Gå til innhold

Er skinnhansker varme?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt skinnhansker så jeg aner ikke. Syns det ser kaldt ut. Lurer på om det kanskje hadde vært fint som en del av gaven til samboeren.Han trenger varme hansker, men de må ikke være stive og urørlige som hansker ofte er. Skal bruke dem til turer med bikkja osv,og da er det greit å ha litt bevegelighet i fingrene.

Er det skinnhansker med foring jeg bør gå for i såfall? Kom gjerne med linker eller forslag til merker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357898-er-skinnhansker-varme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skinnhandsker med ullfór eller saueskinn inni er varme.

Er det dyrt? Man får vel kanskje det man betaler for når det gjelder skinn? Skal titte litt i butikkene. Vet ikke om hendene hans passer i slike hansker da,men det går vel an å bytte. Syns de fleste skinnhansker ser så innmari nette ut.

Er det dyrt? Man får vel kanskje det man betaler for når det gjelder skinn? Skal titte litt i butikkene. Vet ikke om hendene hans passer i slike hansker da,men det går vel an å bytte. Syns de fleste skinnhansker ser så innmari nette ut.

Jeg har et par skinnhansker som bare har et tynt for inni og de er IKKE varme ... Jeg holder på å fryse i hjel med de så fort det blir 1 kuldegrad ute!! Har i grunnen andri hørt om noen som syntes skinnhansker er varme.. men så vet jeg ikke hvor tykt dette saueullsforet inne i noen skinnhansker er da? Kanskje det er det som holder varmen? Jeg bruker heller tynne vanter enn skinnhansker... jeg blir så utrolig kald når jeg bruker skinnhanskene...det er akkurat som om de trekker til deg kulda faktisk...Har hendt at jeg har tatt de av meg og heller tatt hendene i lommene mine og det har fungert bedre enn å ha på seg skinnhanskene..

Jeg hadde heller gått for et par gode tykke ull votter/hansker! :) Lykke til med gavekjøpet :-)

Jeg har et par skinnhansker som bare har et tynt for inni og de er IKKE varme ... Jeg holder på å fryse i hjel med de så fort det blir 1 kuldegrad ute!! Har i grunnen andri hørt om noen som syntes skinnhansker er varme.. men så vet jeg ikke hvor tykt dette saueullsforet inne i noen skinnhansker er da? Kanskje det er det som holder varmen? Jeg bruker heller tynne vanter enn skinnhansker... jeg blir så utrolig kald når jeg bruker skinnhanskene...det er akkurat som om de trekker til deg kulda faktisk...Har hendt at jeg har tatt de av meg og heller tatt hendene i lommene mine og det har fungert bedre enn å ha på seg skinnhanskene..

Jeg hadde heller gått for et par gode tykke ull votter/hansker! :) Lykke til med gavekjøpet :-)

Annonse

Alle de svarte, glatte skinnhanskene jeg har hatt har vært med tynt for, så de har vært iskalde. Kun til pent, for å si det slik.

Gubben har et par i semska skinn med tykt ullfor, de er litt varmere.

For tur med bikkja tror jeg at jeg ville gått for votter.

Det er det samme inntrykket jeg har. Har bare kjent litt på mamma sine hansker osv jeg da men.

Han syns det blir så uhåndterlig med hundelenka når han har på tykke votter/hansker derfor har han noen litt tynne hansker. Og de er jo iskalde i den kulda som er nå.

Alle de svarte, glatte skinnhanskene jeg har hatt har vært med tynt for, så de har vært iskalde. Kun til pent, for å si det slik.

Gubben har et par i semska skinn med tykt ullfor, de er litt varmere.

For tur med bikkja tror jeg at jeg ville gått for votter.

Jeg bruker selv votter, men han syns det blir så uhåndterlig å holde i kobbelet. Han har en del større og mer klumpete hender enn meg, kanskje det er derfor.

Jeg hadde gått for et par sportshansker, om han ikke skal bruke dem til pent også da. :o) Ta en titt på sportsbutikken.

Men alle er liksom så tykke. Tenkte skinnhansker er gode og bevegelige, men det holder jo tydeligvis ikke i kulda (som jeg heller ikke egentlig trodde).

Men alle er liksom så tykke. Tenkte skinnhansker er gode og bevegelige, men det holder jo tydeligvis ikke i kulda (som jeg heller ikke egentlig trodde).

