Gjest magesmerter Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Hei! Det begynte i går kveld med stikking i magen, som kom og gikk. Fikk en sånn "bølge" ca hvert 10 minutt. Det var ikke noe sånn at jeg måtte på do. Klokken 7 i dag tidlig måtte jeg styrte på do - skikkelig eksplosiv diare! Jeg har vært på do sikkert 10-12 ganger i dag uten å ha spist noe. Magesmertene er her fortsatt, det stikker ca i 1 minutt før det går over igjen (jeg må ikke på do hver gang det stikker), og jeg føler jeg må spenne musklene og "komme meg gjennom bølgen med stikking" - det er vondt! Etter jeg har hatt sånn stikking blir jeg skikkelig kvalm, føler at jeg må kaste opp, men jeg har foreløpig ikke kastet opp. Vanlig omgangssyke?? Noen som har hatt det akkurat sånn? 0 Siter
Gjest NORO Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Noro-virus! det går mye av detet viruset nå, og det er veldig smittsomt, såvær supernøye med håndhygenen. 0 Siter
Gjest magesmerter Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Noro-virus! det går mye av detet viruset nå, og det er veldig smittsomt, såvær supernøye med håndhygenen. Hvor lenge varer dette da? 0 Siter
meg__123! Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Hvor lenge varer dette da? 1-2 døgn.. 0 Siter
Gjest Tul29 Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Kan det være noe Novo-virus? Hadde det for et halvt år siden og vurderte å sove på do. Det er noe av det mest eksplosive jeg har opplevd. Pleier aldri å ha omgangssyke eller influensa. Jeg sover tre meer unna do, og klarte nesten ikke å komme dit tidsnok...Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde fått noe sånt noe på et fly,, hadde de måttet nødlande da? 0 Siter
Gjest NORO Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Hvor lenge varer dette da? Det varer ett til to døgn,men er smittsom 48 timer etterpå også. 0 Siter
Gjest magesmerter Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Kan det være noe Novo-virus? Hadde det for et halvt år siden og vurderte å sove på do. Det er noe av det mest eksplosive jeg har opplevd. Pleier aldri å ha omgangssyke eller influensa. Jeg sover tre meer unna do, og klarte nesten ikke å komme dit tidsnok...Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde fått noe sånt noe på et fly,, hadde de måttet nødlande da? Ja, det kommer helt plutselig og jeg må løpe på do! Men akkurat nå er det ikke så ekspolsivt som det var tidligere på dagen. Jeg har kun spist noen tørre kjeks i dag da...og fått i meg masse væske. Fortsatt kniping i magen, og nå har jeg fått litt feber i tillegg... Sukk...og jeg som skulle på julebord... :-( Meeeeen, glad jeg fikk det FØR julaften når jeg først skulle få det... :-) Hvor lenge varte det hos deg? 0 Siter
Gjest Tul29 Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Ja, det kommer helt plutselig og jeg må løpe på do! Men akkurat nå er det ikke så ekspolsivt som det var tidligere på dagen. Jeg har kun spist noen tørre kjeks i dag da...og fått i meg masse væske. Fortsatt kniping i magen, og nå har jeg fått litt feber i tillegg... Sukk...og jeg som skulle på julebord... :-( Meeeeen, glad jeg fikk det FØR julaften når jeg først skulle få det... :-) Hvor lenge varte det hos deg? Det varte vel tre fire dager.. 0 Siter
Gjest magesmerter Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Det varer ett til to døgn,men er smittsom 48 timer etterpå også. Dvs at hvis jeg er dårlig i morgen også, så burde jeg holde meg hjemme fra jobb mandag og muligens tirsdag? 0 Siter
Gjest magesmerter Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Det varte vel tre fire dager.. Okey... Takk for svar :-) 0 Siter
Gjest NORO Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Dvs at hvis jeg er dårlig i morgen også, så burde jeg holde meg hjemme fra jobb mandag og muligens tirsdag? Du skal holde deg hjemme 48 timer etter at du har blitt symptomfri. 0 Siter
Mirabell Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har hatt det sånn et par ganger, og begge gangene hadde barna hatt spysyke like før. Jeg tror det kan komme av at viruset gir spying hvis det er i magesekk/tynntarm, og diare hvis det er lenger "ned" i tarmen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.