Gjest Nerda Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Ja, men jeg må nok si delvis - fordi jeg også har somatiske plager. Imidlertid gjør bipolar lidelse med medisiner jeg tar mot dette, samt posttraumatisk stress av den komplekse arten at jeg rett og slett ikke fikser å jobbe normalt eller gå på skole. Dette fordi jeg blir fryktelig fort sliten i hodet og mister evnen til å konsentrere meg. Og det å oppleve det - det gjør meg ikke friskere for å si det sånn. Dette er selvsagt vurdert både fra legespesialist (ikke psykiater) og psykolog, og i sin tur NAV. Om du vil søke, så skjer det ikke noe verre enn at du får avslag. Da har du selvsagt rett til å klage på dette. 0 Siter
serenity777 Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Ja, som schizofren. men det er 14 år siden, så jeg tror de har blitt strengere siden det. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Ja. 50 %. Tilbakevendende depressiv lidelse. Men det har en lang historie som viser klart at dette var til det beste. 0 Siter
willemo1365380562 Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Ja, men jeg må nok si delvis - fordi jeg også har somatiske plager. Imidlertid gjør bipolar lidelse med medisiner jeg tar mot dette, samt posttraumatisk stress av den komplekse arten at jeg rett og slett ikke fikser å jobbe normalt eller gå på skole. Dette fordi jeg blir fryktelig fort sliten i hodet og mister evnen til å konsentrere meg. Og det å oppleve det - det gjør meg ikke friskere for å si det sånn. Dette er selvsagt vurdert både fra legespesialist (ikke psykiater) og psykolog, og i sin tur NAV. Om du vil søke, så skjer det ikke noe verre enn at du får avslag. Da har du selvsagt rett til å klage på dette. Det tok bare noen uker før jeg fikk brev om at jeg hadde blitt innvilget 100% ufør pga bipolar1, ptsd og pf. Etter eget ønske er jeg nå i full jobb og trives veldig godt. Min erfaring med andre jeg kjenner er at det er veldig stor forskjell mellom de forskjellige saksbehandlere, selv innen samme nav kontor. Noen ganger tar det lang tid før man får svar, og da gjelder det å stå på og ringe ofte. (Min sønn fikk 100% ung ufør pga adhd.) Snille barn skriker ikke, men de får ikke noe heller 0 Siter
Helmi Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Ja, 100%. Angst, depresjon og mye annet som gjør livet vanskelig for meg og deltagelse i arbeidslivet umulig ... 0 Siter
bibben Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Uspesifisert schizofreni. Betydelige hukommelsesproblemer slik at det er vanskelig å fungere 100% i vanlig jobb. Opplever fort "over load" i hodet. Jobber nå i 50% arbeidspraksis. Ønsker ikke 100% uføretrygd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.