Gå til innhold

To slag i boks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter snart to ukers sykdom er jeg litt sent ute, men nå er to slag i boks. Krumkaker og juledrømmer. Imorgen blir det sirupsnipper, og dagen derpå blir det nok sandnøtter. Kjøper en kransekake av vår bakervenn, og så får det bli som det blir. Jula kommer uansett om det ikke er minst sju slag på bordet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tuppehøna
Skrevet

Vi og. Pepperkaker, henholdsvis vanlige og glutenfrie. Av ferdigdeig, men kvalifiserer vel som to slag det? :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

I dag kom pepperkaker i boks. Likeledes mandelstenger, og kromkaker. Kjøpte alt det nevnte på butikken. Kjøpte samtidig deig til kakemenn. Så her går det unna. ;-)

Skrevet

Jeg trodde egentlig ikke folk holdt på med disse sju slag-greiene lenger jeg, hadde inntrykk av at det var en utdøende tradisjon.

Selv nøyer jeg meg med pepperkaker sammen med ungene, fordi de synes det er moro å lage. Andre julekaker er jo ikke særlig gode, så det dropper vi.

Skrevet

Her blir det null slag. Skulle gjerne laget goro, for det syns jeg er kjempegodt.Men jeg gidder ikke kjøpe jern.Hehe

Skrevet

Her blir det null slag. Skulle gjerne laget goro, for det syns jeg er kjempegodt.Men jeg gidder ikke kjøpe jern.Hehe

''Men jeg gidder ikke kjøpe jern.''

Julegaveønske? :-)

Skrevet

Jeg synes det er veldig gøy å bake til jul, men vi har etterhvert blitt veldig flinke til å bare bake det som vi faktisk liker og ikke minst spiser. Unntaket er vel pepperkaker, ungene baker disse og dekorerer, men det er jo ikke spiselig for vanlige folk. :-)

Her bakes kransekake (det gjør ikke jeg, da, men det er nå i hus), tykke snipper, kromkaker (stekes til dagens finale i håndball-EM, god tradisjon!) og smultringer. Og potetlomper, men det er ikke akkurat noen julekake. :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg synes det er veldig gøy å bake til jul, men vi har etterhvert blitt veldig flinke til å bare bake det som vi faktisk liker og ikke minst spiser. Unntaket er vel pepperkaker, ungene baker disse og dekorerer, men det er jo ikke spiselig for vanlige folk. :-)

Her bakes kransekake (det gjør ikke jeg, da, men det er nå i hus), tykke snipper, kromkaker (stekes til dagens finale i håndball-EM, god tradisjon!) og smultringer. Og potetlomper, men det er ikke akkurat noen julekake. :-)

Liker også å bake, og bakte masse når ungene var små og kunne ta del i det (eller smaking underveis!).

Nå baker jeg kun noen få sorter og kjøper resten. Jeg unngår få for mye kaker- for disse må jo spises.....og jeg har et barn som slektes på meg med anlegg for å legge på seg (de andre slektes på faren og kan spise hva de vil). Så vi baker og kjøper litt slik at alle får fått smakt jul- men med måte.

Skrevet

''Men jeg gidder ikke kjøpe jern.''

Julegaveønske? :-)

Nei, har egentlig skapene fulle fra før.Gidder nok ikke fylle opp med noe som blir brukt en gang i året.

Skrevet

Her fikset jeg fem slag i løpet av 10 minutter på torsdag. Så i år ble det et avvik fra den normale outsourcingen til at dette er husbondens gebet.

Det fine med å skaffe "slaga" hos bakeren er at det bare blir litt av hver type, for et helt bakebrett med kaker av én sort hadde vært alt for mye.

Men det hører liksom med å sette fram disse tørre kjeksene :-)

Skrevet

Oi, den skulle til trådstarter!

Skrevet

Vi har laget 2 porsjoner med Martinestenger (den første ble spist opp i løpet av fire dager, kokosmakroner, mandelmakroner og ungene laget kakemenner på juleverksted.

I tillegg kom min mor med krumkaker og delfiakake :-)

Skrevet

Vi har laget 2 porsjoner med Martinestenger (den første ble spist opp i løpet av fire dager, kokosmakroner, mandelmakroner og ungene laget kakemenner på juleverksted.

I tillegg kom min mor med krumkaker og delfiakake :-)

Hva er martinestenger?

Skrevet

Hva er martinestenger?

Kalles også colakaker eller brune pinner. Jeg liker ikke de navnene, så jeg har valgt Martinestenger.

Skrevet

Kalles også colakaker eller brune pinner. Jeg liker ikke de navnene, så jeg har valgt Martinestenger.

Åja, da vet jeg hva det er :o)

Skrevet

Hehe, ok, skjønner de er glade i småkaker hjemme hos dere :-).

Hos oss har de ikke ben å gå på, og selv om vi kanskje bare har to slag blir det vel rikelig til småfuglene etter jul.

Har bare bakt pepperkaker (to ganger), tror kanskje ikke det blir flere slag hjemmebakst, annet enn en sjokoladekake e.l. Kjøper fersk julekake og litt annet snask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...