Gå til innhold

Trøbbel i paradis

Anbefalte innlegg

Gjest ganske så alene
Skrevet

Kjæresten min føler seg sviktet når jeg mottar hjelp fra psykolog.

Han har gitt meg et ultimatum...enten velger jeg bort behandler eller han.

Jeg måtte selvsagt velge bort min behandler da jeg ikke lenger klarte sjalusien,sinnet og anklagene hans.

Våger ikke å snakke med noen lenger da det skaper så store konflikter oss i mellom.

Det er bare så innmari vannskelig å stå helt alene

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette valget bør være selvfølgelig:

Velg bort "kjæresten".

Skrevet

Det er ikke for sent å gjøre om på valget ditt.

Tenk deg godt om.

Gjest ganske så alene
Skrevet

Dette valget bør være selvfølgelig:

Velg bort "kjæresten".

Dette er min store kjærlighet:)

Kanskje kjærligheten kan gjøre livet lettere å leve.

Gjest ganske så alene
Skrevet

Det er ikke for sent å gjøre om på valget ditt.

Tenk deg godt om.

Det er ingen vei tilbake, kanskje tiden er inne for å klare seg selv.

Det er bare så tungt akkurat nå!

Skrevet

''Kanskje kjærligheten kan gjøre livet lettere å leve'' Dersom du hadde trodd på dette selv - innerst inne - hadde du ikke skrevet om dette her tror nå jeg. Lytt til NHD og Liliaceae og behold behandleren din. Det er helt borti natta at noen skal legge seg borti hvorvidt du har en behandler, og at denne noen er din kjæreste får alarmklokkene til å ringe høyt og tydelig for meg.

Gjest ganske så alene
Skrevet

''Kanskje kjærligheten kan gjøre livet lettere å leve'' Dersom du hadde trodd på dette selv - innerst inne - hadde du ikke skrevet om dette her tror nå jeg. Lytt til NHD og Liliaceae og behold behandleren din. Det er helt borti natta at noen skal legge seg borti hvorvidt du har en behandler, og at denne noen er din kjæreste får alarmklokkene til å ringe høyt og tydelig for meg.

Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå valget mitt,men jeg kan virkelig ikke se for meg et liv uten denne personen.

Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg ikke våger å ta det opp med noen i real life.

Skriver om det i håp om at andre kanskje har erfaring med denne type problemstilling...kanskje de har noen råd å komme med?

Jeg ønsker av hele mitt hjerte å fremdeles få lov til å elske min kjære, selv om ultimatumet kan virke urimelig .

Gjest all I don`t won`t for christmas
Skrevet

Hvordan har du det om 10-20 år i dette paradiset, kan du se for deg det? Hva når forelskelsen har slippet taket og du står der ensom uten å kunne kontakte venner fordi han er sjalu? Hvilket liv har du tenkt å leve? Kom deg vekk!!!

Skrevet

Man kan jo ikke bare slutte å være den personen man er, og bli en annen.

Min oppfordring er derfor: FÅ I HVERT FALL IKKE BARN!

Skrevet

Du kan ikke mene at du har valgt bort behandleren din fordi kjæresten krever det???? Hva slags kjærest er det, da, som vil deg vondt? Hvorfor vil han ikke at du skal bli frisk? Ha det bra?

Og hvilke andre ting kan kjæresten kreve at du gir avkall på?

Hjelpes, dette kan du ikke gå med på, du forstår vel at dette ikke er en person som er glad i deg, men som faktisk bare ønsker å kontrollere deg?

Skrevet

Dette er IKKE din store kjærlighet!!!! Tro meg...dette er en fyr som kommer til å gi deg trøbbel resten av livet! Du vil jo ikke ha en som ikke vil at du skal ha det bra???? Han der vil forme deg etter sitt eget ønske - han er en stor egoist!

Gjest ganske så alene
Skrevet

Hvordan har du det om 10-20 år i dette paradiset, kan du se for deg det? Hva når forelskelsen har slippet taket og du står der ensom uten å kunne kontakte venner fordi han er sjalu? Hvilket liv har du tenkt å leve? Kom deg vekk!!!

Jeg ser ikke for meg at jeg skal svelge alt i alle år..Men håper jeg kan gjøre noe for å trygge denne peresonen,slik at han ikke trenger å være så mistenksom..

Det bor så mye godt i han også:)

p.s jeg har tre barn

Skrevet

Den store kjærligheten gir deg ikke slike ultimatum!!! Den store kjærligheten vil det beste for deg, og om du sliter så er det beste for deg å få hjelp av en uhildet tredjeperson.

