Gå til innhold

Kan man besvime av panikkangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg ett kraftig agnstanfall på vei hjem fra søndagsåpen butikk. Vet ikke hva som trigget det, men måte ned i knestående, ganske frustrerend med alle de folkene rundt.

Så spørsmålet er, når man får panikkanfall, fortsetter man da å presse seg på å gå, eller venter man og setter seg på huk, og håper det går over snart?

Og ja, kan man besvime av panikkangst? Det var lange bakker, og mange minus på den ruten jeg tok.

Skrevet

En kan besvime om en hyperventilerer, men da vil en komme til seg selv igjen bare etter noen sekunder. Noen ganger synes jeg det hjelper å si/tenke: Nå får jeg angst igjen. Ja ja. Den får bare komme, men seg skal gjennomføre alle planer likevel

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, en besvimer ikke av panikkangst. Det viktigste er å få kontroll over pusten.

Skrevet

Nei, en besvimer ikke av panikkangst. Det viktigste er å få kontroll over pusten.

Oki, takk for svar NHD og Rose

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...