Gå til innhold

FU; hvor mange nære venner har du?

Anbefalte innlegg

og hvor mange venner er mere "bekjente"?

Er dere fornøyd med antallet nære venner eller skulle dere ønske det var anderledes?

Jeg har fem venner i min "innerste sirkel", Tre av dem har selv erfaring med å slite psykisk så det er de jeg tyr til når jeg snakker om det. De to andre kan jeg snakke om når det gjelder fysiske plager og andre ting. Tre av dem inngår i en vennegjeng, de to andre er utenom.

Nå for tiden har jeg to personer som er mere bekjente. De er foreløpig ikke i min innerste sirkel.

Ellers får jeg dekket mitt sosiale behov gjennom jobben og noen foreninger jeg er medlem av.

Har ikke ork til noe mer akkurat nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357864-fu-hvor-mange-n%C3%A6re-venner-har-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fordi du selv ønsker det eller andre grunner?

Jeg har vel 5-6 venner som er i innerste sirkel, altså som jeg kan fortelle omtrent alt til! Noen av de bor faktisk ikke i samme by som meg...så hvis man definerer nære venner som de man er med til vanlig, og som man kan snakke med om alt, så blir svaret 3 stk.

I tillegg har jeg mange venner (5 kanskje) som ikke bare er bekjente, de er gode venner, men jeg sier kanskje ikke alt til dem.

Jeg er veldig fornøyd med antall nære venner, venner, og bekjente! Eneste jeg skulle ønske var annerledes, var at de nære vennene jeg har i en annen by bodde nærmere, slik at vi kunne møtes mer! (men vi møtes ca 2 ganger i året, og ellers blir det mobil og internett)

Jeg har ca 6-7 nære venninner. De fleste har jeg hatt i over tjue år, ei av de har jeg kjent i bare halvannet år - det siste året har vi blitt veldig nære venner, spesielt i høst.

Så har jeg mange venner/venninner som jeg er sammen med av og til, som jeg ikke har sluppet inn i min innerste krets.

Annonse

Ikke så mange jeg regner som nære venner, men veldig mange bekjente. Fire, fem nære venner kanskje? Med nære venner mener jeg ikke nødvendigvis slike jeg møter ofte og tilbringer mye tid med, men disse som jeg klikker med på et dypere plan og som jeg kan være borte fra i et år uten at det merkes neste gang vi snakkes. Noen treffer jeg selvsagt ganske ofte, men jeg orker ikke slike vennskap som krever mye oppfølging, tid og pleie. Jeg er kanskje litt rar sånn, men jeg kveles når det blir for mye mas. Jeg vil ha uforpliktende vennskap;)

Jeg har ingen nære venner som jeg omgås jevnlig. Har to venninner jeg har hatt i mange år. Dem er jeg sammen med ca. 2 - 3 ganger i året. Begge er slike som jeg kunne snakke om alt med om jeg hadde hatt behov for det. Noen ganger gjør jeg det også, men vanligvis ikke.

Årsaken til at det er slik, er nok at jeg er veldig introvert. Jeg får dekket det sosiale behovet mitt 150% gjennom full jobb, barn og mann.

Jeg savner ikke å ha venner rundt meg, og har det best når jeg slipper å forholde meg til for mange andre mennesker.

Gjest Tuppehøna

Jeg er litt "loner", har ikke så mange venner. Har 1 supernær venninne som jeg har vært erteris med siden 6. klasse. Vi har nesten daglig kontakt.

Så har jeg to til som er ganske nære, selv om jeg ikke treffer dem så ofte, de er uansett venninner jeg kommer til å ha resten av livet.

Utover det har jeg kun bekjente, som i venners venner og samboers venner.

Men imellom de bekjente og de nære venninnene setter jeg faktisk kollegaene mine. Jeg jobber i et veldig lite firma, og vi er som en liten familie der. Men har ikke noe kontakt på fritiden utenom julebord etc da, så venner kan man vel ikke definere dem som.

Jeg er nok litt innadvendt, dvs bygger opp energi når jeg er alene, kontra dem som må ha selskap av andre for å lades opp. Dette er noe jeg har hatt veldig komplekser for, da det ikke er spesielt sosial aksetabelt å ha få venner. Men jeg vil heller ha noen ganske få, nære venner enn en skokk bekjente.

Det tar tid å bli ordentlig kjent med meg, men er vi først kommet dit har du meg lojalt ved din side. ;o))

Gjest sjøstjerna

Vi har to nære vennepar og to ikke-så-nære vennepar som vi omgås av og til. I tillegg har jeg ei veldig nær venninne og ei studievenninne som jeg omgås uten min mann.

På jobb opplever jeg tre mennesker som venner på den måten at vi snakker om alt inkl personlige ting i pauser etc. Jeg kan også snakke med dem om det er noe som tynger meg og de kan gjøre det samme til meg.

I tillegg snakker jeg lett med alle de andre på jobb- men da om faglige og ikke-så-personlige ting.

Gjest feiendeflott...

Jeg har to veldig nære venninner som jeg kan dele alt med. Jeg har flere bekjente/venninner som jeg drar på kino med, går tur, trener med osv.

Det eneste jeg savner er et vennepar mannen min og jeg kan ha sammen. Vi har hver våre venner og er sammen med dem på hver vår kant.

Vi har ikke fått til det med vennepar :(

Annonse

Jeg har mange nære venninner, men har ikke daglig kontakt med alle, og "bruker" dem til forskjellige ting. Jeg snakker ikke nødvendigvis om det samme til alle, men dette er personer jeg (erfaringsmessig) VET at jeg kan regne med ved behov, og de med meg. De siste årene har jeg imidlertid blitt mer bevisst at den aller beste venn en og min aller nærmeste er mannen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...