Den store kjærligheten vil ikke eie deg med hud og hår!

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå valget mitt,men jeg kan virkelig ikke se for meg et liv uten denne personen.

Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg ikke våger å ta det opp med noen i real life.

Skriver om det i håp om at andre kanskje har erfaring med denne type problemstilling...kanskje de har noen råd å komme med?

Jeg ønsker av hele mitt hjerte å fremdeles få lov til å elske min kjære, selv om ultimatumet kan virke urimelig .

Selvsagt forstår jeg at du ønsker å elske kjæresten din. Men er han virkelig den beste for deg?

Prøv å se livet ditt for deg om 5 år. Hvordan har du det da sammen med en som ikke elsker deg for den du er, men for den han vil du skal være?

Hvordan blir det hvis dere får barn? Kommer han til å bli sjalu på dem også? Hva gjør han da?

Skrevet

''Skriver om det i håp om at andre kanskje har erfaring med denne type problemstilling...kanskje de har noen råd å komme med?

''

Det fins massevis av folk som har erfaring med forhold der den ene parten er kontrollerende og sjalu. Historiene ender ikke med at personen endrer seg hvis den andre parten føyer seg. Ofte blir det vel heller verre...

Marilyn Monroe
Skrevet

''Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå valget mitt,men jeg kan virkelig ikke se for meg et liv uten denne personen.''

Er det fordi du er avhengig av ham? Er det han som tar alle avgjørelser fordi du ikke klarer selv? Er det han som er tryggheten i livet ditt? Er det fordi du er så usikker på deg selv at du ikke vet hva du skal gjøre uten ham?

''Skriver om det i håp om at andre kanskje har erfaring med denne type problemstilling...kanskje de har noen råd å komme med?''

Her er det mange som allerede har kommet med råd til deg. Du vil bare ikke høre det rådet du får. Man får ikke bare de rådene man ønsker seg. Min erfaring er at disse rådene er de beste jeg har fått. De har fått meg til å våkne.

Dropp denn fyren, han er ikke bra for deg. Jeg gjetter forresten på at en av grunnene til at du oppsøkte psykolog er pga dine handlingsmønstre ovenfor personer som han du er sammen med. Am I right?

Gjest Paradis nei!
Skrevet

Han har ingen grunn til å føle seg sviktet. Du er den som derimot faktisk blir sviktet på det groveste av ham. Ingen ting vil bli bedre mellom dere fordi du slutter i behandling. Han blir aldri tryggere på deg. Hvis du slutter i behandlingen bekrefter du bare at hans irrasjonelle sjalusi er rett, og at han har makt og rett til å kontrollere deg og nekte deg å snakke med andre. Hva når han nekter deg å gå ut av huset? Mulig du elsker han, men han elsker ikke deg og vil deg ikke det beste. Du er ikke i noe paradis, men et helvete som bare kommer til å bli verre.

Du ber om råd: Fortsett behandlingen og kom deg langt unna denne "kjæresten" hvis han ikke godtar det!

Marilyn Monroe
Skrevet

Han har ingen grunn til å føle seg sviktet. Du er den som derimot faktisk blir sviktet på det groveste av ham. Ingen ting vil bli bedre mellom dere fordi du slutter i behandling. Han blir aldri tryggere på deg. Hvis du slutter i behandlingen bekrefter du bare at hans irrasjonelle sjalusi er rett, og at han har makt og rett til å kontrollere deg og nekte deg å snakke med andre. Hva når han nekter deg å gå ut av huset? Mulig du elsker han, men han elsker ikke deg og vil deg ikke det beste. Du er ikke i noe paradis, men et helvete som bare kommer til å bli verre.

Du ber om råd: Fortsett behandlingen og kom deg langt unna denne "kjæresten" hvis han ikke godtar det!

Tiltredes!

Skrevet

''jeg kan virkelig ikke se for meg et liv uten denne personen'' Hvorfor ikke? Hva er det han gjør som gjør han uerstattelig?

''Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg ikke våger å ta det opp med noen i real life'' Hvorfor våger du ikke å ta det opp med noen i rl? Hva vil skje da? Er du redd han skal få vite det, og dersom ja: Hva vil skje da?

''Skriver om det i håp om at andre kanskje har erfaring med denne type problemstilling...kanskje de har noen råd å komme med?'' Er du mottakelig for råd, eller er du bare ute etter bekreftelse på at det er riktig av deg å bøye deg for kjæresten sine ønsker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...