Gå til innhold

NHD-Er det farlig??

Anbefalte innlegg

Gjest helt seriøst
Skrevet

Er det farlig å fly?? Jeg skal reise om 2 dager og har toatalt angst.... :-((

Blir veldig glad for et svar...

Skrevet

Fly er det tryggeste framkomstmiddelet du kan ta!

Mye farligere å kjøre til og fra flyplassen.....

Skrevet

Nei, det er trygt. Veldig trygt.

Jeg har fløyet hundrevis av ganger, og jeg er fremdeles her. :-)

Jeg skal fly 6 ganger denne ferien.

Med vennlig hilsen

Gjest flying girl
Skrevet

Vel, det kommer an på hva du sammenlikner det med. I forhold til å kjøre bil så er det veldig trygt.

Jeg har flydd mange ganger. Det mest dramatiske som har skjedd var at hjulet på flyet punkterte rett før take off, og vi måtte nødlande. Men det var ikke utløp til noe panikk, de kabinansatte håndterte det på en veldig bra måte. Har ikke fått flyskrekk etter det.

så det går nok bra skal du se:)

Gjest tenker jeg
Skrevet

Det er blant de minst farlige tingene vi gjør. Statistisk sett. har du nok vival synes jeg du skal stole på den virkningen du vet de bruker å gi. De virker også så kjapt, at om du får panikk kan du ta en ekstra.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke farlig å fly med vanlige rutefly. Amatørflyging med småfly er litt farlig, men rutefly er det sikreste og minst farlige av alle motoriserte transportmiddel. Husk å kjøre pent og forsiktig til og fra flyplassene.

God tur :-)

Skrevet

Det går flott. Jeg har også flydd masse - på tross av flyskrekk og en lett guffen opplevelse (ikke farlig på noe måte). Nå er jeg ikke så redd mer - beste medisin er å fly :-)

Bil er nok noe av det farligste man ferdes med uten tvil. Til fots er man heller ikke helt trygg, for eksempel for gale turbosyklister som tror de eier hele fortauet.

Forsøk å puste rolig og dypt når dere tar av - det hjelper.

Skrevet

''Er det farlig å fly??''

Ja...det er en risiko å fly...fly styrter...det vet alle...

Det er en risiko å leve...en kan dø av det...

Det er farlig å fly...farlig å kjøre bil...farlig å spise kjøttkaker...farlig å gå i trappa...farlig å sitte rolig...

Alt du gjør er en risiko...

Alt du gjør er farlig...

Skrevet

Nei, det er ikke farlig å fly med vanlige rutefly. Amatørflyging med småfly er litt farlig, men rutefly er det sikreste og minst farlige av alle motoriserte transportmiddel. Husk å kjøre pent og forsiktig til og fra flyplassene.

God tur :-)

''Nei, det er ikke farlig å fly med vanlige rutefly.''

Dette er løgn...

Vanlige rutefly kan styrte...de også...

Gjest Alt er farlig
Skrevet

Dette er løgn...

Men hvis du skal se sånn på det er jo alt farlig. Det er farlig å spise brødskive, for du kan sette det i halsen og bli kvalt, det er farlig å gå til frisøren, for hun kan glippe saksen og stikke deg i hjertet, det er farlig å ligge og sove, for taket kan dette i hodet på deg. Alt _kan_ skje, så da er alt farlig.

Skrevet

Dette er løgn...

''Dette er løgn...

Vanlige rutefly kan styrte...de også...''

Ja, det kan de, men som mange i denne tråden påpeker er det langt farligere å kjøre bil. Og de fleste ulykker skjer visst nok i hjemmet, så skal man være trygg, bør man bli under dyna. Riktig nok med sjanse for sultedød og middinvasjon...

Ja, jeg var flåsete nå, men oppfordrer alle til å ikke la seg stoppe av mulige farer. Livet er en risikosport som man bør gjøre det beste ut av ;-)

Skrevet

''Dette er løgn...

Ja, det kan de, men som mange i denne tråden påpeker er det langt farligere å kjøre bil. Og de fleste ulykker skjer visst nok i hjemmet, så skal man være trygg, bør man bli under dyna. Riktig nok med sjanse for sultedød og middinvasjon...

Ja, jeg var flåsete nå, men oppfordrer alle til å ikke la seg stoppe av mulige farer. Livet er en risikosport som man bør gjøre det beste ut av ;-)

''Og de fleste ulykker skjer visst nok i hjemmet, ''

Du må altså flytte! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Og de fleste ulykker skjer visst nok i hjemmet, ''

Du må altså flytte! ;-)

Med vennlig hilsen

Haha, godt forsøk ;-)

Men vi blir nok boende her ei stund til - midd eller ikke ;) Riktig nok på tross av min urbane eldstedatters uforståenhet, og tenåringenssønnen sine hint (som er langt fra subtile).

Jaja, vi kan i hvertfall spenne på oss skia utenfor døra - hah :-) *Klamrer meg til fordelene av å bo i utkansrøk*

Skrevet

Haha, godt forsøk ;-)

Men vi blir nok boende her ei stund til - midd eller ikke ;) Riktig nok på tross av min urbane eldstedatters uforståenhet, og tenåringenssønnen sine hint (som er langt fra subtile).

Jaja, vi kan i hvertfall spenne på oss skia utenfor døra - hah :-) *Klamrer meg til fordelene av å bo i utkansrøk*

Nåja, jeg tenkter mer på generell basis.

Altså, hvis det er så farlig å bo hjemme, så bør man jo flytte. Ev. bo hos naboen. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei.

Det er betydelig større fare for at du skal dø neste gang du setter deg i bilen enn at flyet du sitter i skal styrte.

Tror det skumle med flying (ville ikke opp i et fly tidligere jeg heller) er at du er overlat helt til deg selv. I en bil har du til en viss grad kontroll selv. I hvert fall liker vi å tro det. I et fly er vi maktesløse.

Men det å fly er likevel tryggere enn det meste annet du gjør i livet, og det er den tryggeste måten å forflytte seg på.

Skrevet

Dette er løgn...

Og du kan skli i dusjen, slå hodet og dø.

Men jeg antar du ikke mener det er farlig å dusje? Selv om du sannsynligvis har sklidd på badet tidligere du også.

Dette blir et spørsmål om glasset er halvfullt eller halvtomt, og hvordan du velger å se på verden.

Er du generelt pessimistisk er alt farlig.

Skrevet

Dette er løgn...

''Dette er løgn...

Det er tryggere å kjøre rutefly enn å kjøre bil.

Skrevet

Haha, godt forsøk ;-)

''Jaja, vi kan i hvertfall spenne på oss skia utenfor døra - hah :-) *Klamrer meg til fordelene av å bo i utkansrøk*''

Kan spenne på meg skia utenfor døra jeg også, i hvertfall om det kommer litt mer snø. Enn så lenge må jeg gå ti minutter til skiløypa.

Jeg bor absolutt ikke i bysentrum, men liker å vite at byen kun er en kort buss- eller t-banetur, eller om sommeren en sykkeltur, unna! :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er løgn...

Hva er det da som ikke er farlig?

Skrevet

Hva er det da som ikke er farlig?

''Hva er det da som ikke er farlig?''

Jeg svarte på et annet innlegg....det blir det samme svaret til deg også :

''Ja...det er en risiko å fly...fly styrter...det vet alle...

Det er en risiko å leve...en kan dø av det...

Det er farlig å fly...farlig å kjøre bil...farlig å spise kjøttkaker...farlig å gå i trappa...farlig å sitte rolig...

Alt du gjør er en risiko...

Alt du gjør er farlig...''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...