Gå til innhold

Diagnoser,ikke viktig?

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Er det ikke viktig med diagnoser ved de mindre alvorlige personlighetsforstyrrelsene? Ville det ikke hjulpet med en diagnose for i det minste forstå mer hvorfor jeg er som jeg er? Føler problemene mine blir oversett,bare kjøre på med medisiner.. Og gå til psykolog. Hvor jeg snakker i vei.. Ingen dialog. Bare jeg som snakker. Hvordan skal dette hjelpe meg? Hadde håpet på hjelp til å snu tankemønster,prøve å forandre meg. Men ser ut til at dette er noe jeg må klare alene. Er det galt av meg å ville utredes? Når jeg virkelig tror at det må være mer en depresjon og angst jeg sliter med.Nå som jeg endelig tør inrømme for meg selv at jeg har problemer,så virker det som at psykolog og lege bagatelliserer problemene mine. Vil gjøre noe med livet mitt for å få det bedre,men jeg trenger hjelp! Jeg klarer det ikke alene...

Skrevet

Jeg syns du skal ta en prat med psykologen om hva du føler rundt behandlingen, om du ikke få noen forståelse så bytt psykolog. Det er ikke noe poeng i å bruke masse tid og energi på en behandling som gir deg null fremskritt.

En diagnose er vel viktig i den grad at det blir lettere å sette igang en målrettet behandling når man vet hvilke problemer man står ovenfor. Litt mindre skudd i blinde vil jeg tro om man har en diagnose å jobbe utfra..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Diagnoser er alltid viktig, særlig hvis behandler vet hva det innebærer for behandlingen. Det siste kan en jo tvile på i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...