Jeg kjøpte Norheim hansker til ungene nå, på G-sport og jentungen sine (som var hvite) var så lekre at jeg kunne tenkt meg sånne selv! :o) Ikke tjukke og klumpete i det hele tatt.

Annonse

Hansker er generelt mye kaldere enn votter. I votter får fingrene liksom varme fra hverandre. Men de varmeste skinnhanskene med lammeullsfor er gjerne litt stive, ja. Jeg har noen Bjørn Dælie skihansker, den varmeste varianten. De er varme og ikke stive. Når det er skikkelig kaldt bruker jeg skinnhansker i bilen bare, votter ellers. (Det er så klumsete med votter i bilen, og glatt på rattet.)

Det er stor forskjell på hvor varme de er avhengig av foret, både tykkelse og materiale.

Fordel med skinnhansker/-votter fremfor ullvotter/-vanter er at det ikke blåser rett gjennom dem. Og at de "tåler" fukt bedre (kommer også an på, da) Men ullvotter/-vanter er ofte varmere isolert sett.

En annen grunn ttil å bruke skinnhansker er at det gjerne ser penere ut til vinterfrakk enn ullvotter, men skal dette brukes først og fremst på tur med bikkja, synes jeg at dette argumentet rykker kraftig ned på prioriteringslista.

Husbonden har noen votter som er supervarme. De er laget av skinn, men er altså ikke hansker. De har tykt for av saueskinn (tror jeg det er). Men vet ikke hvor du får kjøpt slike hen, da, for han kjøpte det på et marked. De var nok ganske dyre.

Det er stor forskjell på hvor varme de er avhengig av foret, både tykkelse og materiale.

Fordel med skinnhansker/-votter fremfor ullvotter/-vanter er at det ikke blåser rett gjennom dem. Og at de "tåler" fukt bedre (kommer også an på, da) Men ullvotter/-vanter er ofte varmere isolert sett.

En annen grunn ttil å bruke skinnhansker er at det gjerne ser penere ut til vinterfrakk enn ullvotter, men skal dette brukes først og fremst på tur med bikkja, synes jeg at dette argumentet rykker kraftig ned på prioriteringslista.

Husbonden har noen votter som er supervarme. De er laget av skinn, men er altså ikke hansker. De har tykt for av saueskinn (tror jeg det er). Men vet ikke hvor du får kjøpt slike hen, da, for han kjøpte det på et marked. De var nok ganske dyre.

Hovedsakelig er det vel kun på tur han trenger disse hanskene,så utseendet er ikke så viktig nei :o) Men det høres ut på alle her som at jeg bør finne noe annet enn skinn,så jeg får se litt ï sportsbutikker etter noe brukandes.

Jeg har et par Hestra skihansker som har skinn inni hånda og no vindtett goretex-greier "oppå" hånda. De er gode og varme. Finnes også i kun skinn.

http://www.hestragloves.com/#/no/handskar/alpine/czone_leather/

De har en med varmetråder også!

http://www.hestragloves.com/#/no/handskar/alpine/rechargeable_heating_glove/

Jeg har et par Hestra skihansker som har skinn inni hånda og no vindtett goretex-greier "oppå" hånda. De er gode og varme. Finnes også i kun skinn.

http://www.hestragloves.com/#/no/handskar/alpine/czone_leather/

De har en med varmetråder også!

http://www.hestragloves.com/#/no/handskar/alpine/rechargeable_heating_glove/

De på den første linken så jo fine ut:O) Har dem Hestra i de fleste sportsbutikker?

Skinnhansker med ordentlig pelsfor er ganske varme, men neppe så varme som sportshansker (Hestra o.l.). Skinnhansker er i mine øyne mye penere, og om det var til jobbruk eller penere privat bruk, ville jeg gått for dét. Til turbruk ville jeg imidlertid heller valgt sportshansker à la Hestra, som både er varmere og mer slitesterkt, i tillegg til at de bedre tåler å bli våte. Skikkelige skinnhansker er dessuten gjerne en del dyrere enn sportshansker.

Foreslår derfor at du kjøper noe sånt: http://www.gsport.no/produkt/260367(BC_2)/hestra-gore-tex-hanske-dameherre/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...