og skolen er vel med på ansvarsgruppemøter. Jeg tror ikke du trenger å fortelle dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror jeg ville sagt det fordi mange får ikke diagnosen men kan ha trekk, det betyr at det kan være en hjelp at skolen kjenner til dette, også hvis han ikke får diagnosen.

Vi har vært åpne med skolen når våre barn har blitt utredet, vi har imidlertid ikke valgt som mange å informere på foreldremøter når de da fikk diagnosen asperger syndrom, dette fordi vi syns det får være opp til guttene selv om de vil fortelle det og til hvem.

Nå har de ikke adferdsproblemer, slik at hadde de hatt det er nok informasjon til hele klassen nødvendig.

Jeg har fått kritikk av foreldre med barn med asperger i autismeforeningen, fordi jeg "skjuler" mine barns diagnoser, men jeg gjør ikke det, syns bare de får bestemme dette selv. I vertfall når det kun er asperger og ikke adferdsvansker i tillegg som skaper bråk og uro for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...