Gå til innhold

Slag i magen

Anbefalte innlegg

9-åringen vår fikk et kraftig slag neders i magen under lek på søndag. Det var voldsomt vondt. Hun vred seg i smerter og kastet opp. Vi vurderte fortløpende om det kunne være tegn til indre blødninger, men det hele virket stabilt. Utover dagen ble hun bedre, og mente selv hun kunne være med og danse i danseforestilling.

Vi lot henne bestemme selv, og hun danset første forestilling - redusert, men hun danset. Etter første forestilling tenkte jeg hun kanskje ønsket å hjem, men det mente hun at hun ikke trengte. Rett før andre forestilling begynte ble vi oppringt av ledelsen. Da hadde hun igjen fått veldig vondt. Jeg reiste ned for å hente henne. Mente magen kjentes hard, og besluttet å ta henne med på legevakta. 9-åringen sa hun syntes det var vondt å trekke pusten også.

På legevakta ble det tatt urinprøve, som var fin, og legen kjente på magen. Konklusjonen var at det var musklene som var forslått.

Jenta ble holdt hjemme fra skolen mandag. Tilstanden var stabil. Hun hadde vondt hele tiden. Vondt å sitte, vondt å gå - går bøyd fremover. Matlysten gikk drastisk ned, noe som er unormalt for henne...

Tirsdag og onsdag var hun på skolen, med Paracet. Det gikk greit. Ble kjørt til og fra skolen, da det er vondt å gå. Fikk være inne i friminuttene.

Nå lurer jeg på hvor lenge dette skal sitte i? Hvor lenge skal jeg evt. vente før vi kontakter lege igjen.

I dag er hun hjemme fra skolen, for de skulle ha svømming hele dagen. Hun har fremdeles vondt i magen, veldig trykkøm. Hun spiser ikke, drikker litt. Har også fått diare - vet ikke om det er relatert til slaget eller om det er noe hun hadde fått uansett.

Trenger litt input her nå... Og til info, så skal jeg levere eksamensoppgave om 1,5 time - så jeg har ikke mulighet til å ta henne med til legen nå ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357785-slag-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at hun ikke spiser er sannsynligvis relatert til diaretilstanden, og ikke slaget i magen. Jeg ville trodd det var to forskjellige ting, men jeg er overhodet ingen lege.

Få oppgaven i havn, og så ringer du legen om halvannen time.

Takk for svar. Matløsheten kom før diareen, men kan jo selvfølgelig være relatert likevel.

Kan prøve å ringe legen når jeg er ferdig med eksamen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357785-slag-i-magen/#findComment-3083082
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...