Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fødte for nesten 2 mnd siden mitt 5. barn.

Siden den gang har jeg hatt en "trykk-følelse" på blæren, lik den jeg hadde da jeg var gravid og barnet dultet borti.

Det føles som om jeg må tisse, selv om jeg nettopp har vært på do.

Dersom jeg når det er som verst allikevel prøver å gå på do og konsentrere meg om å slappe helt av i musklene der, kan trykkfølelsen gjøre skikkelig vondt. Akkurat som da barnet gjorde en brå og hard bevegelse mot blæren under svangerskapet.

Dersom jeg da kniper, blir det bedre.

Vet ikke om jeg har fått til å forklare godt nok...

Hva kan dette være?

Det er ikke noe særlig å ha følelsen av å være tissetrengt i flere timer av gangen uten å måtte tisse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35780-trykkf%C3%B8lelse-p%C3%A5-bl%C3%A6ren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Det du beskriver kan forekomme når som helst i livet. I svangerskapet er det ganske hyppig å ha symptomer fra blæren. Noen har ubehagelig trang til å late vannet, andre lekker urin ved bevegelser. Disse symptomerne kan fortsette etter fødselen, men hos de fleste forsvinner de. Hvis det er til å holde ut, ville jeg se det hele an i noen måneder. Som oftest forsvinner plagene. Er det ikke til å holde ut eller blir verre, ville jeg kontakte lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...