Gå til innhold

Trøbbel i paradis

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg måtte selvsagt velge bort min behandler da jeg ikke lenger klarte sjalusien,sinnet og anklagene hans''

Hvis han alltid / ofte er sjalu, sint og anklagende når du foretar deg noe som angår deg og ditt, uten at han har kontroll, råder jeg deg til å komme deg videre uten ham.

Hvis dette er noe som går på akkurat denne behandleren og ikke noe annet, kan det hende kjæresten din ikke forstår hva terapien går ut på. Da kan det kanskje finnes en løsning - men det forutsetter jo at dere kan kommunisere om det. Jeg får ikke akkurat det inntrykket når jeg leser innlegget ditt.

Skrevet

Det høres ut som om du har rotet deg borti en eiesyk psykopat. Dump ham. Kjæresten, altså - ikke psykologen.

Gjest Paradis nei!
Skrevet

Dette er min store kjærlighet:)

Kanskje kjærligheten kan gjøre livet lettere å leve.

Hvis dette er din store kjærlighet bør du skrive :(

Han gjør allerede nå livet ditt mye vanskeligere enn det trenger være, og slutter du behandlingen blir det jo enda verre. Alt du skriver her tyder på at han aldri vil gjøre livet ditt lettere.

Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg skal svelge alt i alle år..Men håper jeg kan gjøre noe for å trygge denne peresonen,slik at han ikke trenger å være så mistenksom..

Det bor så mye godt i han også:)

p.s jeg har tre barn

Det bor noe godt i de aller, aller fleste. Det er ikke spesielt for ham.

Det som er spesielt for ham, er at han har fått deg til å påta deg skylden for hans reaksjoner. Du kommer aldri til å klare å "trygge ham" nok til at han slutter å kontrollere deg.

Det er mange her med erfaring fra kontrollrelasjoner, jeg tror ikke du finner noen som vil svare deg at alt blir bra bare du gjør som han sier.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg skal svelge alt i alle år..Men håper jeg kan gjøre noe for å trygge denne peresonen,slik at han ikke trenger å være så mistenksom..

Det bor så mye godt i han også:)

p.s jeg har tre barn

Er barna hans, eller har de en annen far? Du må tenke på de også. De har det ikke bra når det er mye sjalusi og utrygghet i et hjem.

Skrevet

Sånne sykelig sjalu folk er rett og slett håpløst å ha noe fungerende godt forhold til. De bare sliter deg ut, mange er ekstremt flinke til å manipulere og spille på samvittigheten til andre mennesker. Jeg har ikke vært i uføret selv, men sett et par venninner om trent bli fullstendig nedkjørt i slike forhold. F.eks. fikk ikke venninna mi lov til å være sammen med meg som selv er jente så lenge de to var sammen, han måtte alltid være med.

Og hva om du trenger psykologen din igjen da? Er det ikke viktigere med helsehjelp enn å la en annen syk person ødelegge for at du selv skal bli bedre psykisk? Om jeg problemer med tenna og kjæresten min ikke ønsket at jeg gikk til behandling hos tannlege, så hadde jeg beholdt tannlegen! Stygge tenner og tannverk er det ingen som har det bra med.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er min store kjærlighet:)

Kanskje kjærligheten kan gjøre livet lettere å leve.

Grunne til at jeg anbefaler at du forlater han fortere enn svint, er ikke bare pga det med psykologen.

Det kommer nemlig ikke til å stoppe der. Snart må du velge mellom han og familien din, vennene dine, jobben din ,interessene dine osv osv.

Den sjalu og personlighetsforstyrredes første bud: "Du skal ikke ha andre gleder og interesser enn meg!"

Gjest påskeharenhoppetihopp
Skrevet

Det burde jo egentlig være du som stiller ultimatum i dette forholdet. Du kan feks starte med å be han oppsøke psykolog eller så er du "gone with the wind".

Gjest ganske så alene
Skrevet

Grunne til at jeg anbefaler at du forlater han fortere enn svint, er ikke bare pga det med psykologen.

Det kommer nemlig ikke til å stoppe der. Snart må du velge mellom han og familien din, vennene dine, jobben din ,interessene dine osv osv.

Den sjalu og personlighetsforstyrredes første bud: "Du skal ikke ha andre gleder og interesser enn meg!"

Men det er desverre meg som har skapt denne utryggheten i forholdet...Jeg har holdt tilbake noe info om meg selv som har kommet opp,det er i utgangspunktet bagateller men det har skadet min troverdighet.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Men det er desverre meg som har skapt denne utryggheten i forholdet...Jeg har holdt tilbake noe info om meg selv som har kommet opp,det er i utgangspunktet bagateller men det har skadet min troverdighet.

So what? Du skal ikke akseptere dette likevel!

Gjest Paradis nei!
Skrevet

Og derfor er det greit at han nekter deg behandling, og at du er redd ham? Og at alle hans problemer, kontrollbehov, sjalusi og direkte ondskap (å nekte deg behandling du trenger og stille slike ultimatum er ondt) er liksom din skyld pga det du ikke hadde sagt, og derfor skal du lide? Du har ingen rapporteringsplikt til noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...