Gå til innhold

Mercedes støtter Martine-saken :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

7

• Katt-ja

6

• Mary Poppins

6

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Ja, tenkte først at dette var strålende.

Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn, og jeg har egentlig ikke sans for å straffe én generasjon for en annens verk. Når det er sagt, kan en jo håpe å redusere morderens arv gjennom å ødelegge for faren....

Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn, og jeg har egentlig ikke sans for å straffe én generasjon for en annens verk. Når det er sagt, kan en jo håpe å redusere morderens arv gjennom å ødelegge for faren....

''Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn''

Du kødder!?!

''Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn,''

Dersom din sønn voldtok og drepte en jente så hadde du forsvart han og forsøkt å sørge for at han ikke ble tatt?!?!?

*sjokkert*

''Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn''

Du kødder!?!

Jeg regner med faren antar sønnen er uskyldig og har begrenset tillitt til en rettferdig rettssak i England.

Og uansett - hadde du klart å la være å redde ditt barn unna mange år i fengsel, om du kunne? Jeg vet virkelig ikke.

Uansett er det ikke tvil om at all tvil ville komme tiltalte til gode (i farens/evt mine øyne).

Annonse

'' jeg har egentlig ikke sans for å straffe én generasjon for en annens verk''

Men straffer de faren pga sønnens verk, eller er dette fordi faren bidrar til å unndra sønnen fra rettsforfølelse?

Umidelbart etter drapet ble faren sitert på at han ville slå hånda av sin sønn og at han ikke ville huse en morder.

Jeg regner med faren antar sønnen er uskyldig og har begrenset tillitt til en rettferdig rettssak i England.

Og uansett - hadde du klart å la være å redde ditt barn unna mange år i fengsel, om du kunne? Jeg vet virkelig ikke.

Uansett er det ikke tvil om at all tvil ville komme tiltalte til gode (i farens/evt mine øyne).

''Jeg regner med faren antar sønnen er uskyldig og har begrenset tillitt til en rettferdig rettssak i England.''

Hvorfor regner du med det? Det er vel like sannsynlig at faren vet meget godt at sønnen er skyldig.

''Og uansett - hadde du klart å la være å redde ditt barn unna mange år i fengsel, om du kunne? Jeg vet virkelig ikke.''

Jeg må si dette overrasker meg. Dersom mitt barn hadde voldtatt og drept en annen så hadde jeg på ingen måte klart å forsøke å redde barnet fra fengsel.

'' jeg har egentlig ikke sans for å straffe én generasjon for en annens verk''

Men straffer de faren pga sønnens verk, eller er dette fordi faren bidrar til å unndra sønnen fra rettsforfølelse?

Umidelbart etter drapet ble faren sitert på at han ville slå hånda av sin sønn og at han ikke ville huse en morder.

Du hr rett i det, men jeg tenker det er menneskelig å redde sitt barn unna om man kan.

Du sjokkerer meg.

Jeg lurer på hva du egentlig tenker om denne saken? Tror du virkelig at Farouk er uskyldig?

Og du sier at du sannsynligvis ville støttet egne barn på samme måte?

Det er nok større sjanse for rettferdig dømming i Europa, enn i Jemen. Tror neppe han blir uskyldig dømt i en slik sak.

Du sjokkerer meg.

Jeg lurer på hva du egentlig tenker om denne saken? Tror du virkelig at Farouk er uskyldig?

Og du sier at du sannsynligvis ville støttet egne barn på samme måte?

Det er nok større sjanse for rettferdig dømming i Europa, enn i Jemen. Tror neppe han blir uskyldig dømt i en slik sak.

Jeg antar han er skyldig, men vet jo ikke hva faren tror.

Jeg har vanskelig for helt å se for meg hva jeg ville gjøre. Men som nevnt tror jeg at jeg ville hatt vanskeligheter med ikke å redde mitt barn unna om jeg kunne, og da særlig om de var snev av tvil (i mine øyne) vedr skyld.

Jeg antar han er skyldig, men vet jo ikke hva faren tror.

