Gå til innhold

livet er svart

Anbefalte innlegg

Gjest finn lyset
Skrevet

er det noen der ute som har kommet seg ut av et kålsvart hull. livet har ikke noen mening, har hatt det slik i flere år. klarer snart ikke mere. nytter ikke med kloke ord. livet er bare grusomt. ønsker ikke å leve mer, men klarer ikke tanken på å såre de nærmeste.

Skrevet

Ja det har jeg, stod og tenkte på det nettopp...at det er et under at jeg lever. Når alt var svart (i flere år) trodde jeg ikke jeg skulle overleve, ventet på å dø. Men jeg overlevde, og er glad for det, selv om alt ikke er topp...håper jeg det blir det en dag. Tenker ofte "Dette er ingenting, jeg har jo vært i Helvete".

Så det er håp for alle :-)

Skrevet

Ja...jeg har vært langt nedi helvete i mange år...og kommet helberget opp av det...

Mang en gang så tenkte jeg på at døden ville vært en befrielse fra det helvet jeg var inne i...

Men noe holdt meg igjen med å ta det store skrittet...så det ble til at jeg på en eller annen måte klarte å komme meg igjennom dagene...

Jeg er ennå ikke helt frisk...men absolutt på bedringens vei...og det er jeg gla` for i dag...

Det har vært litt av en kronglete vei å komme seg opp...men du verden for en fin utsikt jeg har fått...og bedre vil den bli når jeg er ferdig med "turen"...og kommet meg helt opp til toppen... =)

Selv om det var et mareritt og være i helvete...så er jeg allikevel gla` for den erfaringen jeg fikk...

Skrevet

Ja...jeg har vært langt nedi helvete i mange år...og kommet helberget opp av det...

Mang en gang så tenkte jeg på at døden ville vært en befrielse fra det helvet jeg var inne i...

Men noe holdt meg igjen med å ta det store skrittet...så det ble til at jeg på en eller annen måte klarte å komme meg igjennom dagene...

Jeg er ennå ikke helt frisk...men absolutt på bedringens vei...og det er jeg gla` for i dag...

Det har vært litt av en kronglete vei å komme seg opp...men du verden for en fin utsikt jeg har fått...og bedre vil den bli når jeg er ferdig med "turen"...og kommet meg helt opp til toppen... =)

Selv om det var et mareritt og være i helvete...så er jeg allikevel gla` for den erfaringen jeg fikk...

''Det har vært litt av en kronglete vei å komme seg opp...men du verden for en fin utsikt jeg har fått...og bedre vil den bli når jeg er ferdig med "turen"...og kommet meg helt opp til toppen... =)''

Fint skrevet, det sier så mye :)

Gjest finn lyset
Skrevet

Ja det har jeg, stod og tenkte på det nettopp...at det er et under at jeg lever. Når alt var svart (i flere år) trodde jeg ikke jeg skulle overleve, ventet på å dø. Men jeg overlevde, og er glad for det, selv om alt ikke er topp...håper jeg det blir det en dag. Tenker ofte "Dette er ingenting, jeg har jo vært i Helvete".

Så det er håp for alle :-)

fikk du hjelp til å komme deg videre. har gått til samtaleterapi hos en bra dame. hjelper litt, men har nå flyttet og må begynne på nytt hos en annen. gruer meg.

Skrevet

Føler med deg. Har vært igjennom en tung depresjon nylig, er ikke frisk igjen ennå, men det er mye bedre.Måtte ha medikamenter for å løfte meg opp igjen.Bruker du selv medisiner som kan hjelpe på depresjon? I så fall kan det være en tanke å vurdere. Kjenner følelsen av håpløshet, meningsløshet. Føle at ingenting hjelper mot smerten.

Kanskje det er viktig å fortelle deg selv at det er depresjonen som "snakker" når du har alle de mørke tankene.Det kan komme mange velmenende råd fra andre når man har det tungt. "Fokuser på det positive i hverdagen" hørte jeg da jeg var inne i en tung fase av depresjonen. Det var ikke mye lett akkurat da nei.

