Gå til innhold

Hvordan sender man tanker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg sender tanker, kan andre høre dette, dette fordi jeg sier det jeg tenker. Er det slik andre også sender tanker?

Jeg ser ikke helt for meg hvordan andre mennesker gjør det?

Vel det er ikke alltid jeg sier mine tanker høyt, det kommer an på om det er noen i nærheten som høre, er det slik for andre også?

Jeg pleier å sitte stille når jeg sender tanker, eller jeg skriver, men jeg gjør aldri andre ting når jeg sender tanker, men for min psykiater antar jeg det er mere slik som med min mann at de kan gjøre flere ting på en og samme tid.

Men det høres ganske komisk ut å "sende tanker", jeg pleier å si, "jeg skal tenke på deg" jeg sier ikke jeg skal sende deg en tanke for jeg vil ikke at andre skal begynne å lure og tenke på hvordan jeg gjør dette. Vel min psykiater tenkte nok bare ikke over at jeg syns slikt høres rart ut.

Andre kan ikke høre tankene dine. De er inni hodet ditt. Men jeg kan av og til føle at andre tenker på meg.

For eksempel i dag. I går kveld sendte jeg en mail til flere mennesker med et alvorlig innhold. Jeg vet at denne mailen nettopp er blitt lest, og jeg vet at mange tenker på meg akkurat nå. Noen av tankene er gode og noen av tankene er sinte. Dette vet jeg ut fra innholdet i det jeg skrev og hva slags forhold de ulike menneskene har til det jeg skrev.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

13

• morsan

11

• Sør

2

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Når jeg sender tanker, kan andre høre dette, dette fordi jeg sier det jeg tenker. Er det slik andre også sender tanker?

Vel det er ikke alltid jeg sier mine tanker høyt, det kommer an på om det er noen i nærheten som høre, er det slik for andre også?

Jeg pleier å sitte stille når jeg sender tanker, eller jeg skriver, men jeg gjør aldri andre ting når jeg sender tanker, men for min psykiater antar jeg det er mere slik som med min mann at de kan gjøre flere ting på en og samme tid.

Men det høres ganske komisk ut å "sende tanker", jeg pleier å si, "jeg skal tenke på deg" jeg sier ikke jeg skal sende deg en tanke for jeg vil ikke at andre skal begynne å lure og tenke på hvordan jeg gjør dette. Vel min psykiater tenkte nok bare ikke over at jeg syns slikt høres rart ut.

For de fleste er det ingen forskjell mellom det man gjør når man tenker på noen og når man "sender en tanke" - det er bare en talemåte og ikke ulik atferd.

tror

Jeg har opplevd flere ganger at jeg tenker på en person, og så ringer denne personen omtrent i det jeg har tenkt tanken, eller omvendt - at jeg ringer en person, og så sier hun/han at vedkommende akkurat tenkte på meg.

Men jeg tror ikke det er slik alltid, at tanken kommer frem til den som blir tenkt på.

Det viktigste i det du opprinnelig spør om, er at en person har DEG i fokus, tenker på deg (gejrne på en spesiell dag), og da "sender deg en tanke", altså tenker på deg.

Hei!

ja det er jo fint å vite dette for jeg vil nok aldri oppfatte dette slik du tydeligvis av og til gjør.

Jeg oppfatter lite av det andre mennesker tenker inni hodet sitt, akkurat det har å gjøre med asperger syndrom, jeg er flinkere på å forholde meg konkret til det som blir sagt, det utgjør min trygghet. Det er derfor alle må være tydelige med meg ellers kan jeg bli usikker. Takk:)

For de fleste er det ingen forskjell mellom det man gjør når man tenker på noen og når man "sender en tanke" - det er bare en talemåte og ikke ulik atferd.

tror

Hei!

Tusen takk nå blir dette mer og mer forståelig, egentlig får jeg bekreftet noe jeg lurer på og da slipper jeg å lure mere, det er en befrielsen med alt man slipper å lure på. Jeg lurer på så mye rart sier min mann og av og til orker jeg ikke spørre han for jeg orker ikke at han tuller med meg, selv om han mener det godt.

Hei!

Å "sende en tanke" er bare en talemåte, og betyr nøyaktig det samme som at en vil tenke på noen.

Når en sier at en vil "sende noen en tanke julaften" betyr det dermed at en vil tenke på noen en kort stund i løpet av julaften. En vil ikke sette seg ned og fundere dypt omkring vedkommende, men antakelig bare ganske kort tenke vennlig på denne personen.

Å "sende en tanke" er bare en talemåte, og betyr nøyaktig det samme som at en vil tenke på noen.

