Gå til innhold

Syklig sjalu, men så seg selv..

Anbefalte innlegg

Gjest latino sjalusi
Skrevet

Jeg var sammen med en som sleit meg ut psykisk. Jeg har aldri vært bortig eller hørt om en slik oppførsel tidligere. Min x er fra latin amerika og var ekstremt sjalu. Han fikk situasjoner til å bli noe de ikke var i det hele tatt som for eksempel en gang så gikk jeg noe bak han etter at vi gikk ut av bilen. På grunn av at jeg gikk bak han så gjorde jeg meg til og flørtet med de mannfolkene som sto mange meter forran oss. Han kom med utsagn at jeg ville ikke holde honden hans fordi jeg skulle flørte med dem og det var viktigere enn å holde honden hans. Det ble en av de værste kranglene vi hadde og der å da slo han opp med meg. Og etter at han slo opp med meg så sto han å kjeftet på meg for flørtingen jeg kom til å gjøre i fremtiden med andre. Vell jeg har mange slike lignende historier, men tegningen er vel tydelig nok.. ********************************************************************************************************************************************************************************************************************** Forholdet ble aldri slutt etter den krangelen, det kom senere. Til slutt sa jeg til han at jeg orker ikke mer, jeg reiser hjem, finn deg noen som aksepterer å bli behandlet slik for det gjør ikke jeg. Han overtalte meg til å bli slik at han kan bevise at han kan forandre seg. Så jeg ble en stund til. Han forandret seg nesten totalt, situasjonene var nesten helt borte. Men jeg var så farget av det som allerede hadde skjedd, jeg føler meg enda ødelagt på grunn av oppførselen hans. *********************************************************************************************************************************************************************************************************************Det jeg lurer på er om det virkelig er mulig å forandre seg så radikalt? Som jeg sa til han er at jeg stoler ikke på han, jeg satt bare å ventet på at noe skulle skje.. Det gjorde ikke det, jeg måtte bare ut av forholdet. Da vi diskuterte eller kranglet så han poenget mitt til slutt og at det han gjorde med meg var urett gjort. Er det normalt med så sjalue mennesker? Men han klarte ikke å løfte blikket sitt slik at han så seg selv fulstendig, han så å forsto kun situasjon til situasjon. Jeg sa til han at det er ikke bra nok for meg, jeg orker ikke å gå igjenom situasjon til situasjon for at forholdet skal komme på rett vei, det er bare ikke rett måte å gjøre det på, Det sliter meg ut. Jeg har et liv uten om forholdet som jeg også må ta vare på, meg selv..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har opplevd det som dessverre mange opplever: Stadige ubegrunnede beskyldninger fra en sjalu partner dreper en liten del av kjærligheten for hver gang. Dess mer absurd beskyldningene er, dess større bit ødelegger det fo rhver gang. Til slutt er det ingen kjærlighet igjen.

Det er umulig å si om denne mannen greide å se sin egen rolle i dette, eller om han bare holdt sin adferd i sjakk for å holde på deg. Jeg betviler at han så helheten siden han ikke greide å generalisere fra noen situasjoner og over i den generelle, sykelige sjalusien.

Siden så mye var ødelagt for deg, var det sikkert det beste valget du tok da du valgte å gå ut av forholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...