Gå til innhold

Mercedes støtter Martine-saken :-)

Anbefalte innlegg

Ja,- det _tror_ jeg jo også at jeg ville gjort. Men, som sagt er dette så far-fetched at det er vanskelig å tenke seg til.

Og, - som ung og barnløs for 25 år siden hadde jeg nok også vært _helt_ sikker på mitt valg. ;-)

Jeg regnet med at du kom til å bruke alder og det at jeg ikke har barn selv mot meg. Men spør meg igjen om noen år da vettu så får vi se ;-)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

7

• Katt-ja

6

• Mary Poppins

6

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg regnet med at du kom til å bruke alder og det at jeg ikke har barn selv mot meg. Men spør meg igjen om noen år da vettu så får vi se ;-)

'' Men spør meg igjen om noen år da vettu så får vi se ;-)''

Det kommer jeg nok ikke til å huske, skal se jeg begynner å bli litt glemsk...

Dessuten brukte jeg ikke noe mot _deg_ - men jeg _vet_ at uendelig mye av mine meninger og følelser har endret seg etter at jeg fikk barn - så for _meg_ ble jeg mindre sikker på hva jeg ville gjort nå enn før...

Ja,- det _tror_ jeg jo også at jeg ville gjort. Men, som sagt er dette så far-fetched at det er vanskelig å tenke seg til.

Og, - som ung og barnløs for 25 år siden hadde jeg nok også vært _helt_ sikker på mitt valg. ;-)

Det man ikke kan forstå når man er 25 og barnløs er hvor grenseløst stor kjærligheten og beskyttertrangen overfor ungene er. Man forstår det litt, men aldri helt. Jeg tror ikke det går an å forstå det til fulle før man har fått barn selv, og jeg vet det provoserer de som ikke har unger. Vi har vært der selv, de fleste av oss. Jeg husker veldig godt hvor dumt jeg syntes det var da de med barn kom med det argumentet. Som om en ikke var i stand til å tenke, eller hadde rett til å mene bare fordi en ikke hadde barn.

Jeg håper jeg ville reagert som MP hvis det skjedde mitt barn, men jeg er neimen ikke sikker. Båndene er så sterke og følelsene så store at jeg rett og slett ikke vet. Jeg håper jeg aldri trenger å få vite hva jeg ville gjort...

Ja, tenkte først at dette var strålende.

Men som mor ville jeg antakelig gjort det samme for min sønn, og jeg har egentlig ikke sans for å straffe én generasjon for en annens verk. Når det er sagt, kan en jo håpe å redusere morderens arv gjennom å ødelegge for faren....

Tror mange foreldre ville gjort dette for sine barn. Men det er lett å være PK når det kun er en teoretisk problemstilling (ref de som kritiserer deg).

Det man ikke kan forstå når man er 25 og barnløs er hvor grenseløst stor kjærligheten og beskyttertrangen overfor ungene er. Man forstår det litt, men aldri helt. Jeg tror ikke det går an å forstå det til fulle før man har fått barn selv, og jeg vet det provoserer de som ikke har unger. Vi har vært der selv, de fleste av oss. Jeg husker veldig godt hvor dumt jeg syntes det var da de med barn kom med det argumentet. Som om en ikke var i stand til å tenke, eller hadde rett til å mene bare fordi en ikke hadde barn.

Jeg håper jeg ville reagert som MP hvis det skjedde mitt barn, men jeg er neimen ikke sikker. Båndene er så sterke og følelsene så store at jeg rett og slett ikke vet. Jeg håper jeg aldri trenger å få vite hva jeg ville gjort...

Altså, det er forskjell på å beskytte et barn som har rappet sjokolade i butikken, og å miste gangsynet slik at man gjør seg selv medskyldig i å skjule en person som har voldtatt og drept et menneske, og som kan gjøre det igjen. Hva da? Hvis man har skjult noen som dreper på nytt?

Den "logikken" du legger frem her er også den som lar så mange som begår incest få fortsette.

Med vennlig hilsen

Annonse

Altså, det er forskjell på å beskytte et barn som har rappet sjokolade i butikken, og å miste gangsynet slik at man gjør seg selv medskyldig i å skjule en person som har voldtatt og drept et menneske, og som kan gjøre det igjen. Hva da? Hvis man har skjult noen som dreper på nytt?

Den "logikken" du legger frem her er også den som lar så mange som begår incest få fortsette.

Med vennlig hilsen

Å herregud, du fornekter deg ikke. Jeg gidder ikke dette, sør. Det vet du.

Så hvorfor svarer du da, hvis du ikke har noe fornuftig å si?

Med vennlig hilsen

''Så hvorfor svarer du da, hvis du ikke har noe fornuftig å si?''

