Gå til innhold

Forskjell på konjakk og whiskey

Anbefalte innlegg

Er nesten helt sikker på at de liker Irish coffe, så jeg skal finne en oppskrift som jeg kan sende med :-)

Kanskje også legge ved noen slike trepinner med candysukker på? Hvis du finner det enkelt og greit, da.

Selv gidder jeg ikke å bruke det de gangene jeg lager irish, men i gavesammenheng kan det jo se litt kult ut :-)

http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6303926/2/istockphoto_6303926-rock-candy-sugar-sticks.jpg

Fortsetter under...

Jeg tror det er kun i Trøndelag at jeg har hørt betegnelsen "kjøpesprit". Ellers tas det ofte for gitt...;-)

''Jeg tror det er kun i Trøndelag at jeg har hørt betegnelsen "kjøpesprit". Ellers tas det ofte for gitt...;-)''

Jeg har en bekjent som bor på et lite sted i Vestfold, og han påstår hardnakket at han ikke tåler kjøpesprit. Han mener at hvis han drikker det, så blir han kvalm med en gang:)

Er nesten helt sikker på at de liker Irish coffe, så jeg skal finne en oppskrift som jeg kan sende med :-)

''Er nesten helt sikker på at de liker Irish coffe, så jeg skal finne en oppskrift som jeg kan sende med :-)''

En god ide som de heilt sikkert setter pris på!

Sjøl avskyr jeg whiskey - syns det lukter vondt, til og med - men av en eller annen pussig grunn syns jeg Irish coffe er kjempegodt. Tror ikke jeg har møtt på noen som ikke liker dette, faktisk.

Jeg ville blitt glad :-)

''Jeg tror det er kun i Trøndelag at jeg har hørt betegnelsen "kjøpesprit". Ellers tas det ofte for gitt...;-)''

Jeg har en bekjent som bor på et lite sted i Vestfold, og han påstår hardnakket at han ikke tåler kjøpesprit. Han mener at hvis han drikker det, så blir han kvalm med en gang:)

LOL

Kanskje også legge ved noen slike trepinner med candysukker på? Hvis du finner det enkelt og greit, da.

Selv gidder jeg ikke å bruke det de gangene jeg lager irish, men i gavesammenheng kan det jo se litt kult ut :-)

http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6303926/2/istockphoto_6303926-rock-candy-sugar-sticks.jpg

Støttes! Det blir jo en kjempefin gave :)

Annonse

Gjest Vizzvazz

''Er nesten helt sikker på at de liker Irish coffe, så jeg skal finne en oppskrift som jeg kan sende med :-)''

En god ide som de heilt sikkert setter pris på!

Sjøl avskyr jeg whiskey - syns det lukter vondt, til og med - men av en eller annen pussig grunn syns jeg Irish coffe er kjempegodt. Tror ikke jeg har møtt på noen som ikke liker dette, faktisk.

Jeg ville blitt glad :-)

Ja, enig her. Jeg liker ikke whiskey, men i Irish coffee - dritgodt!

Det er stor forskjell på Cognac og Whisky, men det er ganske sannsynlig at folk som liker Cognac også liker Whisky (og omvendt). Jeg hadde i hvert fall tatt sjansen på å gi Whisky til Cognac-elskere.

Det største problemet er nok at det også er stor forskjell på Whisky og Whisky og Cognac og Cognac, så det er ikke alle typer Whisky til Whisky-elskere som vil slå an.

Stilig! Hvor kjøper jeg dem tro?

Gjest vinglepetter

*S* Glen Fiddich forbinder jeg veldig med en eks-kjæreste, fra steinalderen eller deromkring. Han ville sikkert også ha tilta dersom den ble brukt i Irish, for der var det vel stort sett Jameson's som gjaldt.

he-he ekskjæreste fra steinalderen? Du er da ikke så gammel?

Men ,Faren min er det!

Aner ikke, vet at min mor har kjøpt dem på en skikkelig "landhandel-butikk" som har alt fra helsekost til julepynt, suvernirer og kaffe/te. Men kanskje en butikk som har kaffeutstyr o.l.? Eller kanskje en mer ordinær helsekost selv uten alle snurrepipperiene har det?

Annonse

Ja, det er stilig! Har fått slike sjøl ved et par anledninger, og de blei kjøpt i en "kaffebutikk". I den vesle bygda mi selges det også på en lokal kafe der man kan kjøpe god kaffe, te og tilbehør.

Mannen min elsker en god cognac - men klarer ikke å like wiskey. Så det er ikke sikkert de liker wiskey selv om de er cognac-elskere. Mannen min fikk en flaske wiskey til 40-årsdagen sin - det er 6 år siden, den står fortsatt i skapet, uåpnet....

AneM1365380603

Mannen min elsker en god cognac - men klarer ikke å like wiskey. Så det er ikke sikkert de liker wiskey selv om de er cognac-elskere. Mannen min fikk en flaske wiskey til 40-årsdagen sin - det er 6 år siden, den står fortsatt i skapet, uåpnet....

''Mannen min fikk en flaske wiskey til 40-årsdagen sin - det er 6 år siden, den står fortsatt i skapet, uåpnet....''

Samme som her, bortsett fra at jeg har brukt litt til kake og en gang til Irish Coffee :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...