Gjest tusen takk for svar angående dette Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Går på medisinen Cisordinol 40 mg og bruker nå Imovane 7,5 mg x2- 2,5 tabletter for en periode fordi alt er så vanskelig akkurat nå. Burde jeg skamme meg over mitt medisin bruk?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nei, på ingen måte. Hovedsaken er at du har det bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Om en skal skamme seg, føle ansvar eller være stolt over noe, forutsetter det at en har hatt valg. Noen er stolte over å være norsk, eller å være kvinne/mann eller rødhåret. Det har de ingen grunn til siden det ikke er noe de har innvirket på selv. Du har fått en sykdom. Du har ikke valgt det selv. Dvs at du ikke har noe ansvar for at du er syk. Derimot viser du ansvarlighet ved å ta nødvendige medisiner. Om du skulle skammet deg for noe, måtte det vært om du ikke tok medisiner mot din sykdom, og med det ble til ekstra belastning for andre,. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nei det burde du ikke. En periode var jeg flau over både diagnosen min og medisinbruken. Nå er jeg ikke det lenger. Jeg er glad og takknemlig for at det er hjelp å få. Prøv å være det du også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beate1234 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg syns at folk burde skamme seg litt mindre, da det er en forferdelig ekkel følelse og som regel nokså ubegrunnet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.