Gå til innhold

Sosial fobi og psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan forstå at mange med psykiske lidelser blir isolerte slik som samfunnet vårt er. Det skal lite til for å bli kritisert og uglesett. Godt det finnes steder og tilbud en kan dra til når man ikke føler seg akseptert av det vanlige samfunnet. Synd at det skal være slik at man utvikler sosial fobi når man har en psykisk lidelse fordi omgivelsene ikke greier å foholde seg til en på en riktig måte. Hvem er problemer spør nå jeg; pasienten eller et kaldt samfunn og mennesker som ikke vet hvordan de skal møte mennesker som er annerledes og har det vanskelig. Ikke rart at noen tar abort hvis fosteret viser seg å være annerledes. Vi har ikke et samfunn som tar vare på de svake. De skyves bort i lukkede samfunn. Trist at det skal være slik. Noen som har noen tanker rundt dette?

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke samme erfaringen som deg. Jeg har slitt mye med sosial angst opp igjennom tidene, og tror aldri følt at jeg har blitt bevisst holdt utenfor. Vel, jeg må si jeg følte barne og ungdomstiden lite inkluderende, men barn og ungdommer tenker jo ikke like nyansert som voksne.

Skrevet

For min del tror jeg mye sitter i mitt eget hodet. Jeg inbiller meg at folk ser ned på meg siden jeg har psykiske problemer. Før fortalte jeg absolutt ingen om det, fordi jeg var sikker på at venner/familie ville snu ryggen til meg hvis de fikk vite. Ja, jeg var til og med redd for å fortelle behandlere om det i starten, fordi jeg var trodde at de enten ville le og riste på hodet over meg, eller komme med en skjennepreken;) Men de jeg etter hvert har åpnet meg for, har motbevist dette ved å være så utrolig forståelsesfullle og støttende at jeg har blitt helt rørt. Jeg tar meg fortsatt i å tenke at folk synes jeg er ekkel, rar, dum, mindre verdt osv. fordi jeg har de problemene jeg har. Men nå innser jeg at det ikke gjelder flertallet, i hvert fall ikke de som kjenner meg. Det er bare "paranoide" tanker.

Skrevet

Vet ikke ... Men jeg har erfart at enkelte mennesker kan være riktig så fabelaktige bare du lar dem få ta del i livet ditt ... Jeg syntes det er viktigere å ha noen få sterke vennskap enn at hele verden skal like meg ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...