Gå til innhold

ME og virus

Anbefalte innlegg

Gjest Ble redd
Skrevet

Så noe av en dokumentar forleden på nrk hvor de snakket om et mulig virus som ME syke kunne ha og at en måtte mulig bruke kondom. Stemmer dette? jeg har vært sammen med en ME mann syk i to år (det ble nylig slutt) er det slik at jeg kan få ME siden vi ikke har brukt kondom?

Skrevet

Man vet ikke hva ME kommer av, så det vet man vel egentlig. Men hvis du tenker over det, så skulle man ikke tro det var så smittsomt. Da ville det vel spredd seg som en epedemi, slik som AIDS.

Skrevet

Det er vel i så fall viruset som smitter, men det er ikke bevist at viruset _fører til_ ME. Man har sett en sammenheng. Det har man mellom ME og kyssesyken også, men det betyr verken at alle som har hatt kyssesyke får ME eller at man blir smittet med ME selv om kyssesyke er smittsomt.

De fleste virus smitter ved annen kontakt enn seksuelt. Men jeg vet ikke hva som kjennetegner akkurat det viruset som ble omtalt i programmet.

Ikke tenk på at du er smittet av noe. Det er mye lettere å få en kjønnssykdom...

Gjest ....så det også
Skrevet

De har ikke funnet ut hvordan dette henger sammen - det kan like gjerne være at ME-syke lettere blir smittet av dette viruset - at det nedsatte immunforsvaret gjør en tilgjengelig for å få dette viruset...

Skjønner at du ble nervøs for det, men så lenge man ikke vet mer, må du prøve å ikke tenke så mye på det.

Skrevet

Man vet ikke hva ME kommer av, så det vet man vel egentlig. Men hvis du tenker over det, så skulle man ikke tro det var så smittsomt. Da ville det vel spredd seg som en epedemi, slik som AIDS.

Jeg så også den dokumentaren som ble nevnt. Der var det en hel familie som var smittet. Hvordan har de fått ME alle sammen? noe i drikkevannet?

Skrevet

Jeg så også den dokumentaren som ble nevnt. Der var det en hel familie som var smittet. Hvordan har de fått ME alle sammen? noe i drikkevannet?

Jøss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...