Gå til innhold

Klinikk for alle - dyrt?

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkesskade

Jeg vurderer å bestille time hos Klinikk for alle (fysioterapi, kiropraktikk osv), men lurer på om det er mye dyrere enn andre steder? Jeg har en følelse av at et slikt sted som har alle mulige behandlingsmetoder og mange grupper av fagfolk på ett sted, er dyrere enn å oppsøke en fysioterapeut/kiropraktor som driver for seg selv. Dessuten er det jo mange fysioterapeuter som har avtale med det offentlige, at man får refusjon.

Men det er kanskje ikke noen refusjon på Klinikk for alle? Jeg kan ikke se at det står noe om priser på nettsiden deres.

Jeg har søkt om å få dekket behandlingen av forsikringsselskapet mitt, men vet ennå ikke om jeg får det og da er det litt risikabelt å bruke alt for mye penger. Jeg risikerer jo å sitte igjen med regningen selv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357857-klinikk-for-alle-dyrt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden ingen av deres fysioterapeuter har avtale med nav, så vil det fort bli ganske dyrt å bruke Klinikk for alle hvis du har behov for langvarig oppfølgning.

Jeg ville heller ha sjekket om det finnes en fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi og som har avtale med nav i nærheten av der du bor . Da vil det maksimalt koste deg rundt 2500,- i løpet av ett år.

Glemte å si at jeg har fått henvisning fra fastlege. Der står det "Folketrygden" øverst, men det betyr kanskje ikke at jeg kan søke hjelp hos hvem som helst og få det dekket?

Nei, det hjelper ikke med rekvisisjon hvis ikke fysioterapeuten har avtale med nav.

Gjest Tuppehøna

Hm, svarte nettopp frosken at det er få fysioterapeuter som har kommunal avtale. Dette har jeg fått høre selv fra en fysioterapeut jeg jobbet sammen med.... Men når jeg gjør Google-søk på fysioterapeut+kommunal avtale kommer det opp en hel haug med treff.

Hvorfor sa hun det til meg om det ikke stemmer...

Annonse

Gjest ulykkesskade

Siden ingen av deres fysioterapeuter har avtale med nav, så vil det fort bli ganske dyrt å bruke Klinikk for alle hvis du har behov for langvarig oppfølgning.

Jeg ville heller ha sjekket om det finnes en fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi og som har avtale med nav i nærheten av der du bor . Da vil det maksimalt koste deg rundt 2500,- i løpet av ett år.

Takk for råd. Vet du om det er vanlig å få dekket kostnader til sånt av forsikringsselskaper? Jeg har personskadeforsikring. Bare lurer på om man skal være omtent livstruende skadet eller varig ufør for å få det dekket.

Gjest Tuppehøna

Jeg har aldri hatt problemer med å finne fysioterapeuter som har refusjonsavtale med nav, hverken da jeg bodde i Oslo eller her hvor jeg nå bor (en mindre by på Østlandet).

Jeg fikk høre dette av en ung fysioterapeut jeg jobbet sammen med. Men det synes ikke helt å stemme, nei. (se svar til trådstarter)

Jeg fikk høre dette av en ung fysioterapeut jeg jobbet sammen med. Men det synes ikke helt å stemme, nei. (se svar til trådstarter)

Det kommer sikkert av at det er relativt vanskelig for nyutdannede å få avtaler. Det er ikke slik at alle som ønsker det får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...