Arrogant! Er det du som skal bestemme hvilke innlegg som er fornuftige heretter? Har ikke helt oppfattet at du er moderator her på siden. Og strengt tatt tror jeg faktisk at flere av dine innlegg har blitt fjernet av webmaster enn tonies.

Jeg regnet med at argumentet om at jeg ikke har barn kom til å brukes, så den ventet jeg på.

Jeg har kanskje ikke barn, men jeg har en lillebror, som jeg faktisk elsker over alt på denne jord. Jeg har alltid vært en veldig beskyttende storesøster overfor ham. Likevel, dersom han viste seg å voldta og drepe en annen person så hadde jeg ikke klart å beskjytte han. Hva om han gjør det igjen?

''Så hvorfor svarer du da, hvis du ikke har noe fornuftig å si?''

Arrogant! Er det du som skal bestemme hvilke innlegg som er fornuftige heretter? Har ikke helt oppfattet at du er moderator her på siden. Og strengt tatt tror jeg faktisk at flere av dine innlegg har blitt fjernet av webmaster enn tonies.

''Arrogant! Er det du som skal bestemme hvilke innlegg som er fornuftige heretter? Har ikke helt oppfattet at du er moderator her på siden. Og strengt tatt tror jeg faktisk at flere av dine innlegg har blitt fjernet av webmaster enn tonies.''

Dette var det tonie skrev som svar på et helt seriøst innlegg:

''Å herregud, du fornekter deg ikke. Jeg gidder ikke dette, sør. Det vet du.''

Med andre ord, ikke noe svar på innlegget, og ikke noe "fornuft".

Jeg regnet med at argumentet om at jeg ikke har barn kom til å brukes, så den ventet jeg på.

Jeg har kanskje ikke barn, men jeg har en lillebror, som jeg faktisk elsker over alt på denne jord. Jeg har alltid vært en veldig beskyttende storesøster overfor ham. Likevel, dersom han viste seg å voldta og drepe en annen person så hadde jeg ikke klart å beskjytte han. Hva om han gjør det igjen?

Jeg er helt enig med deg. Moralen min sier det samme, men jeg må bare si som sant er at jeg dessverre ikke kan garantere at den ville vunnet dersom det var snakk om mitt eget barns liv. Jeg tror nok jeg ville utlevert lillebroren min selv om jeg er veldig glad i ham også.

Annonse

''Arrogant! Er det du som skal bestemme hvilke innlegg som er fornuftige heretter? Har ikke helt oppfattet at du er moderator her på siden. Og strengt tatt tror jeg faktisk at flere av dine innlegg har blitt fjernet av webmaster enn tonies.''

Dette var det tonie skrev som svar på et helt seriøst innlegg:

''Å herregud, du fornekter deg ikke. Jeg gidder ikke dette, sør. Det vet du.''

Med andre ord, ikke noe svar på innlegget, og ikke noe "fornuft".

''Med andre ord, ikke noe svar på innlegget, og ikke noe "fornuft".

''

Du har en merkelig oppfatning av fornuft.

Men som forelder kan du også tenke deg til hvilken smerte foreldrene til jenta føler i dette øyeblikk og hvor utrolig viktig det er at saken kommer opp i retten. Om faren har gjort dette av kjærlighet, så er han en svært egoistisk og selvsentrert mann. Han er ikke den eneste pappaen som har det vondt.

Men som forelder kan du også tenke deg til hvilken smerte foreldrene til jenta føler i dette øyeblikk og hvor utrolig viktig det er at saken kommer opp i retten. Om faren har gjort dette av kjærlighet, så er han en svært egoistisk og selvsentrert mann. Han er ikke den eneste pappaen som har det vondt.

Selvsagt. Og - jeg skriver jo slett ikke at jeg sannsynligvis ville beskyttet mitt barn uansett hva h*n hadde gjort - jeg bare klarer ikke å _garantere_ at jeg ville latt rettferdigheten skje fyldest... Jeg er sjelden særlig skråsikker på ting.

Selvsagt. Og - jeg skriver jo slett ikke at jeg sannsynligvis ville beskyttet mitt barn uansett hva h*n hadde gjort - jeg bare klarer ikke å _garantere_ at jeg ville latt rettferdigheten skje fyldest... Jeg er sjelden særlig skråsikker på ting.

'' jeg bare klarer ikke å _garantere_ at jeg ville latt rettferdigheten skje fyldest...''

Jeg skjønner ikke hvorfor du får pepper for å si dette, det er jo en helt kjent og naturlig mekanisme. Dette er jo en av de åpenbare grunnene til at vi har en uavhengig domstol, og at dommere og meddommere skal være inhabile. Politifolk får heller ikke etterforske egne familiemedlemmer. Og en mor eller far regnes vel heller ikke som et troverdig karaktervitne for sitt eget barn.... (Når det er sagt, så mener jeg selvsagt ikke at det er moralsk høyverdig å hjelpe sitt barn å unnslippe lovens lange arm...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...