Gå til innhold

En støttespiller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så utrolig alene om mine problemer og kunne egentlig ønske meg noen å støtte meg til utenom samtaletimene. Noen som kan hjelpe meg å lede tankene mine over på noe annet når angsten og de tunge tankene kommer. En støttespiller...

Jeg vil for all del ikke være til belastning for noen, men kanskje ha noen som kan "dra meg med" ut på ting når jeg rømmer inn i meg selv og isolerer meg fra omverdenen - er så fryktelig vanskelig å komme ut av denne isolasjonen helt på egenhånd...

Skammer meg for å "ikke takle" livet like bra som alle andre, tror det er derfor jeg ikke klarer å fortelle hvordan jeg har det. Ønsker bare noen som kan være der uten å si så mye og som kan fungere som en avleder og støttespiller for meg, er dette for mye å ønske seg? Og hvordan går jeg frem, tanken på å "utlevere" meg selv skremmer meg, hva vil vedkommende tenke om meg og kan jeg stole på h*n?

Noen med erfaring? Kan evt en behandler på et DPS hjelpe meg med å legge frem mitt "ønske" for vedkommende om jeg synes det er for vanskelig selv?

Skrevet

Ja, det kan du godt be om. Du kan f.eks ønske en psykiatrik sykepleier fra kommunen og,eller søke om støttekontakt.

Skrevet

Ja, det kan du godt be om. Du kan f.eks ønske en psykiatrik sykepleier fra kommunen og,eller søke om støttekontakt.

Skrevet

DPS kan hjelpe deg med det. Og jeg vil si: Gjør det, kan bli en stor hjelp hvis kjemien stemmer :)

Skrevet

DPS kan hjelpe deg med det. Og jeg vil si: Gjør det, kan bli en stor hjelp hvis kjemien stemmer :)

Kan en allerede bekjent "brukes" som en støttespiller eller er det lurt av meg å få en utenforstående (eks psyk. sykepleier) da de er utdannet til dette?

Føler meg kanskje tryggere på vedkommende om det er noen jeg kjenner fra før tenker jeg? Hva tror dere om det?

Skrevet

Kan en allerede bekjent "brukes" som en støttespiller eller er det lurt av meg å få en utenforstående (eks psyk. sykepleier) da de er utdannet til dette?

Føler meg kanskje tryggere på vedkommende om det er noen jeg kjenner fra før tenker jeg? Hva tror dere om det?

Skrevet

Er jo supert hvis du alt kjenner personen, og kjemien stemmer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...