Når en sier at en vil "sende noen en tanke julaften" betyr det dermed at en vil tenke på noen en kort stund i løpet av julaften. En vil ikke sette seg ned og fundere dypt omkring vedkommende, men antakelig bare ganske kort tenke vennlig på denne personen.

Veldig grei forklaring :-)

Annonse

Andre kan ikke høre tankene dine. De er inni hodet ditt. Men jeg kan av og til føle at andre tenker på meg.

For eksempel i dag. I går kveld sendte jeg en mail til flere mennesker med et alvorlig innhold. Jeg vet at denne mailen nettopp er blitt lest, og jeg vet at mange tenker på meg akkurat nå. Noen av tankene er gode og noen av tankene er sinte. Dette vet jeg ut fra innholdet i det jeg skrev og hva slags forhold de ulike menneskene har til det jeg skrev.

Hei!

Ja ja jeg vet at ingen, i vertfall ikke jeg kan oppfatte det som blir tenkt inni hodet, men min psykiater vet ting jeg aldri har sagt og dette vet hun fordi hun danner seg et helhetsinntrykk som pleier å stemme utfra ting jeg sier, men hun kan også oppfatte det usagte, det kan også min mann og det er for meg merkelig. Dette gjorde meg en periode litt usikker på om hun ser ting inni meg som jeg selv ikke ser, det gjør hun av og til, men bare noen ting og ikke alle ting og det er så rart. Plutselig sier hun "det kan ikke jeg vite det er det du som vet", men så en annen gang vet hun, derfor er det noe her som er uklart for meg.

Feks viste hun at min datter burde få hull i ørene, men hun viste ikke hva jeg burde snakke om neste gang, altså sa hun "jeg har ingen agenda", sånt blir rart i mine ører, men jeg godtar at det er sånn. Det var sikkert dårlige eksempler, men jeg kommer ikke på noe bedre nå, for jeg har så mye å gjøre i dag.

:) takk

Og så lurer jeg på om alle som _sier_ at de vil sende en tanke/tenke på noen på et bestemt tidspunkt i fremtiden virkelig gjør det? Det er fort gjort å glemme at man skal tenke på en person dersom dette tidspunktet ikke er så viktig for en selv.

Det kommer selvsagt an på omstendighetene og nærheten til personen det gjelder.

Hvis f eks en venninne sa til meg at hun skulle tenke på meg om x dager da jeg skal ha eksamen eller jobbintervju el lignende, hadde jeg vel vært mer enn fornøyd nok med omtanken hun viste ved å si dette, og det hadde ikke gjort noe fra eller til om hun virkelig husket på å tenke på meg den dagen. :-)

*klem*

Og så lurer jeg på om alle som _sier_ at de vil sende en tanke/tenke på noen på et bestemt tidspunkt i fremtiden virkelig gjør det? Det er fort gjort å glemme at man skal tenke på en person dersom dette tidspunktet ikke er så viktig for en selv.

Hvis f eks en venninne sa til meg at hun skulle tenke på meg om x dager da jeg skal ha eksamen eller jobbintervju el lignende, hadde jeg vel vært mer enn fornøyd nok med omtanken hun viste ved å si dette, og det hadde ikke gjort noe fra eller til om hun virkelig husket på å tenke på meg den dagen. :-)

''Hvis f eks en venninne sa til meg at hun skulle tenke på meg om x dager da jeg skal ha eksamen eller jobbintervju el lignende, hadde jeg vel vært mer enn fornøyd nok med omtanken hun viste ved å si dette, og det hadde ikke gjort noe fra eller til om hun virkelig husket på å tenke på meg den dagen.''

Enig i det. Med mindre en er overtroisk har vel ikke tanken på nøyaktig det angitte tidspunkt særlig å si. Men en bør jo liksom ha intensjoner om å tenke på den andre, da.

''Hvis f eks en venninne sa til meg at hun skulle tenke på meg om x dager da jeg skal ha eksamen eller jobbintervju el lignende, hadde jeg vel vært mer enn fornøyd nok med omtanken hun viste ved å si dette, og det hadde ikke gjort noe fra eller til om hun virkelig husket på å tenke på meg den dagen.''

Enig i det. Med mindre en er overtroisk har vel ikke tanken på nøyaktig det angitte tidspunkt særlig å si. Men en bør jo liksom ha intensjoner om å tenke på den andre, da.

Enig i det!

Ps. holder på å gå på veggen i å vente på at rørlegger hjemme skal gjøre seg ferdig slik at jeg kan dra på jobb! Men nå høres det ut som om han snart pakker sammen :-)

Enig i det!

