Gå til innhold

Møte med NAV

Gjest urolig for fremtiden

Anbefalte innlegg

Jeg har AAP og forventer et brev fra NAV fordi vedtaket går ut om ikke lenge.

Da antar jeg det blir nye møter etc. Jeg tar med meg legen min på det.

Men hva er neste skritt nå? Jeg ønsker å være forberedt men har ikke den fjerneste anelse hva jeg kan forvente, eller hva NAV forventer av meg.

Etter den erfaringen jeg har fra før, så sitter NAV og forventer at jeg har planen klar, har undersøkt, ringt rundt, sjekket arbeidsmarkedet og i det hele tatt. Før jeg endte på AAP søkte jeg attføring og fikk høre at det jeg hadde lyst til var tåpelig, urealistisk osv. Og at jeg jo måtte snakke med folk i det og det yrket for å sjekke markedet FØR jeg kunne håpe å få hjelp til utdanning osv. Og jeg burde være glad for at de (de to saksbehandlerne i møtet) gav meg "inside information" om dette. Absurd situasjon som kulminerte i at den ene ba meg vurdere hva slags jobb jeg ville ha i fremtiden, fordi jeg kunne jo ikke omgåes med folk! Da satt jeg totalknekt i et hjørne og gråt uten å kunne si noe som helst. To års terapi og uføretrygd fulgte.

Nå er perioden snart over og jeg går ikke inn i noe slikt igjen en gang til. Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg har ønsker om og tanker om hva jeg kan og vil. Men regner det som like lett å vinne i lotto å nå frem med det. Hvordan kan jeg hjelpe meg selv best i dette?

Og hvis jeg spør hva de kan tilby, så er det stort sett vaakuum i ansiktet på saksbehandler og etter noen uker over på diverse kurs som for meg er meningsløse og ikke gjør meg noe annet enn dårlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med AMO-kurs? Kommer en fram til noe fornuftig på AMO-kurs er det langt lettere å få gjennomslag.

Har tenkt på dette, men disse kursene dreier seg stort sett om ting som ikke passer for meg. Og jeg har vært i systemet lenge uten at noe har fungert. Stort sett går man fordi man er "tvunget", det hele er lagt opp på et nivå langt under mitt, man kommer ingen som helst vei etterpå og ender med at man sitter i tomrom uten å være et skritt nærmere etterpå alikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083349
Del på andre sider

Gjest kvalm og syk av NAV

Har tenkt på dette, men disse kursene dreier seg stort sett om ting som ikke passer for meg. Og jeg har vært i systemet lenge uten at noe har fungert. Stort sett går man fordi man er "tvunget", det hele er lagt opp på et nivå langt under mitt, man kommer ingen som helst vei etterpå og ender med at man sitter i tomrom uten å være et skritt nærmere etterpå alikevel.

Å som jeg kjente meg igjen i innlegget ditt! :(

Jeg vet i alle fall en ting og det er det at mange av saksbehandlerne i NAV umulig kan være faglærte...det sitter unge jenter som ikke har peiling på livet.. Jeg fikk f.eks beskjed om jeg kan gå ned på dagsen å skaffe meg jobb!!! Hadde man hatt litt vett i hodet så sender man vel ikke psykisk syke som har gått på attføring i mange år ned på dagsen???

Jeg har i alle fall ikke klart å få meg jobb etter amo-kurs, jeg har søkt hver eneste dag i 6 mnd. meldt meg inn i samtlige vikarbyråer i hele byen og søker personlig på alle jobber som finnes...har ikke fått napp...sikkert fordi jeg har for stort hull i min cv. (har ikke jobbet på mange år pga sykdom) De kuttet trygden uten forvarsel (er det forresten lov??) og her sitter jeg uten fem øre til jul.. De har ødelagt meg fullstendig, jeg har aldri vært mer syk enn nå, og i stedenfor å søke jobber som jeg gjorde er jeg nå så psykisk nedbrutt at jeg prøver å konsentrere meg om å skaffe mat og husly i steden for å søke jobber. Snakk om å psyke folk ut og IKKE få de i arbeid!!! Kommer til å gå til media men må bare få litt energi først så jeg orker styret rundt dette. Men saksbehandleren min en hoven, ung jente som ikke kan en dritt, hun skal få høre masse fra meg. Jeg skal KLAGE og sende brev til alle hennes overordnede for på den måten hun har behandlet meg er rett og slett umenneskelig.

Håper for Guds skyld at du ikke har samme saksbehandler som meg!

Ønsker deg lykke til og ta med legen din om du får til det for da står du mye sterkere og blir ikke så lett overkjørt som jeg ble...fordi jeg kom alene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083421
Del på andre sider

Annonse

Å som jeg kjente meg igjen i innlegget ditt! :(

Jeg vet i alle fall en ting og det er det at mange av saksbehandlerne i NAV umulig kan være faglærte...det sitter unge jenter som ikke har peiling på livet.. Jeg fikk f.eks beskjed om jeg kan gå ned på dagsen å skaffe meg jobb!!! Hadde man hatt litt vett i hodet så sender man vel ikke psykisk syke som har gått på attføring i mange år ned på dagsen???

