Gå til innhold

Ang. aktiv sykemelding.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skal ikke skrive timene du har jobbet som aktiv sykemeldt, men du kan jo skrive aktiv sykemeldt der de spør om antall timer du event. har vært på jobb.

det står på samme arket at jeg er aktiv sykemeldt..

Men kan man komme og gå som man vil på jobb da? Og skal jeg settes opp på jobblista som de andre?

Jobber som frisørlærling..

Men kan man komme og gå som man vil på jobb da? Og skal jeg settes opp på jobblista som de andre?

''det står på samme arket at jeg er aktiv sykemeldt''

Det er sikkert ikke nødvendig å skrive noe, men jeg har gjort det for min egen del. Er alltid redd for å gi for dårlige opplysninger.. ''Men kan man komme og gå som man vil på jobb da?''

Det skal kanskje være en plan over aktivitet, men jeg vet ikke sikkert. Du skal nok iallefall kjenne på hvor mye du selv klarer å jobbe.'' skal jeg settes opp på jobblista som de andre?''

Du skal ikke jobbe som en del av de andre, men være på toppen av

arbeidskraften.

Det er det som ofte har vært problemet med aktiv sykemeldig at arbeidsgiveren ikke tar inn vikar, men forventer at den sykemeldte skal jobbe som før.

Når du er aktiv sykemeldt er det jo meningen at dere skal finne ut hvor mye og hva du kan jobbe med, samtidig som det er viktig å være i aktivitet og ha kontakt med arbeidsplassen.

''det står på samme arket at jeg er aktiv sykemeldt''

Det er sikkert ikke nødvendig å skrive noe, men jeg har gjort det for min egen del. Er alltid redd for å gi for dårlige opplysninger.. ''Men kan man komme og gå som man vil på jobb da?''

Det skal kanskje være en plan over aktivitet, men jeg vet ikke sikkert. Du skal nok iallefall kjenne på hvor mye du selv klarer å jobbe.'' skal jeg settes opp på jobblista som de andre?''

Du skal ikke jobbe som en del av de andre, men være på toppen av

arbeidskraften.

Det er det som ofte har vært problemet med aktiv sykemeldig at arbeidsgiveren ikke tar inn vikar, men forventer at den sykemeldte skal jobbe som før.

takk for svar :)

Jeg jobber 3-4 timer hver dag, og de på jobben setter opp kunder på meg de timene jeg er der. Men det er jo ikke riktig.

Dumt jeg er for pysete til å si ifra :s

Annonse

takk for svar :)

Jeg jobber 3-4 timer hver dag, og de på jobben setter opp kunder på meg de timene jeg er der. Men det er jo ikke riktig.

Dumt jeg er for pysete til å si ifra :s

Hvis du skal jobbe som normalt den tiden du skal være på jobb, kan du likegodt være gradert sykemeldt.

hva er egentlig forskjellen ?

Er du aktiv sykemeldt er det nav som betaler. Er du gradert sykemeldt er du i vanlig jobb i den prosent du ikke er sykemeldt og arbeidsgiver betaler lønnen. Resten betaler nav. De 16 første dagene er arbeidsgiverperioden der arbeidsgiver uansett har ansvaret for å betale hele lønnen.

Men i praksis vil du fra de fleste arbeidsforhold få hele utbetalingen fra arbeidsgiver og arbeidsgiveren får refusjon fra nav.

Er du aktiv sykemeldt er det nav som betaler. Er du gradert sykemeldt er du i vanlig jobb i den prosent du ikke er sykemeldt og arbeidsgiver betaler lønnen. Resten betaler nav. De 16 første dagene er arbeidsgiverperioden der arbeidsgiver uansett har ansvaret for å betale hele lønnen.

Men i praksis vil du fra de fleste arbeidsforhold få hele utbetalingen fra arbeidsgiver og arbeidsgiveren får refusjon fra nav.

Så det vil si at jeg ikke skal stå å klippe og ta inn penger, i og med at ikke arb.giver betaler da? for da er jeg jo på en måte gratis arbeidskraft...

Så det vil si at jeg ikke skal stå å klippe og ta inn penger, i og med at ikke arb.giver betaler da? for da er jeg jo på en måte gratis arbeidskraft...

Du er gratis arbeidskraft når du er aktiv sykemeldt. Aktiv sykemelding er et bra alternativ for å prøve ut hva en klarer, være i aktivitet og holde kontakt med arbeidsplassen. Men klarer du en normal arbeidsøkt når du er på jobb bør du heller være gradert sykemeldt.

Du er gratis arbeidskraft når du er aktiv sykemeldt. Aktiv sykemelding er et bra alternativ for å prøve ut hva en klarer, være i aktivitet og holde kontakt med arbeidsplassen. Men klarer du en normal arbeidsøkt når du er på jobb bør du heller være gradert sykemeldt.

Ok, skjønner .. Takk =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...