Gå til innhold

Er jeg blitt helt vrak?

Anbefalte innlegg

Gjest maccarena
Skrevet

"Sittet i hele kveld og veid fram og tilbake om jeg skal forsyne meg under en julevaslutning i morgen... Det er et stort brudd i den trygge rammen min å spise noe heavy før klokken 17.00, og da må jeg i såfall droppe middagen. Vil ikke ha oppmerksomhet ved å sitte der å ikke spise noe... Jeg spiste julemiddag forrige helg også. Det gikk greit, men nå igjen??? Jeg skal spise julemiddag neste fredag også på julaften, og da må jeg siden det er julaften og jeg blir fulgt med falkeblikk av dem som mener jeg må legge på meg. Jeg kunne sagt jeg var vegetarianer og kun spist kålerabistappe og potet... men vet noen har sett meg spise kylling tidligere. Jeg fortjener ikke mat! Eller kanskje jeg gjør det? Jeg kommer ikke på noe jeg har gjort for å ikke fortjene mat, annet enn at jeg kunne prøvd hardere, vært flinkere til alt.Men jeg har ikke mer krefter til store anstrengelse, jobbe hard fordi jeg har for lite næring. Jeg må begynne å spise for å være sunn og sterk..............."

Dette jeg har skrevet nå, er det som rører seg i hodet mitt. Stort sett hver dag i flere år nå. Jeg må ha stålkontroll over næringstilførselen, balansere på grensen der det er tryggest. Noen som kan forstå dette? Hva annet kan jeg gjøre?

Skrevet

Nei, jeg forstår det ikke. I tenårene overspiste jeg og kastet opp, men periodevis spiste jeg lite og ingenting. Andre perioder spiste jeg normalt, andre overspiste jeg uten å kaste opp. Hadde nok et ønske om "perfekt kropp", det forsvant når jeg ble eldre. Jaja, vil ha en sunn kropp nå, men er ikke så lett. Forstår ikke hvordan du/ dere, som sliter med spiseforstyrrelser klarer å ha stålkontroll.

Og at det er mat/kropp som er i fokuse hele tiden, høres slitsomt ut. Håper du får god hjelp :)

Gjest maccarena
Skrevet

Nei, jeg forstår det ikke. I tenårene overspiste jeg og kastet opp, men periodevis spiste jeg lite og ingenting. Andre perioder spiste jeg normalt, andre overspiste jeg uten å kaste opp. Hadde nok et ønske om "perfekt kropp", det forsvant når jeg ble eldre. Jaja, vil ha en sunn kropp nå, men er ikke så lett. Forstår ikke hvordan du/ dere, som sliter med spiseforstyrrelser klarer å ha stålkontroll.

Og at det er mat/kropp som er i fokuse hele tiden, høres slitsomt ut. Håper du får god hjelp :)

Skal dra om 5 minutter. tror jeg går for en kålerabiporsjon. Når det gjelder stålkontroll, så er det langt lettere å gi f. i å spise enn å gjøre det. Krevet 50 ganger med viljestyrke å spise enn å ikke gjøre det.

Skrevet

Skal dra om 5 minutter. tror jeg går for en kålerabiporsjon. Når det gjelder stålkontroll, så er det langt lettere å gi f. i å spise enn å gjøre det. Krevet 50 ganger med viljestyrke å spise enn å ikke gjøre det.

Stålkontrollen er nok en del av din sykdom, det er synd at hele livet ditt skal dreie seg om dette. Derfor håper jeg du har god hjelp, det finnes andre ting som er godt i livet :)

Skrevet

Ja jeg kjenner meg igjen... Julen er slitsom, mat mat mat hele jævla tiden..

Jeg prøver å bli frisk, det burde du også. Sulting ødelegger både kropp og sinn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...