Jeg har i alle fall ikke klart å få meg jobb etter amo-kurs, jeg har søkt hver eneste dag i 6 mnd. meldt meg inn i samtlige vikarbyråer i hele byen og søker personlig på alle jobber som finnes...har ikke fått napp...sikkert fordi jeg har for stort hull i min cv. (har ikke jobbet på mange år pga sykdom) De kuttet trygden uten forvarsel (er det forresten lov??) og her sitter jeg uten fem øre til jul.. De har ødelagt meg fullstendig, jeg har aldri vært mer syk enn nå, og i stedenfor å søke jobber som jeg gjorde er jeg nå så psykisk nedbrutt at jeg prøver å konsentrere meg om å skaffe mat og husly i steden for å søke jobber. Snakk om å psyke folk ut og IKKE få de i arbeid!!! Kommer til å gå til media men må bare få litt energi først så jeg orker styret rundt dette. Men saksbehandleren min en hoven, ung jente som ikke kan en dritt, hun skal få høre masse fra meg. Jeg skal KLAGE og sende brev til alle hennes overordnede for på den måten hun har behandlet meg er rett og slett umenneskelig.

Håper for Guds skyld at du ikke har samme saksbehandler som meg!

Ønsker deg lykke til og ta med legen din om du får til det for da står du mye sterkere og blir ikke så lett overkjørt som jeg ble...fordi jeg kom alene...

Kanskje du ikke hadde blitt så kvalm og syk om du hadde fått deg en jobb..!

Jeg blir kvalm og syk av at Norge er verdens beste land og bo i, men befolkningen topper alle lister over de sykeste. Her er det noe som ikke stemmer!!!

Ikke sitt hjemme og tenk, føl og skyld på alle andre!! Gjør noe selv......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083454
Del på andre sider

Gjest Rehabpenger før, AAP nå

Som en annen sier, du må ta kontakt med NAV selv, ikke vent på at de kontakter deg.

Når det gjelder framtiden din, så er det jo faktisk opp til deg hva du ønsker å gjøre. NAV kan ikke finne på noe for deg, du må selv ta initiativet. Har du f.eks. fylt ut kartleggingsskjemaet? Det kan være til hjelp for å finne ut hva som skal til for at du skal komme deg ut i jobb.

Hvis du vil ut i jobb, da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083457
Del på andre sider

Jeg blir kvalm og syk av at Norge er verdens beste land og bo i, men befolkningen topper alle lister over de sykeste. Her er det noe som ikke stemmer!!!

Vet du, jeg tror at årsaken til at mange sliter i Norge er at det sitter veldig mange med et menneskesyn som ditt. Finn en annen tråd å herpe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083463
Del på andre sider

Som en annen sier, du må ta kontakt med NAV selv, ikke vent på at de kontakter deg.

Når det gjelder framtiden din, så er det jo faktisk opp til deg hva du ønsker å gjøre. NAV kan ikke finne på noe for deg, du må selv ta initiativet. Har du f.eks. fylt ut kartleggingsskjemaet? Det kan være til hjelp for å finne ut hva som skal til for at du skal komme deg ut i jobb.

Hvis du vil ut i jobb, da.

Jeg har fått forståelsen av at NAV innkaller til møte i tid før vedtaket går ut. Dette stemmer altså ikke?

Det største problemet mitt med NAV (og ikke bare meg tror jeg) er sånne kommentarer som du slengte på sist der. Det er holdningen til mennesker som er satt til å hjelpe. Trist er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083466
Del på andre sider

La oss for din skyld håpe at DU ikke skader deg såpass ille i en trafikkulykke en vakker dag, slik at DU ikke har noe annet valg enn å leve med NAV!!!

Kanskje du burde tenke litt lenger enn nesetippen din før du uttaler deg om mennesker du ikke aner noe om?!!! Ikke alle er slabbedasker som er avhengige av NAV noen har faktisk ikke annet valg her i livet og kan ikke noe for at de havnet der...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083479
Del på andre sider

Vet du, jeg tror at årsaken til at mange sliter i Norge er at det sitter veldig mange med et menneskesyn som ditt. Finn en annen tråd å herpe!

Kunne ikke vært mer enig med deg "urolig for fremtiden" tragisk at enkelte er så kort tenkte som brulla her.... :S

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083482
Del på andre sider

Gjest Rehabpenger før, AAP nå

Jeg har fått forståelsen av at NAV innkaller til møte i tid før vedtaket går ut. Dette stemmer altså ikke?

Det største problemet mitt med NAV (og ikke bare meg tror jeg) er sånne kommentarer som du slengte på sist der. Det er holdningen til mennesker som er satt til å hjelpe. Trist er det.

For å ta det siste først: Svært mange mennesker ønsker ikke å komme tilbake i jobb, men vil ha uføretrygd. Jeg vet ikke om du er blant dem, eller om det er jobb du primært ønsker å komme tilbake til. Kommentaren var ikke ment sleivete eller stygt, men jeg ser at den ble kort; burde ha skrevet mer.

