Gå til innhold

Blomster til hjemmet...

Gjest har ikke erfaring med sånt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig med deg. Jeg har akkurat hatt en diskusjon med mannen min om dette og vi er gansk uenige

Vår nærmeste nabos gamle foreldre har dødd med 3 mnds mellomrom, den sist i forrige uke. jeg vill gjerne gi naboen en blomst som en liten oppmuntring og omtanke, men mannen min satte seg på bakbena. Det var ingen grunntil å gi naboen en blomst, det var ikke vår familie, ergo, det angår ikke oss. Jeg ga meg for husfrededns skyld.

Vet du hva - Det hadde jeg ALDRI gitt meg på.

Alvorlig talt - Å sette seg på bakbeina fordi ektefellen ønsker å vise naboen omtanke ved dødsfall?!

''et var ingen grunntil å gi naboen en blomst, det var ikke vår familie, ergo, det angår ikke oss. Jeg ga meg for husfrededns skyld.''

Denne type holdninger er noe av det som provoserer meg aller mest for tida. "Så lenge jeg og min lille familie har det fint, kan alle andre seile sin egen sjø", liksom. Jeg blir kvalm. Hva slags samfunn er det egentlig slike folk ønsker?

Jeg håper du driter langt i hva mannen din måtte mene og gir blomster til naboen likevel når du synes det føles rett å gjøre det.

Signerer på denne

Gjest trådstarter

Det passer fra hvem som helst! Når vi mistet pappa i høst ble jeg kjempeglad for all blomster vi fikk. Det var fra mennesker jeg ikke trodde brydde seg om oss i det hele tatt.

Fra mange sto det kun kondolerer på kortet, og hvem det var i fra. Og det var evig nok. At de hadde tatt seg bryet med å kjøpe blomster gjorde sterkt inntrykk på meg!

Blomstene kom lenge, etter hvert som folk fikk greie på hva som hadde skjedd. Så det er ingen regel for det.

Jeg må bare si at jeg ble veldig rørt over at så mange ville vise sin medfølelse med blomster. Har enda hvite orkideer i vinduskarmen, og det varmer å se på de.

Når vi er inn på blomster, er det noen blomster det ikke passer å sende i forbindelse med dødsfall? Hva med tulipaner, er det for lystig?

Når vi er inn på blomster, er det noen blomster det ikke passer å sende i forbindelse med dødsfall? Hva med tulipaner, er det for lystig?

Jeg vet ikke. Det kommer vel egentlig an på den som ikke lengre er i blandt oss. Om noen elsket tulipaner blir det jo naturlig å gi det.

Jeg syns hvite orkideer er fint, og hvite liljer. Men av erfaring så får en masse høye buketter. Så min svigermor kjøpte en lav bordoppsats til min mor, og den er kjempefin. Mor har den stående på salongbordet enda, og den er like fin. Var mest grønt i den.

''Og ekstra inntrykk gjorde nok de blomstene som kom fra mer "overraskende hold".''

Så enig! Da mannen min døde fikk vi masse blomster. Men den buketten som rørte meg mest var fra en svært alkoholisert nabo "nedi veien". Det at han brukte sitt lille overskudd og penger på dette, rørte meg til tårer.

Det var rørende å lese, faktisk :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...