Gå til innhold

Har du fått innvilget varig ufør pga. psyk. sykd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men jeg må nok si delvis - fordi jeg også har somatiske plager. Imidlertid gjør bipolar lidelse med medisiner jeg tar mot dette, samt posttraumatisk stress av den komplekse arten at jeg rett og slett ikke fikser å jobbe normalt eller gå på skole. Dette fordi jeg blir fryktelig fort sliten i hodet og mister evnen til å konsentrere meg. Og det å oppleve det - det gjør meg ikke friskere for å si det sånn.

Dette er selvsagt vurdert både fra legespesialist (ikke psykiater) og psykolog, og i sin tur NAV.

Om du vil søke, så skjer det ikke noe verre enn at du får avslag. Da har du selvsagt rett til å klage på dette.

Skrevet

Ja, som schizofren. men det er 14 år siden, så jeg tror de har blitt strengere siden det.

Skrevet

Ja. 50 %. Tilbakevendende depressiv lidelse.

Men det har en lang historie som viser klart at dette var til det beste.

willemo1365380562
Skrevet

Ja, men jeg må nok si delvis - fordi jeg også har somatiske plager. Imidlertid gjør bipolar lidelse med medisiner jeg tar mot dette, samt posttraumatisk stress av den komplekse arten at jeg rett og slett ikke fikser å jobbe normalt eller gå på skole. Dette fordi jeg blir fryktelig fort sliten i hodet og mister evnen til å konsentrere meg. Og det å oppleve det - det gjør meg ikke friskere for å si det sånn.

Dette er selvsagt vurdert både fra legespesialist (ikke psykiater) og psykolog, og i sin tur NAV.

Om du vil søke, så skjer det ikke noe verre enn at du får avslag. Da har du selvsagt rett til å klage på dette.

Det tok bare noen uker før jeg fikk brev om at jeg hadde blitt innvilget 100% ufør pga bipolar1, ptsd og pf.

Etter eget ønske er jeg nå i full jobb og trives veldig godt. Min erfaring med andre jeg kjenner er at det er veldig stor forskjell mellom de forskjellige saksbehandlere, selv innen samme nav kontor. Noen ganger tar det lang tid før man får svar, og da gjelder det å stå på og ringe ofte. (Min sønn fikk 100% ung ufør pga adhd.)

Snille barn skriker ikke, men de får ikke noe heller :)

Skrevet

Ja, 100%. Angst, depresjon og mye annet som gjør livet vanskelig for meg og deltagelse i arbeidslivet umulig ...

Skrevet

Uspesifisert schizofreni. Betydelige hukommelsesproblemer slik at det er vanskelig å fungere 100% i vanlig jobb. Opplever fort "over load" i hodet. Jobber nå i 50% arbeidspraksis. Ønsker ikke 100% uføretrygd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...