Gå til innhold

Julekort med bilde

Gjest Mamma på jorden

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma på jorden

Vi har laget et kjempefint julekort i år, med bilder både foran og bak. Og er superstolte - det er ikke "hverdagskost" hos oss. Men et lite dilemma dukket opp da jeg skulle begynne å skrive; det er ikke plass til å skrive noe..!! Det står med trykket, rød skrift: Godt Jul og Godt Nyttår.

Kan jo bare skrive Juleklem fra.... , men _egentlig_ kan jeg tenke meg å skrive noen få linjer til (nesten) hver. Legger jeg ved et eget ark? Presser jeg inn noen små setninger i et ledig hjørne? Skriver jeg på baksiden av konvolutten? Hva er "best"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i hvert fall ikke skrevet på konvolutten.

Press inn en setning eller to til dem du ellers bare ville skrevet en julehilsen til, og legg ved eget ark til dem du har noe mer å fortelle til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget i fjor og jeg skrev noen få ord i fjor. I år har jeg sendt elektroniske julekort, er ikke ferdig enda, men det var så supert.

Er ikke elektronisk julekort privat litt kjipt? Jeg synes det er hyggelig fortsastt å få papirjulekort, men antar skikken er nedadgående.

På jobben renner det inn e-julekort - sikkert 20 om dagen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Ja, sånn har jeg også sett, så jeg har bevisst valgt julekort med bilde på ene siden, så skriver jeg med tynn sprittusj på baksiden.

Du kan jo legge ved et julebrev da, der du skriver en lengre julehilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et sånt julekort i går. Og da hadde de lagt ved et ark ved siden av med selve julebrevet.

Vi har bilde bare på en side, men legger også ved eget julebrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest julekortelskeren

Er ikke elektronisk julekort privat litt kjipt? Jeg synes det er hyggelig fortsastt å få papirjulekort, men antar skikken er nedadgående.

Må bare si meg enig med deg, elektroniske julekort er bare kjiiipt... Jeg har sendt 50 julekort i år, og får heldigvis tilbake omtrent like mange, vi er småbarnsforeldre, så vi sender bilder av barna. Det er helt greit å få tilbake kort uten bilder både fra gamle tanter osv, men i går fikk jeg elektronisk kort fra en familie som alltid har sendt oss bilder av barna, dette var i tillegg uten bilde, så det synes jeg er litt sært.

jeg tar godt vare på bildene og gleder meg like mye ved å sende som å få. -men det spørs neste år om det blir en familie som får elektronisk fra oss også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med deg, elektroniske julekort er bare kjiiipt... Jeg har sendt 50 julekort i år, og får heldigvis tilbake omtrent like mange, vi er småbarnsforeldre, så vi sender bilder av barna. Det er helt greit å få tilbake kort uten bilder både fra gamle tanter osv, men i går fikk jeg elektronisk kort fra en familie som alltid har sendt oss bilder av barna, dette var i tillegg uten bilde, så det synes jeg er litt sært.

jeg tar godt vare på bildene og gleder meg like mye ved å sende som å få. -men det spørs neste år om det blir en familie som får elektronisk fra oss også...

''Må bare si meg enig med deg, elektroniske julekort er bare kjiiipt...''

Synes du trekker det litt langt, synes det er koselig å få e-julekort fra venner, selv om jeg nok foretrekker gammeldags papirkort i posten. Det jeg ikke liker er de jeg får på jobb, som jeg antar er sendt til tusenvis i slengen.

'' Jeg har sendt 50 julekort i år, og får heldigvis tilbake omtrent like mange, vi er småbarnsforeldre, så vi sender bilder av barna. ''

Du driver nok i litt større målestokk enn jeg, vi sender maks. 30 og får i retur omtrent halvparten så mange :-).

'' -men det spørs neste år om det blir en familie som får elektronisk fra oss også...''

Synes det er veldig sært å "straffe" de som sender e-julekort; som du sier annet sted i innlegget er det dessuten glede bare i å sende kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Må bare si meg enig med deg, elektroniske julekort er bare kjiiipt...''

Synes du trekker det litt langt, synes det er koselig å få e-julekort fra venner, selv om jeg nok foretrekker gammeldags papirkort i posten. Det jeg ikke liker er de jeg får på jobb, som jeg antar er sendt til tusenvis i slengen.

'' Jeg har sendt 50 julekort i år, og får heldigvis tilbake omtrent like mange, vi er småbarnsforeldre, så vi sender bilder av barna. ''

Du driver nok i litt større målestokk enn jeg, vi sender maks. 30 og får i retur omtrent halvparten så mange :-).

'' -men det spørs neste år om det blir en familie som får elektronisk fra oss også...''

Synes det er veldig sært å "straffe" de som sender e-julekort; som du sier annet sted i innlegget er det dessuten glede bare i å sende kort.

''Du driver nok i litt større målestokk enn jeg, vi sender maks. 30 og får i retur omtrent halvparten så mange :-).''