For min del skulle jeg ønske at NAV brukte mindre tid på å tvinge folk som vil ha utføretrygd tilbake til jobb, og heller mer tid på å hjelpe de som faktisk ønsker seg tilbake til yrkeslivet. I dag brukes hovedsakelig ressursene på de som alltid har unnskyldninger for å slippe å jobbe, og det synes jeg er veldig synd.

Mitt NAV innkaller ikke til møte når vedtaksslutt nærmer seg, men det kan jo hende at de skulle ha gjort det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083523
Del på andre sider

Annonse

''Jeg har fått forståelsen av at NAV innkaller til møte i tid før vedtaket går ut. Dette stemmer altså ikke?''

Det stemmer ikke alltid. I mitt tilfelle tok jeg selv kontakt da det var en mnd. igjen før vedtaket om AAP gikk ut. Saksbehandleren min ordnet et nytt vedtak ut 2011 i løpet av en 10-15 dager.

Tak kontakt med NAV i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083524
Del på andre sider

La oss for din skyld håpe at DU ikke skader deg såpass ille i en trafikkulykke en vakker dag, slik at DU ikke har noe annet valg enn å leve med NAV!!!

Kanskje du burde tenke litt lenger enn nesetippen din før du uttaler deg om mennesker du ikke aner noe om?!!! Ikke alle er slabbedasker som er avhengige av NAV noen har faktisk ikke annet valg her i livet og kan ikke noe for at de havnet der...

Jeg har levd med NAV og blir ikke kvalm og syk av dem. Jeg er dem evig takknemelig for den hjelpen jeg fikk.

Jeg blir fortsatt kvalm og syk av folk som ikke gjør annet enn å klage på samfunnet! Vær glad for at du bor i Norge og at det finnes trygder for dem som blir syke, utsatt for ulykker osv.

Mitt menneskesyn er nok ikke verre enn noen andres - jeg er bare ærlig i forhold til den vanvittige klage og sytementaliteten i dette landet!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083583
Del på andre sider

Jeg svarte ikke deg, jeg svarte kvalm og syk av NAV.

Jeg svarer som jeg vil, om du tar det for herping så får det bli ditt problem.

Kvalm og syk av NAV gir uttrykk for en mentalitet som er helt forkastelig!! De som jobber på NAV gjør jobben sin, er det da greit å skrive en masse dritt om dem?

Det er lov til å være urolig for fremtiden, hvem har ikke vært det? Jeg har selv hatt mye kontakt med NAV og sliter med kronisk sykdom. Men når en begynner å skrive sånn som kvam og syk av NAV, da blir jeg rimelig temperert.

Sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083584
Del på andre sider

Du er utrolig hårsår.....

Hvorfor poster du et innlegg her hvis du ikke tåler det folk skriver!

Er du ikke klar over at det finnes folk i dette landet som ikke har lyst til å jobbe? Jeg sier IKKE at du er en av dem.

Ta en telefon til NAV eller møt opp. Ta litt ansvar for din egen situasjon.

Bare et tips!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3083587
Del på andre sider

Gjest FREMDELES kvalm og syk av og pga. NAV!

Jeg svarte ikke deg, jeg svarte kvalm og syk av NAV.

Jeg svarer som jeg vil, om du tar det for herping så får det bli ditt problem.

Kvalm og syk av NAV gir uttrykk for en mentalitet som er helt forkastelig!! De som jobber på NAV gjør jobben sin, er det da greit å skrive en masse dritt om dem?

Det er lov til å være urolig for fremtiden, hvem har ikke vært det? Jeg har selv hatt mye kontakt med NAV og sliter med kronisk sykdom. Men når en begynner å skrive sånn som kvam og syk av NAV, da blir jeg rimelig temperert.

Sånn er det med den saken!

Regner med at du er en av de ufaglærte idiotene som sitter bak NAV skranken og dirigerer andre menneskers liv på en helt feil måte!!! Kan ikke skjønne annet enn at du må være en av de som føler deg truffet....for det er ikke uten grunn at NAV nå skal sjekkes etter sømmene pga av all feilbehandling som tusner har måttet lide under!

Det er vel ikke uten grunn at media ER nødt til å ta opp alle feilbehandlinger og enkeltsaker for at noen må bli hørt?

Følger du i det hele tatt med på nyhetssendigene? Er alt det media og folk klager over når det gjelder NAV bare tull tror du? Wake up and smell the coffe!!!

Veldig flott at du har vært heldig, men det er ikke mange som har vært så heldig som deg! Jeg har også faktisk betalt meg i hjel med skatt i over 20 år og da forventer jeg faktisk å få den hjelpen som jeg faktisk har krav på gjennom Navs egne regler... og når det da ikke fungerer i praksis og folk blir skadelidende og må flytte fra gård og grunn pga feilbehandrling... da må jeg og andre med meg få lov til å reagere faktisk! Vi kan ikke lenger bare sitte og følge etter som sauer og ikke klage når vi blir skadelidende pga en instans som er udugelig...at de er underbemannet er ingen unnskyldning..da må de gjøre noe med det!! Og for at de skal gjøre noe med det MÅ vi reagere ellers blir ingenting gjort............ganske logisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357804-m%C3%B8te-med-nav/#findComment-3084330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...