Gå til innhold

FU: Vanlige elektriske juletrelys, lysnett, o.l.

Anbefalte innlegg

Hva har dere? Og: har du sjekka om alle lysene virker?

Har 16 eller deromkring juletrelys, elektrisk. Vil gjerne kjøpe lenker med hundrevis av små ledlamper i kjede i tillegg.

Noen som bruker lysnett inne? Blir det knot å få på plass i tillegg til juletrepynt?

Kanskje noen til og med har den riktig gamle varianten med levende lys på treet?

Fortsetter under...

Vi har "gammeldagse", men ikke sååå gammeldagse, dvs vi har elektriske lys som er slike kopier av stearinlys. Jeg liker det best på juletreet, fremfor bare slike lenker med lyspærer på (men slike bruker vi ute).

Levende lys er jo finnest akkurat mens de er tent, men jeg ville synes det var stusselig å bare ha lysene tent en kort tid. Det hører med til sjarmen at juletrelysene skal tennes hver dag og brenne "dagen lag" - ikke bare fordi dagene er korte når man er fire år i romjul'n. :-)

Vi har "gammeldagse", men ikke sååå gammeldagse, dvs vi har elektriske lys som er slike kopier av stearinlys. Jeg liker det best på juletreet, fremfor bare slike lenker med lyspærer på (men slike bruker vi ute).

Levende lys er jo de fineste akkurat mens de er tent, men jeg ville synes det var stusselig å bare ha lysene tent en kort tid. Det hører med til sjarmen at juletrelysene skal tennes hver dag og brenne "dagen lang" en skikkelig dagslengde, og ikke bare fordi dagene er korte når man er fire år i romjul'n. :-)

Annonse

Jeg kunne også godt tenke meg slik nett, men jeg tipper det er litt styrete å få på sammen med pynten. Så, vi bruker vel lysene fra de siste årene, har mange-mange-mange bittesmå lys som vi legger delvis inni treet såvel som ute på grenene. Det er kjempepent, og jeg har ikke lyst til å gå tilbake til de andre store lysene.

Elsker bittesmå lys, det skaper julestemning! :-)

Vi har to sett lys til juletreet + en slynge med små lys, kjæresten insisterer alltid på de vanlige lysene og jeg knoter alltid med å ta feil eske, det er nemlig bare den ene som passer til stjerna.

Kanskje jeg skal krangle meg til å bruke slynga i år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...