Gå til innhold

Forskjell på konjakk og whiskey

Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell på konjakk og whiskey? Ingen av oss er særlig glad i dette - og så har vi en flaske whiskey stående (uåpnet selvfølgelig), som vi tenkte vi kunne gi i julegave til noen.

Vi har noen venner som liker godt konjakk. Er det trolig at de også liker whiskey?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357912-forskjell-p%C3%A5-konjakk-og-whiskey/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

''(uåpnet selvfølgelig), ''

Fint, ikke så kult å gi bort en som det er "bare tatt litt av"!

:-D

Det er ganske stor forskjell. I Norge er konjakk mye mer populært enn whiskey. Men whiskey kan brukes til f.eks. irish coffee eller i varm kakao selv om man ikke er så glad i å drikke det "on the rocks".

Annonse

Gjest vinglepetter

Jeg liker både cognac, whiskey og whisky. men det er stor forskjell, det blir litt som å spørre om du kan gi sjokoladekake til noen du vet liker marsipankake.

he-he ja det stemmer nok...men blir det samme egentlig hvilken whisky du bruker i irisjh koffee.Faren min elsker GLENFIDICH med is og jeg har engang tatt litt til irisjh koffe!

Trodde han skulle besvime. Om den koster 200 eller 1000 ,så kjenner jeg ingen forskjell :0)

he-he ja det stemmer nok...men blir det samme egentlig hvilken whisky du bruker i irisjh koffee.Faren min elsker GLENFIDICH med is og jeg har engang tatt litt til irisjh koffe!

Trodde han skulle besvime. Om den koster 200 eller 1000 ,så kjenner jeg ingen forskjell :0)

*S* Glen Fiddich forbinder jeg veldig med en eks-kjæreste, fra steinalderen eller deromkring. Han ville sikkert også ha tilta dersom den ble brukt i Irish, for der var det vel stort sett Jameson's som gjaldt.

''I Trøndelag kanskje? Hehe :-)''

Jeg kjente en gang en kar og spurte ham om han visste når polet stengte. Fikk følgende svar:"Polet!? Du, æ e nordtrønder ass!" ;o)

Jeg tror det er kun i Trøndelag at jeg har hørt betegnelsen "kjøpesprit". Ellers tas det ofte for gitt...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...