Gå til innhold

Er julekortene/-brevene skrevet og sendt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

13

• morsan

7

• laban

4

• AneM1365380603

3

Jeg har tatt bilder og bestilt kort med tekst, så det blir ikke så veldig personlig, men det er det jeg orker. All ære til deg som hvert år skriver så fint julebrev :)

Jeg synes det er moro å tenke gjennom året og hva vi har vært opptatt av, så jeg koser meg når jeg skriver.

Det å hente posten og finne personlige kort og brev, er utrolig hyggelig, uansett om det er ferdigtrykket, håndskrevet, kort eller langt. Det betyr jo at noen tenker på oss, og bryr seg om oss - slik vi tenker på venner og familie rundt om i landet og forsåvidt naboland også.

I år virker det som om mange er seint ute - fetteren min pleier alltid å være først ute, men han har jeg ikke fått noe fra ennå.

AneM1365380603

Jeg synes det er moro å tenke gjennom året og hva vi har vært opptatt av, så jeg koser meg når jeg skriver.

Det å hente posten og finne personlige kort og brev, er utrolig hyggelig, uansett om det er ferdigtrykket, håndskrevet, kort eller langt. Det betyr jo at noen tenker på oss, og bryr seg om oss - slik vi tenker på venner og familie rundt om i landet og forsåvidt naboland også.

I år virker det som om mange er seint ute - fetteren min pleier alltid å være først ute, men han har jeg ikke fått noe fra ennå.

Jeg har fått endel julekort til nå, og hver dag sjekker familien om det er kommer noen nye bilder. Det er utrolig kjekt med bilder av barn :o) Jeg stiller opp alle bildene på en plass der de er synlige.

Jeg har fått endel julekort til nå, og hver dag sjekker familien om det er kommer noen nye bilder. Det er utrolig kjekt med bilder av barn :o) Jeg stiller opp alle bildene på en plass der de er synlige.

Vi har dem ogå oppstilt slik at alle kan se de, Moro å se bilde av folk vi ikke har sett på lange tider, og se hvordan de forandrer seg fra år til år.

Annonse

Nå banner jeg sikkert i kirken, men julebrev er nesten det verste jeg leser... En oppramsing i vellykkethet, som slett ikke nødvendigvis er i samsvar med virkeligheten engang, det blir i overkant selv for positive meg. Mulig vi bare har vært uheldige med avsenderne, neimen om jeg veit.

Julekort, derimot, det er veldig koselig. Særlig de med bilde, da, og enda hyggeligere hvis bildet/bildene inneholder en voksen også. Har fått ett veldig fint julekort i år, hvor det er 12 bilder i ytterkant (små, nødvendigvis) og ett større i midten. Alle i familien er med på ulike bilder, og det var kjempefint! Slik skal jeg også lage neste år, må bare huske å gå litt foran kameraet også i 2011. :-)

Alle kort som skal ut i verden ble sendt innen garantifristen, de som skal leveres ligger hjemme ferdigskrevet. Noen får litt tekst, andre mye - og noen ingenting (har God jul osv. på selve bildet, da).

Det har ikke kommet veldig mye julekort i år, tror det bare henger 7-8 på snora enda. Tipper posten jobber som gale om dagen! :-)

Nå banner jeg sikkert i kirken, men julebrev er nesten det verste jeg leser... En oppramsing i vellykkethet, som slett ikke nødvendigvis er i samsvar med virkeligheten engang, det blir i overkant selv for positive meg. Mulig vi bare har vært uheldige med avsenderne, neimen om jeg veit.

Julekort, derimot, det er veldig koselig. Særlig de med bilde, da, og enda hyggeligere hvis bildet/bildene inneholder en voksen også. Har fått ett veldig fint julekort i år, hvor det er 12 bilder i ytterkant (små, nødvendigvis) og ett større i midten. Alle i familien er med på ulike bilder, og det var kjempefint! Slik skal jeg også lage neste år, må bare huske å gå litt foran kameraet også i 2011. :-)

Alle kort som skal ut i verden ble sendt innen garantifristen, de som skal leveres ligger hjemme ferdigskrevet. Noen får litt tekst, andre mye - og noen ingenting (har God jul osv. på selve bildet, da).

