Gå til innhold

Jeg ler av aspergere...

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen ganger gjør jeg det fordi noen av dem aldri blir ferdige med de tingene de lurer på, jeg syns det blir komisk når de tar opp det samme emne igjen og igjen og igjen.

Min psykiater har sagt jeg ikke gjentar meg selv slik mange gjør, men nå sier en venninne at "du gjentar nå visse ting du også", jeg spurte hva, og et av temaene jeg altså stadig kommer drassende med er , Hvem som er mine venner.

Vel grunnen til at jeg stadig tar opp dette er jo at jeg ikke får den klarheten jeg trenger, det er ikke for å være repeterende, min venninne sier dette tar jeg stadig opp.

Min psykiater sier ikke at jeg stadig tar opp dette, hun sier, nå tar du med navn osv... etter jul så lager vi en oversikt. Men det tror jeg ikke jeg kan gjøre likevel for det er noe jeg er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lo av spørsmålet om hvordan en sender en tanke :-)

Hei!

Ja akkurat der ser du, jeg syns andre aspergere er veldig latterlige noen ganger, altså det de lurer på som jeg har skjønt, men da er det jo ikke rart at min mann ler av meg noen ganger.

Ja dette sier min psykiater følgende om, " ....." nei jeg kommer ikke på den setningen akkurat nå og eksakt. Det er nok fordi jeg ikke helt skjønte den da hun sa den også begynner jeg å lure på at kanskje jeg hørte feil, det er en fare for det når man ikke skjønner hva noen mente med å si noe. Heldigvis skjønner jeg det meste og jeg er blitt flink til å spørre, det lærte jeg også i terapi, for jeg hadde ikke tenkt på at man kan spørre før noen sa det til meg, det er noe av det lureste jeg har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja akkurat der ser du, jeg syns andre aspergere er veldig latterlige noen ganger, altså det de lurer på som jeg har skjønt, men da er det jo ikke rart at min mann ler av meg noen ganger.

Ja dette sier min psykiater følgende om, " ....." nei jeg kommer ikke på den setningen akkurat nå og eksakt. Det er nok fordi jeg ikke helt skjønte den da hun sa den også begynner jeg å lure på at kanskje jeg hørte feil, det er en fare for det når man ikke skjønner hva noen mente med å si noe. Heldigvis skjønner jeg det meste og jeg er blitt flink til å spørre, det lærte jeg også i terapi, for jeg hadde ikke tenkt på at man kan spørre før noen sa det til meg, det er noe av det lureste jeg har lært.

Bra du spør uansett :-) Galgenhumoren og evnen til å le har nok berget meg gjennom mange kriser. Jeg kan fint le av maniske og psyktotiske om det blir for sprøtt. Feks. snakket jeg med en dame som mente at det var hun som sto for hele skaperverket. "Jævlig bra jobb" svarte jeg, tok henne i handen og så hvor stolt og glad hun ble. Å når to psykotiske menn krangler om hvem av dem som er Jesus blir det også som et levende komishow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du spør uansett :-) Galgenhumoren og evnen til å le har nok berget meg gjennom mange kriser. Jeg kan fint le av maniske og psyktotiske om det blir for sprøtt. Feks. snakket jeg med en dame som mente at det var hun som sto for hele skaperverket. "Jævlig bra jobb" svarte jeg, tok henne i handen og så hvor stolt og glad hun ble. Å når to psykotiske menn krangler om hvem av dem som er Jesus blir det også som et levende komishow.

Hei!

Så rart! Har du sett og hørt slike ting, jeg tror jeg ville blitt forundret og oppgitt, jeg har ingen erfaring med sånt. Jeg har lest teori litt, men jeg skjønte ikke hva begrepene helt innebar, jeg pugget dem for å bestå en eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hva var det du hadde som tileggsvansker igjen ? Eller var det en tileggs diagnose det var ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at tanken har streifet meg også - når det gjelder deg og vennene dine! :)

Du spør og spør - og det er naturlig du lurer - men problemet er jo at det ikke finnes noe klart svar! De fleste andre av oss har avfunnet oss med dét :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...