Ps. holder på å gå på veggen i å vente på at rørlegger hjemme skal gjøre seg ferdig slik at jeg kan dra på jobb! Men nå høres det ut som om han snart pakker sammen :-)

Sånt er kjedelig. Jeg er på jobb, men lider av førjulsjobbvegring.

Annonse

Hei!

Hvis jeg sier at jeg skal tenke på noen, gjør jeg dette alltid, ellers er det løgn.

Det hender jeg skriver det i min HTC hvis det er viktig for vedkommende med en bestemt tid, feks ville en venninne at jeg skulle be for henne, dette på et bestemt klokkeslett, da måtte jeg skrive det opp ellers ville jeg glemt det, jeg måtte også sette på alarm. Min venninne er upresis også hun sier "Kan du tenke på meg da og da..." men hun mente be for meg. Jeg vet at hun alltid sier feil så jeg presiserte, mener du jeg skal be for deg? Hun svarte ja.

Hei!

Hvis jeg sier at jeg skal tenke på noen, gjør jeg dette alltid, ellers er det løgn.

Det hender jeg skriver det i min HTC hvis det er viktig for vedkommende med en bestemt tid, feks ville en venninne at jeg skulle be for henne, dette på et bestemt klokkeslett, da måtte jeg skrive det opp ellers ville jeg glemt det, jeg måtte også sette på alarm. Min venninne er upresis også hun sier "Kan du tenke på meg da og da..." men hun mente be for meg. Jeg vet at hun alltid sier feil så jeg presiserte, mener du jeg skal be for deg? Hun svarte ja.

''Hvis jeg sier at jeg skal tenke på noen, gjør jeg dette alltid, ellers er det løgn.''

Intensjonen må jo selvsagt være at man skal tenke på vedkommende, men det er menneskelig å glemme da.

''Hvis jeg sier at jeg skal tenke på noen, gjør jeg dette alltid, ellers er det løgn.''

Intensjonen må jo selvsagt være at man skal tenke på vedkommende, men det er menneskelig å glemme da.

Hei!

Ja, det kan jo også glemmes, men jeg liker ikke glemming og jeg trekker ofte feil konklusjoner om at det da er vrangvilje eller løgn, jeg må bli flinkere til å akseptere at mennesker kan glemme. Takk for at du minnet meg, selv glemmer jeg sjelden, men jeg glemte nå selv nettopp dette at man jo kan glemme:)

Det hender jeg glemmer faktakunnskap, dessverre, men det har å gjøre med at jeg er mor og ikke lenger leser hele tiden, jeg gjør mye annet som er viktigere for familien. (dette har derfor ikke noe med at min hjerne svikter sier min psykiater, men er et sunnhetstegn man vist nok skal være glad for)

Hei!

Tusen takk nå blir dette mer og mer forståelig, egentlig får jeg bekreftet noe jeg lurer på og da slipper jeg å lure mere, det er en befrielsen med alt man slipper å lure på. Jeg lurer på så mye rart sier min mann og av og til orker jeg ikke spørre han for jeg orker ikke at han tuller med meg, selv om han mener det godt.

''Jeg lurer på så mye rart sier min mann og av og til orker jeg ikke spørre han for jeg orker ikke at han tuller med meg, selv om han mener det godt.

''

Da er det fint at du har DOL! Mange som kan svare på disse tingene, så kan du spare psykiateren og mannen din for noen av spørsmålene og bruke tiden med dem til noe bedre eller nyttigere :-)

''Jeg lurer på så mye rart sier min mann og av og til orker jeg ikke spørre han for jeg orker ikke at han tuller med meg, selv om han mener det godt.

''

Da er det fint at du har DOL! Mange som kan svare på disse tingene, så kan du spare psykiateren og mannen din for noen av spørsmålene og bruke tiden med dem til noe bedre eller nyttigere :-)

Hei!

:) ja akkurat fordi min psykiater rekker ikke med alt.

Selv om jeg har time annen hver uke nå snart i 5 år.

Min psykiater sier vi skal snakke om alt på timene, men det rekker vi jo ikke, det virker ikke som hun forstår det. Hvis jeg fikk timer hver uke ville jeg kommet fortere gjennom listene, men jeg får ikke det tror jeg og jeg tror det skyldes at min psykiater er overlege, men jeg er ikke sikker? Noen andre jeg kjenner som har asperger har timer hver uke men ikke med psykiater, men noen andre, slik at jeg tror min psykiater er over gjennomsnittet snill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...