Det har ikke kommet veldig mye julekort i år, tror det bare henger 7-8 på snora enda. Tipper posten jobber som gale om dagen! :-)

''julebrev er nesten det verste jeg leser...''

Enig. Så var vi her, så dro vi dit, bla, bla, bla. Gi meg et bilde istedet :-)

''Nå banner jeg sikkert i kirken, men julebrev er nesten det verste jeg leser... En oppramsing i vellykkethet, som slett ikke nødvendigvis er i samsvar med virkeligheten engang''

Takk. Er så enig. Jeg er ikke interessert i å lese en forvrengt versjon av virkeligheten. Julebrevene er en sjanger som jeg ikke tar alvorlig.

Noen er så selvhøytidelige og selvgode at de blir ufrivillig morsomme - utover det har de ingen verdi. De blir fort resirkulert...

Alle kortene som skal sendes, er sendt. :-)

Har noen få liggende som skal leveres personlig.

Ble kort med bilder og ferditrykket tekst. 60 kort totalt i år. Varierte kortene litt. Noen med bare unger og noen med både barn og oss voksne. :-)

Annonse

Gjest dilldalldill

Jeg skriver aldri julekort eller julebrev, men vurderte å sende et "jeg er ikke så vellykket som dere"-julebrev, da jeg har hatt et møkkaår av de sjeldne. Ikke har jeg perfekte unger med tannløst smil heller. Desverre går disse bildene også i søpla.

Her er en julebrevmal, bare å fylle ut og putte i postkassa ;-)

http://abre.blogsome.com/2009/12/20/en-liten-julehilsen

Hehe! Enkelte av alternativene er ganske spenstige ser jeg, så det kan blir et julebrev litt utenom det vanlige hvis det er det man vil:)

Jeg skriver aldri julekort eller julebrev, men vurderte å sende et "jeg er ikke så vellykket som dere"-julebrev, da jeg har hatt et møkkaår av de sjeldne. Ikke har jeg perfekte unger med tannløst smil heller. Desverre går disse bildene også i søpla.

Bildene av venners unger synes jeg er kjempekoselig, og jeg oppfatter det ikke som noe bilde på vellykkethet; de fleste bruker bilder av ungene som er veldig virkelighetsnært. Fra en ferie eller noe sånt.

Å brette ut sin miserable tilværelse ser jeg heller ingen stor grunn til, poenget med julekort er jo å vise at man tenker på andre og vil ønske dem en fin høytid. Derfor synes jeg kanskje at julebrev med en oppramsing av alle årets høydepunkter samt barnas karakterer og vellykkethet blir skivebom.

''Nå banner jeg sikkert i kirken, men julebrev er nesten det verste jeg leser... En oppramsing i vellykkethet, som slett ikke nødvendigvis er i samsvar med virkeligheten engang''

Takk. Er så enig. Jeg er ikke interessert i å lese en forvrengt versjon av virkeligheten. Julebrevene er en sjanger som jeg ikke tar alvorlig.

Noen er så selvhøytidelige og selvgode at de blir ufrivillig morsomme - utover det har de ingen verdi. De blir fort resirkulert...

''Noen er så selvhøytidelige og selvgode at de blir ufrivillig morsomme - utover det har de ingen verdi. De blir fort resirkulert...''

Jeg tar vare på alle kort m/bilder, men aldri disse julebrevene.

''julebrev er nesten det verste jeg leser...''

Enig. Så var vi her, så dro vi dit, bla, bla, bla. Gi meg et bilde istedet :-)

''Så var vi her, så dro vi dit, bla, bla, bla. Gi meg et bilde istedet :-)''

Jepp. Bilder tas vare på, julebrev blir brukt til opptenning i peisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...