Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Jeg tok en uhøytidelig test om personligheter på nettet, og testen kom til at jeg var en flegmatiker: ''Du er hyggelig og omgjengelig og liker å ta livet med ro. Kommer tid, kommer råd! Du er godt likt i vennekretsen og er stort sett fornøyd med deg selv. Du er opptatt av å gjøre ting skikkelig, er veloverveid og analyserende, og kan være en svært god støttespiller. Ellers er du relativt komfortabelt anlagt og har en ubekymret innstilling til det meste. Utfordring: Du kan bruke litt tid på å få ut fingeren, og det hender du gjentar deg selv. Dette kan være en utfordring i møte med mer utålmodige sjeler. Og selv om du som oftest er rolig og avbalansert, smeller det høyt når du først sprekker.'' Prøvde å søke på dette ordet, men fant litt merkelige forklaringer i forhold til det som stod her ( i testen). Kan noen forklare meg med egne ord om hva en flegmatiekr er? 0 Siter
DOLemannen Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Det kommer av antikkens medisin. Man trodde at sykdommer kom av de forskjellige væskene i kroppen; hvor flegma var en av den. Det var fire slike stoffer, mener jeg å huske. Man trodde at de som var flegmatiske hadde overskudd av flegma elns. :-) Ordet har ingen betydning i dag, bare for Hippokrates, tror jeg det var. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Det kommer av antikkens medisin. Man trodde at sykdommer kom av de forskjellige væskene i kroppen; hvor flegma var en av den. Det var fire slike stoffer, mener jeg å huske. Man trodde at de som var flegmatiske hadde overskudd av flegma elns. :-) Ordet har ingen betydning i dag, bare for Hippokrates, tror jeg det var. Ja, det var et eller annet sånt jeg dumpet borti da jeg søkte på ordet. Men blir det ikke brukt om personligheter i dag da? Hva var da poenget med å havne der på den testen tro? 0 Siter
DOLemannen Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Ja, det var et eller annet sånt jeg dumpet borti da jeg søkte på ordet. Men blir det ikke brukt om personligheter i dag da? Hva var da poenget med å havne der på den testen tro? Jeg trodde at en flegmatiker var "lat", rett og slett jeg... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Jeg trodde at en flegmatiker var "lat", rett og slett jeg... Jeg kjenner ikke ordet i det hele tatt. Jeg er nok litt lat... ;-) 0 Siter
....AV Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 I følge ordboken er flegmatisk: rolig; upåvirkelig. Det er også min oppfatning av ordet, at man er en rolig person som ikke så lett lar seg vippe av pinnen, men tar ting som det kommer. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 I følge ordboken er flegmatisk: rolig; upåvirkelig. Det er også min oppfatning av ordet, at man er en rolig person som ikke så lett lar seg vippe av pinnen, men tar ting som det kommer. Hm - joda, passer jo forsåvidt greit på meg. Men jeg har temperament også. Men ikke lat altså? Men ordet flegmatisk er ikke særlig i bruk på norsk, er det? 0 Siter
....AV Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Hm - joda, passer jo forsåvidt greit på meg. Men jeg har temperament også. Men ikke lat altså? Men ordet flegmatisk er ikke særlig i bruk på norsk, er det? Nei, det er vel ikke så mye brukt, men jeg har da hørt det noen ganger. 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 http://dartagnan.blogg.no/1275251121_de_4_personlighetene_.html 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 http://dartagnan.blogg.no/1275251121_de_4_personlighetene_.html Takk for link. Her var det noe jeg kjente meg igjen i, og noe som absolutt ikke stemte. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Har du link til testen? http://www.ordtak.no/quiz.php?v=$v&quiz=quiz01 Det er nok ikke så veldig seriøst da :-) Men det nettstedet er jeg veldig glad i, veldig mange fine sitater der! 0 Siter
Gjest villevi Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 http://www.ordtak.no/quiz.php?v=$v&quiz=quiz01 Det er nok ikke så veldig seriøst da :-) Men det nettstedet er jeg veldig glad i, veldig mange fine sitater der! Sangviniker her. Liker også den siden, morsom test 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.