Gå til innhold

Fortsatt medisinfri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mister Nils oppfordret meg til å skrive ukentlige rapporter etter medisinslutt. Men ser ikke helt poenget enda... Fortsatt går det som det griner etter, og nå er jeg forelsket også tror jeg :-)

Skrevet

Han var sikkert bare negativ for at du skulle få noe å motbevise...

Typisk hjerneleger ...

Skrevet

Han var sikkert bare negativ for at du skulle få noe å motbevise...

Typisk hjerneleger ...

Det var et helvete første ukene... Men nå: så mye bedre :-)

Så lenge jeg ikke blir psykotisk har jeg tro på at dette er myyyyye bedre.

Skrevet

Det var et helvete første ukene... Men nå: så mye bedre :-)

Så lenge jeg ikke blir psykotisk har jeg tro på at dette er myyyyye bedre.

Det er vel ingenting som er bedre enn å klare seg uten medisin vil jeg tro... mye av medisinen som blir brukt i psykriatrien er nokså groteske med tanke på hva de påfører folk av bivirkninger...

Men klart ser man djevelen henge i lysekronen da tar man pilla si så får bivirkningene være hva pokker de vil ..

Men når det norske folk knasker antidepressiva for 700 millioner i året, da skjønner man at legene her til lands er nokså ivrige med reseptblokken...

Skrevet

Godt å høre at du nyter livet fullt ut igjen, nyt det og lykke til videre!

Skrevet

Kjempebra :-). Ofte skjer vel dette når man har brukt medisiner i lang tid: Man oppdager at man faktisk har noe som heter følelser!

Krysser fingrene for at du ikke blir syk igjen. Medisiner er kjekt å ha når man trenger dem :)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det er vel ingenting som er bedre enn å klare seg uten medisin vil jeg tro... mye av medisinen som blir brukt i psykriatrien er nokså groteske med tanke på hva de påfører folk av bivirkninger...

Men klart ser man djevelen henge i lysekronen da tar man pilla si så får bivirkningene være hva pokker de vil ..

Men når det norske folk knasker antidepressiva for 700 millioner i året, da skjønner man at legene her til lands er nokså ivrige med reseptblokken...

""Men når det norske folk knasker antidepressiva for 700 millioner i året, da skjønner man at legene her til lands er nokså ivrige med reseptblokken...""

Kanskje det er en grunn til at legene er ivrige med reseptblokken? For eksempel det faktum at depresjon er ganske så vanlig, og behandlingen er god?

Du kan ikke si noe om nordmenns forbruk av AD ved bare å se på hvor mye penger som brukes på det!!

Skrevet

""Men når det norske folk knasker antidepressiva for 700 millioner i året, da skjønner man at legene her til lands er nokså ivrige med reseptblokken...""

Kanskje det er en grunn til at legene er ivrige med reseptblokken? For eksempel det faktum at depresjon er ganske så vanlig, og behandlingen er god?

Du kan ikke si noe om nordmenns forbruk av AD ved bare å se på hvor mye penger som brukes på det!!

Det skjer også fordi kapasiteten på psykiatrisk er sprengt på alle nivåer. Fastleger har ofte ikke nok tid til å drive effektiv samtale- og atferdsterapi... Norge ligger på europatoppen i antidepressiva. Dermed er det enklere å ty til reseptblokka...

Gjest Svimeren
Skrevet

Det kan jeg også skrive under på. Livet uten SSRI er veldig bra. :)

Skrevet

Om depresjon er vanlig eller blitt et vidt begrep kan jo også diskuteres ... Jeg tror nok mange med normale sorgreaksjoner, sosiale problemer, hverdagslige bekymringer blir behandlet med piller, da det er er det letteste å tilby..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...