Gå til innhold

Noen som er god på dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått trykket et bilde (tatt av en fotograf) på lerret, men de som lagde det har kuttet litt for mye av selve bilde da de skulle montere det på en blindramme som er 40mm i tykkelse.

De er villig til å lage bilde på nytt men trenger da en fil der det er større avstand mellom det som er tatt bilde av, og enden av bilde på alle kantene. Var det forståelig? Er det noen som har peilig på hvordan jeg kan gjøre det uten å miste så mye av opplsningen? Jeg trenger altså å legge på en kant på bilde, men jeg vet bare hvordan jeg gjør det i paint og da blir nesten all oppløsning borte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357719-noen-som-er-god-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket filformat har bildet ditt? Er det en vanlig .jpg? Jeg regner med at du selv ikke bruker InDesign når du spør som du gjør, men du kan ikke høre om noen som bruker det kan hjelpe deg? Det er nemlig der løsningen ligger ... ;-)

(Jeg syns forsåvidt butikken burde kunne tilby dette..)

Hvilket filformat har bildet ditt? Er det en vanlig .jpg? Jeg regner med at du selv ikke bruker InDesign når du spør som du gjør, men du kan ikke høre om noen som bruker det kan hjelpe deg? Det er nemlig der løsningen ligger ... ;-)

(Jeg syns forsåvidt butikken burde kunne tilby dette..)

Nei jeg har aldri hørt om indesign :) Er dette en programvare jeg kan kjøpe? Men jeg har photoshop? Kan jeg få det til med photoshop?

*kløne på dette*

Nei jeg har aldri hørt om indesign :) Er dette en programvare jeg kan kjøpe? Men jeg har photoshop? Kan jeg få det til med photoshop?

*kløne på dette*

Hehe, alt virker vrient før man har prøvd det.. ;-) InDesign er programvare ja, i Adobepakken - har du den? Det koster litt, jeg vet ikke hvor mye for jeg har all programvare gjennom jobb. Om jeg var deg ville jeg spørre noen som jobber kreativt rundt deg, for det er gjerne de som har Adobepakke med InDesign og/ eller Illutstrator. Dette får du ikke løst i Photoshop desverre.. :)

Hehe, alt virker vrient før man har prøvd det.. ;-) InDesign er programvare ja, i Adobepakken - har du den? Det koster litt, jeg vet ikke hvor mye for jeg har all programvare gjennom jobb. Om jeg var deg ville jeg spørre noen som jobber kreativt rundt deg, for det er gjerne de som har Adobepakke med InDesign og/ eller Illutstrator. Dette får du ikke løst i Photoshop desverre.. :)

Visst får du løst dette i Photoshop. Eller for den saks skyld i gratisprogrammet Gimp. Det er bare å øke størrelsen på lerretet (canvas) like mye i alle retninger, slik at det blir en tom kant rundt originalbildet.

Visst får du løst dette i Photoshop. Eller for den saks skyld i gratisprogrammet Gimp. Det er bare å øke størrelsen på lerretet (canvas) like mye i alle retninger, slik at det blir en tom kant rundt originalbildet.

Det er vel bedre at du tipser MP om dette? Selv har jeg aldri brukt photoshop til å legge kant rundt bilder/ plakater.

Annonse

Det finnes ikke mange ting man ikke får løst i photoshop:)

Jeg fikk faktisk løst det i photoshop :-) Men takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...