Gå til innhold

Ønsker at musene skal flytte ut før jul!

frosken

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mistanke en stund om at det bor flere enn meg og bikkja i dette huset, og i dag fikk jeg dessverre bekreftet det. Noen hadde forsynt seg grovt av hjørnet på en krydderkake som var lagret i et kaldt rom i påvente av julen...

Hva er den beste måten å bli kvitt mus på? Hadde først tenkt å legge ut musegift, men blir litt kvalm ved tanken på å oppdage døde, halvråtne muselik om noen uker. I tillegg finnes det jo en mikroskopisk sjanse for at musa kan være frekk nok til å hive musegiften ned på gulvet, sånn at bikkja blir forgiftet i stedet for musen. Antar at musefeller da må bli løsningen, men etter å ha lest en del Donaldblader som ung, så ser jeg for meg at musefellene vil ende på stortåa mi.

Noen med gode erfaringer og løsningsforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes et utvalg av storetå-sikre musefeller.

Man kan til og med får musefeller som ikke dreper musen, uten at jeg helt forstår poenget med det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan til og med får musefeller som ikke dreper musen, uten at jeg helt forstår poenget med det.

Med vennlig hilsen

Vet du hvor de selger sånne stortåsikre feller?

Jeg kan forøvrig heller ikke se noe poeng med å fange dem levende! Skulle jeg liksom slippe dem ut i hagen da, sånn at de kan lure seg inn igjen ved første anledning? Ser liksom ikke for meg at de kan innleveres til Dyrebeskyttelsen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimeren

Med vennlig hilsen

Humane feller er en god ting. Da tar man med seg musa langt til skogs og slipper den ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri bruk gift. Da kan musen bli liggende en plass hvor du må bryte opp veggen for å bli kvitt den vonde lukta.

Æsj! Det er nettopp det jeg har sett for meg at kunne komme til å skje, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humane feller er en god ting. Da tar man med seg musa langt til skogs og slipper den ut der.

Synes du ikke egentlig at mus som stjeler krydderkaker fortjener dødsstraff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke stole for blindt på et blad der en And går rundt i marinekostyme og sier ugh. Alle vet at ender kvekker.

Jeg har null peiling på mus, men jeg ville gått for musefella. Kjipt hvis du forgifter bikkja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke stole for blindt på et blad der en And går rundt i marinekostyme og sier ugh. Alle vet at ender kvekker.

Jeg har null peiling på mus, men jeg ville gått for musefella. Kjipt hvis du forgifter bikkja ...

Mener du virkelig at Donald Duck ikke er en sikker kilde til kunnskap?!?

Jeg har ofte lurt på hvorfor jeg ikke har sett sånne mennesker med lyspære over hodet, du vet, sånn som Petter Smart hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du burde ikke stole for blindt på et blad der en And går rundt i marinekostyme og sier ugh''

Men uten bukser, dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også mus. Jeg liker dem:) Irriterende når tar de seg tilrette og spiser opp kakene da.

Det finnes en slags greie med høyfrekvent lyd som skal være veldig effektiv, det er bare katt som funker bedre har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at Donald Duck ikke er en sikker kilde til kunnskap?!?

Jeg har ofte lurt på hvorfor jeg ikke har sett sånne mennesker med lyspære over hodet, du vet, sånn som Petter Smart hadde.

Jepp. Nok et tegn på vranglære.

Jeg var også påvirket av Donald, og gikk en stund uten bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes feller som klapper over hodet på dem,og som du bare kan vippe på en liten pinne så detter de små ekle krypa ut,uten at du må ta i disse...blæææ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo på musenes parti, og ikke mitt i denne saken:-(

Hmmm...

Det er jo jul, frosken. Da må vi være snille mot alle dyr.

*plystrer på musevisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jul, frosken. Da må vi være snille mot alle dyr.

*plystrer på musevisa*

''Det er jo jul, frosken. Da må vi være snille mot alle dyr.

*plystrer på musevisa*''

Og spesielt mot små mus. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...