På den annen side, kan det være greit å ikke undervurdere verdien av de enkle ting. Spise regelmessig- en gåtur, hvile når man er trett. Ha noe kontakt med andre hver dag, slik at du får andre impulser enn bare dine egne tanker

Sender over en varm klem

Skrevet

fikk du hjelp til å komme deg videre. har gått til samtaleterapi hos en bra dame. hjelper litt, men har nå flyttet og må begynne på nytt hos en annen. gruer meg.

Å det går sikkert bra, har flyttet jeg også nå og er fornøyd med ny terapeut. Det er godt å bli sett på med nye øyne, så lykke til med det :)

Jeg var innlagt flere ganger da jeg var i Helvete, hadde også to ulike psykologer de årene. Samt psykiatriske sykepleiere...

Har i tilegg benyttet meg av healing, er visst litt "fyfy" det her. Men det hjelper hvis en har en dyktig healer, har ikke tro på alle jeg heller. Men jeg tror jeg gjorde en bra jobb selv også, folk sier det er mirakuløst at jeg er så bra som jeg er nå. Jeg er glad for det :)

Sliter fremdeles, men det er ulike grader av plager. Grøsser når jeg tenker på de årene, jeg var virkelig i Helvete. Og hvis jeg kom meg ut av det, klarer du det og :)

Men bare husk å være tolmodig...

Skrevet

Må jo si at jeg har gått på medisiner også, det hjalp meg det og. Nå er jeg uten.

Gjest Livet på godt og vondt
Skrevet

Jeg jobber også med å komme ut av det svarte hullet. Skal nok gå på et vis. Det som holder meg oppe er de små positive tingene i livet og at ungene har det fint. Lykke til og klem.

Skrevet

Det er 100 prosent sikkert at det vil bli lysere igjen. I mellomtiden må du holde ut og sørge for å holde deg oppegående og i live, og gjøre ditt beste for å ta gode valg i hverdagen.

Vært i mørket selv mange ganger. Men nå skinner solen over meg... Ikke for evig og alltid, men det gjør det heller aldri.

Keep holding on :-)

Skrevet

Jeg er i et svart hull også, men gleder meg til en Norgesferie til sommeren. Det er det som holder meg oppe. Skal blant annet til Lofoten.

Gjest finn lyset
Skrevet

Å det går sikkert bra, har flyttet jeg også nå og er fornøyd med ny terapeut. Det er godt å bli sett på med nye øyne, så lykke til med det :)

Jeg var innlagt flere ganger da jeg var i Helvete, hadde også to ulike psykologer de årene. Samt psykiatriske sykepleiere...

Har i tilegg benyttet meg av healing, er visst litt "fyfy" det her. Men det hjelper hvis en har en dyktig healer, har ikke tro på alle jeg heller. Men jeg tror jeg gjorde en bra jobb selv også, folk sier det er mirakuløst at jeg er så bra som jeg er nå. Jeg er glad for det :)

Sliter fremdeles, men det er ulike grader av plager. Grøsser når jeg tenker på de årene, jeg var virkelig i Helvete. Og hvis jeg kom meg ut av det, klarer du det og :)

Men bare husk å være tolmodig...

tusen takk for positive svar. er tenåring og det er slitsom med alle disse opp og nedturene. bruker ikke medikamenter. "dette er vel noe en tenåring må gå igjennom." håper en ny terapeut kan se meg med nye øyne.( var fornøyd med den forrige.) heldigvis så har jeg en god familie, det er vel den som holder meg oppe.

Gjest tenker jeg
Skrevet

tusen takk for positive svar. er tenåring og det er slitsom med alle disse opp og nedturene. bruker ikke medikamenter. "dette er vel noe en tenåring må gå igjennom." håper en ny terapeut kan se meg med nye øyne.( var fornøyd med den forrige.) heldigvis så har jeg en god familie, det er vel den som holder meg oppe.

Det høres ut som du trenger en skikkelig utredning og mulighet til å prøve ut passende medisiner. Om du ikke er bipolar kan også en lysterapilampe være en god hjelp i denne perioden. Min sønn holdt på å falle ned i depresjon igjen, men vi klarte å snu det ved å starte opp med lysterapi. Ikke gi opp tanken om et godt liv, når du har så mye uprøvd:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...