Gjest Min egen vei Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Psykologen sa at så lenge jeg fortsatte å ruse meg var det ikke noe vits i videre samtaler. Forstå det den som kan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg forstår det godt. Ingen vits i å ha samtaler med rusede personer eller personersom etter timen gjør det motsatte av det en har avtalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susrus Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg forstår det godt. Ingen vits i å ha samtaler med rusede personer eller personersom etter timen gjør det motsatte av det en har avtalt. det må jo grunn til at hun ruser seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susrus Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 syns du det er vits i selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg forstår det. Vet selv at når en er rusmisbruker så er det som å ha alzheimers. Men samtidig... da må han henvise deg til annen behandling for rusfrihet og du må takke ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Min egen vei Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg forstår det godt. Ingen vits i å ha samtaler med rusede personer eller personersom etter timen gjør det motsatte av det en har avtalt. Jeg har aldri møtt opp ruset til time. Å tro at man kan bli rusfri ved hjelp av en times samtale hver fjortende dag er utopi, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har aldri møtt opp ruset til time. Å tro at man kan bli rusfri ved hjelp av en times samtale hver fjortende dag er utopi, mener jeg. Det kan høres litt lite ut ja. Prøv å sette ned noen konkrete tiltak som du mener er nødvendige for å hjelpe deg ut av rusbruken. Jeg synes jeg har meget god erfaring med å få pasientene til selv å være helt konkrete på hva de mener de trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tul29 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg forstår det godt. Ingen vits i å ha samtaler med rusede personer eller personersom etter timen gjør det motsatte av det en har avtalt. Men en rusmisbruker kan vel ikke bli nykter sånn helt uten videre? Det er vel større prosesser enn en samtale hver andre uke for å stoppe bruken? Hvis det var så enkelt som å slutte å ruse seg etter noen samtaler så hadde personen kanskje ikke trengt denne hjelpen i utgangspunktet. Men hvis det er snakk om at personen ikke selv er villig til å ta tak i sin egen situasjon for å komme ut av dette, eller møter opp ruset så er jeg selvfølgelig enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Min egen vei Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Det kan høres litt lite ut ja. Prøv å sette ned noen konkrete tiltak som du mener er nødvendige for å hjelpe deg ut av rusbruken. Jeg synes jeg har meget god erfaring med å få pasientene til selv å være helt konkrete på hva de mener de trenger. Takk for svar. Jeg trenger noe å gjøre om dagene. Håper å komme i gang med et tiltak via NAV i løpet av januar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Takk for svar. Jeg trenger noe å gjøre om dagene. Håper å komme i gang med et tiltak via NAV i løpet av januar. Det var et meget konstruktivt forslag. Be om å få IP (individuell plan). Det har du rett til. Be om at NAV ordner sysselsetting til deg. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Min egen vei Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Det var et meget konstruktivt forslag. Be om å få IP (individuell plan). Det har du rett til. Be om at NAV ordner sysselsetting til deg. Lykke til :-) Takk skal du ha, og takk for tipset. Det skal jeg be om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Min egen vei Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det var et meget konstruktivt forslag. Be om å få IP (individuell plan). Det har du rett til. Be om at NAV ordner sysselsetting til deg. Lykke til :-) Møtet gikk som følger: Så lenge jeg har et alkoholproblem kan NAV ikke tilby meg jobbtrening. Hun ville hjelpe meg å komme i behandling igjen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.