Omtrent som hos oss. Vi sender alltid mange flere julekort enn det vi får, men det bryr vi oss ikke om. Det er bare mange av vennene våre som ikke er typisk julekort-sendere!! Men de synes det er veldig koselig å få en julehilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her blir det elektroniske eller ingen ser det ut til. Jeg har fått endel elektroniske og jeg synes mange av dem er utrolig søte. Så jeg driver og sendet Glædelig julkort.

Det er da like kjip med ferdige bilder med hilsen påtrykket og ikke noe skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender også mange julekort og kan ikke fordra å få dem elektronisk. Det er upersonlig det og jeg føler at folk er gjerrige for å slippe å bruke penger på kort og frimerker.

Men jeg må krype til korset og si at jeg har sendt 1 kort på mail..det er til en enslig mann som selv har sendt mail til oss, så jeg kan vel egentlig ikke si noe negativt om det alikevel..

Men jeg er også nøye på at jeg aldri sender julekort til noen som ikke gidder å sende et kort tilbake. Det får gå begge veier, selvsagt at man igjen holder utafor gamle mennesker og syke som ikke har noe overskudd til å ordne noe kort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men her blir det elektroniske eller ingen ser det ut til. Jeg har fått endel elektroniske og jeg synes mange av dem er utrolig søte. Så jeg driver og sendet Glædelig julkort.

Det er da like kjip med ferdige bilder med hilsen påtrykket og ikke noe skrevet.

''Det er da like kjip med ferdige bilder med hilsen påtrykket og ikke noe skrevet.''

Næh, det er myyyyyye bedre!! (hehe, gjett hva jeg har - dvs. jeg skriver på litt mer til de fleste, da, men ikke alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender også mange julekort og kan ikke fordra å få dem elektronisk. Det er upersonlig det og jeg føler at folk er gjerrige for å slippe å bruke penger på kort og frimerker.

Men jeg må krype til korset og si at jeg har sendt 1 kort på mail..det er til en enslig mann som selv har sendt mail til oss, så jeg kan vel egentlig ikke si noe negativt om det alikevel..

Men jeg er også nøye på at jeg aldri sender julekort til noen som ikke gidder å sende et kort tilbake. Det får gå begge veier, selvsagt at man igjen holder utafor gamle mennesker og syke som ikke har noe overskudd til å ordne noe kort..

''Men jeg er også nøye på at jeg aldri sender julekort til noen som ikke gidder å sende et kort tilbake. ''

Slikt bryr jeg meg ikke om. Her sender vi til mange som aldri sender tilbake, typisk gamle onkler og slikt, men også enkelte venner. Over tid ville jeg nok kuttet ut dem som jeg aldr hører noe fra, men tilgivelsen for uteglemte julekort et år eller tree er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du driver nok i litt større målestokk enn jeg, vi sender maks. 30 og får i retur omtrent halvparten så mange :-).''

Omtrent som hos oss. Vi sender alltid mange flere julekort enn det vi får, men det bryr vi oss ikke om. Det er bare mange av vennene våre som ikke er typisk julekort-sendere!! Men de synes det er veldig koselig å få en julehilsen.

''Vi sender alltid mange flere julekort enn det vi får, men det bryr vi oss ikke om. ''

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er da like kjip med ferdige bilder med hilsen påtrykket og ikke noe skrevet.''

Næh, det er myyyyyye bedre!! (hehe, gjett hva jeg har - dvs. jeg skriver på litt mer til de fleste, da, men ikke alle)

Jeg gjorde jo som sagt det i fjor, men i år hadde jeg rett og slett ikke bilde som passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Vi sender alltid mange flere julekort enn det vi får, men det bryr vi oss ikke om. ''

Samme her.

Samme her også.

Jeg har høy terskel som deg på at det ikke alltid kommer tilbake. Forøvrig er jeg veldig glad for alle som husker på oss, om det er via mail, sms eller papir. I det de har sendt avgårde dette, så har de tenkt på oss, og da er jeg glad jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1292996077' post='4497796]

Samme her også.

Jeg har høy terskel som deg på at det ikke alltid kommer tilbake. Forøvrig er jeg veldig glad for alle som husker på oss, om det er via mail, sms eller papir. I det de har sendt avgårde dette, så har de tenkt på oss, og da er jeg glad jeg. :o)

''I det de har sendt avgårde dette, så har de tenkt på oss,''

Ikke sant!

Men dette med å sende mail til alle i mailboksen betyr jo ikke nødvendigvis at tanken som ble én av hundre motakere til del er særlig stor...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''I det de har sendt avgårde dette, så har de tenkt på oss,''

Ikke sant!

Men dette med å sende mail til alle i mailboksen betyr jo ikke nødvendigvis at tanken som ble én av hundre motakere til del er særlig stor...;-)

Massemail er nå så, men de fleste plukker vel ut fra maillista si? Og sender elektronisk kort, ikke bare god jul osv. I allefall det jeg har mottatt og da blir jeg glad. :o)

Massemail derimot er jeg enig i at tanken kanskje ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...