Gå til innhold

Quiz: Kan man kjøpe lettøl på en søndag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Svimeren

Tviler. Det er alkohol i lettøl.

Du kan derimot kjøpe Claushaler og Vørterøl.

(Men jeg har aldri kjøpt lettøl og skal derfor ikke uttale meg sikkert).

Der tar du feil. Lettøl ombefattes ikke av alkoholloven siden det er under 2.5% alkoholvolum. Lettøl kan kjøpes selv på 1. juledag om butikken er åpen, og helt til butikkens stengetid, eller midt på natten for den saks skyld.

Annonse

http://olsalg.wd1.hyperinteraktiv.no/nyttigaavite/2/ (se siste linje)

Der tar du feil. Lettøl ombefattes ikke av alkoholloven siden det er under 2.5% alkoholvolum. Lettøl kan kjøpes selv på 1. juledag om butikken er åpen, og helt til butikkens stengetid, eller midt på natten for den saks skyld.

Ok. Jaja. Da får du sette på plass butikkdama hvis hun nekter deg lettøl på søndager framover, men hvis jeg var deg ville jeg nok heller handlet ordentlig øl en lørdag.

Gjest Svimeren

Ok. Jaja. Da får du sette på plass butikkdama hvis hun nekter deg lettøl på søndager framover, men hvis jeg var deg ville jeg nok heller handlet ordentlig øl en lørdag.

Hun ble overbevist av mine argumenter, og uansett å er kasseapperatet så smart at det sier i fra hvis det ikke er lov til å selge det. Så hvis du kommer 20:00:01 på en hverdag så er det kasseapperatet som gir beskjed om at det ikke er lov til kjøpe øl mer.

Hun ble overbevist av mine argumenter, og uansett å er kasseapperatet så smart at det sier i fra hvis det ikke er lov til å selge det. Så hvis du kommer 20:00:01 på en hverdag så er det kasseapperatet som gir beskjed om at det ikke er lov til kjøpe øl mer.

Ok. Det var smart. Da nytter det ikke å hyle mot en firkanta kassadame dersom klokka er 20.01.

''Du kan derimot kjøpe Claushaler og Vørterøl.''

Kommer an på hvor oppegående den som sitter i kassa er, da;-) Jeg har blitt nektet alkofritt øl etter kl 20 (eller hva som er grensen) ab en nidkjær ung ekstrahjelp!

''Så hvis du kommer 20:00:01 på en hverdag så er det kasseapperatet som gir beskjed om at det ikke er lov til kjøpe øl mer.''

Dette er vel grunnen til at de er helt ville i blikket de som stiller seg i kø foran kassen fem på åtte med en six pack!

Annonse

''Så hvis du kommer 20:00:01 på en hverdag så er det kasseapperatet som gir beskjed om at det ikke er lov til kjøpe øl mer.''

Dette er vel grunnen til at de er helt ville i blikket de som stiller seg i kø foran kassen fem på åtte med en six pack!

''Dette er vel grunnen til at de er helt ville i blikket de som stiller seg i kø foran kassen fem på åtte med en six pack!''

Det sier også at vi har forhistoriske alkoholregler i Norge. Jeg stiller meg sterkt tvilende til den avholdsgevinsten man får av disse reglene.

''Dette er vel grunnen til at de er helt ville i blikket de som stiller seg i kø foran kassen fem på åtte med en six pack!''

Spørs om ikke disse er ville i blikket mer generelt, men siden du kun ser dem i kassakøen tror du at det er forbigående.

Hvis du må ha øl akkurat nå sørger du for at du alltid har en sixpack eller to stående, eller du handler før fem på åtte, og det forstår de fleste. Med et mulig unntak for disse med blikket. ;)

Spørs om ikke disse er ville i blikket mer generelt, men siden du kun ser dem i kassakøen tror du at det er forbigående.

Hvis du må ha øl akkurat nå sørger du for at du alltid har en sixpack eller to stående, eller du handler før fem på åtte, og det forstår de fleste. Med et mulig unntak for disse med blikket. ;)

Mulig du har rett! :-)

Det sier også at vi har forhistoriske alkoholregler i Norge. Jeg stiller meg sterkt tvilende til den avholdsgevinsten man får av disse reglene.

Jeg ville ikke bli overrasket om denne regelen har en gevinst. Det finnes jo dagligvareforretninger som holder åpent betydelig lenger enn kl 20.

Ok. Det var smart. Da nytter det ikke å hyle mot en firkanta kassadame dersom klokka er 20.01.

Jobbet i matbutikk fram til i 2004... At den sperringen i kassa etterhvert kom, var en lettelse. Alle kundene skjønte faktisk at det rett og slett ikke lot seg praktisk gjennomføre å kjøpe øl pga sperring i kassa, mens svært mange ikke skjønte at alkoholsalg etter kl 20 faktisk var forbudt og at det ikke var noe rom for skjønn eller unntak fordi man "måtte" ett eller annet så klokka ble mange. Selv ikke når jeg forklarte at jeg kunne miste jobben min om jeg lot noen kjøpe øl, ble det forståelig. *riste på hodet*

''Du kan derimot kjøpe Claushaler og Vørterøl.''

Kommer an på hvor oppegående den som sitter i kassa er, da;-) Jeg har blitt nektet alkofritt øl etter kl 20 (eller hva som er grensen) ab en nidkjær ung ekstrahjelp!

Jeg måtte få hjelp av betjeningen til å fjerne paller som de hadde brukt til å stenge av øl-hyllene. Claustalerflaskene sto midt inni der. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...