Jeg har vanskelig for helt å se for meg hva jeg ville gjøre. Men som nevnt tror jeg at jeg ville hatt vanskeligheter med ikke å redde mitt barn unna om jeg kunne, og da særlig om de var snev av tvil (i mine øyne) vedr skyld.

''men vet jo ikke hva faren tror''

Faren er klar over at han hjalp sønnen å rømme England midt på natta. Han vet nok innerst inne hva sønnen har gjort, men det er sikkert helt ok i den kulturen å oppføre seg slik. Særlig om de er rikfolk :-(

''og da særlig om de var snev av tvil (i mine øyne) vedr skyld.''

Det er derfor vi har maktdelingsprinsippet. Fordi det er forskjellinge instanser som skal utforme lovene, påse at lovene blir fulgt, og til sist evt. dømme de som ikke har fulgt loven.

Som forelder ville jeg ikke blandet meg i dette. Det er jo snakk om voldtekt og drap :-(

''men vet jo ikke hva faren tror''

Faren er klar over at han hjalp sønnen å rømme England midt på natta. Han vet nok innerst inne hva sønnen har gjort, men det er sikkert helt ok i den kulturen å oppføre seg slik. Særlig om de er rikfolk :-(

''og da særlig om de var snev av tvil (i mine øyne) vedr skyld.''

Det er derfor vi har maktdelingsprinsippet. Fordi det er forskjellinge instanser som skal utforme lovene, påse at lovene blir fulgt, og til sist evt. dømme de som ikke har fulgt loven.

Som forelder ville jeg ikke blandet meg i dette. Det er jo snakk om voldtekt og drap :-(

Du trenger ikke belære meg i hva som ville være juridisk og politisk korrekt her, det er jeg faktisk klar over.

Annonse

Meget oppløftende.

Ikke ofte at et så stort industrikonsern setter etikken foran muligheten til å tjene noen kroner ekstra.

Skal vurdere Mercedes neste gang :-)

Ja, takk! :

http://www.mercedes-benz.no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/gl-class/_x164.flash.html

''Jeg regner med faren antar sønnen er uskyldig og har begrenset tillitt til en rettferdig rettssak i England.''

Hvorfor regner du med det? Det er vel like sannsynlig at faren vet meget godt at sønnen er skyldig.

''Og uansett - hadde du klart å la være å redde ditt barn unna mange år i fengsel, om du kunne? Jeg vet virkelig ikke.''

Jeg må si dette overrasker meg. Dersom mitt barn hadde voldtatt og drept en annen så hadde jeg på ingen måte klart å forsøke å redde barnet fra fengsel.

''Dersom mitt barn hadde voldtatt og drept en annen så hadde jeg på ingen måte klart å forsøke å redde barnet fra fengsel.''

Det er en så ekstremt teoretisk situasjon, at jeg - i likhet med Elextra - har vanskelig for å tenke meg til hva jeg ville gjort - eller følt for å gjøre. Det eneste jeg vet er at jeg hittil i mine barns liv stort sett gjør _alt_ for å hjelpe dem.

''Dersom mitt barn hadde voldtatt og drept en annen så hadde jeg på ingen måte klart å forsøke å redde barnet fra fengsel.''

Det er en så ekstremt teoretisk situasjon, at jeg - i likhet med Elextra - har vanskelig for å tenke meg til hva jeg ville gjort - eller følt for å gjøre. Det eneste jeg vet er at jeg hittil i mine barns liv stort sett gjør _alt_ for å hjelpe dem.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke ville klart å stå i veien for at en voldtektsmann og morder skulle bli tatt selv om det var mitt eget barn, gitt at barnet var voksent og friskt.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke ville klart å stå i veien for at en voldtektsmann og morder skulle bli tatt selv om det var mitt eget barn, gitt at barnet var voksent og friskt.

Ja,- det _tror_ jeg jo også at jeg ville gjort. Men, som sagt er dette så far-fetched at det er vanskelig å tenke seg til.

Og, - som ung og barnløs for 25 år siden hadde jeg nok også vært _helt_ sikker på mitt valg. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...