Gå til innhold

NHD sprøyte

Gjest anonym nervebunt i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nervebunt i dag.
Skrevet

Jeg bor langt unna mine foreldre. De har dessverre fått diagnosen alzheimers begge to, i meget ung alder. De klarer seg dårlig selv, og nå skal vi reise dit for å feire jul. Jeg har i tillegg fått telefon om at min bestemor ligger for døden. Hun har fått blodkreft. Det så ut til at det skulle gå bra med en slags vedlikeholdsbehandling, men det gikk bare en uke så var prøvene elendige, og nå rekker jeg nok ikke å treffe henne før jeg kommer dit.

Jeg har angst i bøtter og spann, og reising er et stort problem.

Hadde bestilt togbilletter, men får sånn angst av tanken på å sitte alene med meg selv i 24 timer, at bare tanken gir meg angst-og jeg blir ufrivillig suicidal.

Fly har jeg fobi for, klarer ikke å kjøre ut til flyplassen en gang i det daglige, men siden min mann skal ta fly, så har jeg nå kjøpt flybillett i tillegg. Jeg har betalt over 20.000 for denne turen. (disse turene)

Jeg forestiller meg at jeg kommer til å bli rabiat under flyturene, og at jeg må stripses fast i setet osv. Jeg har angst for å bli psykotisk.

Kan du hjelpe meg med å finne en mulig medisineringsnødhjelp for disse turene?

Legen min tror jeg er i en sjokk/sorgsituasjon, så jeg tar vival nå for å holde ut frem til avreise.

Finnes der en sprøyte eller lignende som min mann kan ha med seg i fall det skulle gå helt galt under flyturene? Noe som virker raskt....vival må jeg nok ta en boks av for å komme meg til flyplassen dessverre...

Går til psykolog nå, men har ikke hatt så mange timer der enda.

Dette problemet mitt overskygger alt av glede ved julen....jeg klarer ikke å tenke på julegaver, eller gleden ved å være samlet med familien. Og som sagt, jeg har denne underliggende, ufrivillige tanken om at det heller hadde vært bedre å dø enn å ta denne turen. Men nå ringer foreldrene mine to ganger om dagen for å spørre når vi kommer, for de glemmer fra time til time, men de gleder seg så voldsomt......

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå har du katastrofetanker og lager skrekkscenarioer som ikke kommer til å hend.

Godt medisinert på 15 mg Valium vil dette gå helt bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...