cathlin Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hei! Jeg skulle opprinnelig kjøpe pc fra multicom: Multicom Xishan B5130 15.6" LED Full HD Matt, Intel Core i3/i5/i7, GeForce GT425M, USB3.0, HDMI 1.4, Windows 7 ....med corei7-prosessor, 500GB harddisk og 8GB RAM. Men det går ikke fordi den er ikke på lager osv osv. Så har jeg i stedet blitt anbefalt denne;: http://www.amentio.no/PCogServere/PC_Bærbar/15__-_15,9_/MSI/MSI-GX660R-490NE-15,6-Full-HD-WIN7HP-GX660R-490NE-1154953.aspx Det sies at den skal ha et godt skjermkort og jeg ser at den har 6GB RAM som jo er bra(?) og det ser ut som den har en 500GB harddisk. Det er det jeg klarer å se. Men er prosessoren bra og ser den bra ut ellers`? Det hjelper ikke akkurat når dataspråket står på engelsk... Jeg skal bruke den til å kjøre Autocad på samt diverse adobetegneprogrammer og photoshop. Men det er autocad som krever mest. Og den skal helst vare 4-5 år..... Må ha et godt skjermkort som er eksternt og nok RAM. Mye RAM er bra, jo mer jo bedre. Kan noen hjelpe meg med å se om det er en god pc og eventuelt si hva som står der/ oversette dataspråket for meg? TAKKKKKKKKKKKKKK! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei cathlin! Det står på norsk under "teknisk data". Maskinen har gode spesifikasjoner: Den har 6 GB internt DDR3 (kan bygges ut til max 12 GB). Dette er mer enn nok. Skjermkortet er veldig bra, og duger lenge. Prosessoren Intel Core i7 720QM er god. Klokkehastighet 1.6 Ghz. Fire kjerner, meget bra. Skal ha god lyd og gode høyttalere. Coolerbooster-teknologi, USB 3 - et pluss, blu-ray-leser etc. etc. Vanlige ankepunkter: Tastaturet skal ikke være så responsivt på denne. Belysningen kan ikke stilles så mye som ønskelig. Vekten er ikke blant de laveste, og går utover portabilitet. Kan bråke en god del når viften setter i gang. Utseendet har skremt noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Eksternt skjermkort? Du mente kanskje dedikert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Hei cathlin! Det står på norsk under "teknisk data". Maskinen har gode spesifikasjoner: Den har 6 GB internt DDR3 (kan bygges ut til max 12 GB). Dette er mer enn nok. Skjermkortet er veldig bra, og duger lenge. Prosessoren Intel Core i7 720QM er god. Klokkehastighet 1.6 Ghz. Fire kjerner, meget bra. Skal ha god lyd og gode høyttalere. Coolerbooster-teknologi, USB 3 - et pluss, blu-ray-leser etc. etc. Vanlige ankepunkter: Tastaturet skal ikke være så responsivt på denne. Belysningen kan ikke stilles så mye som ønskelig. Vekten er ikke blant de laveste, og går utover portabilitet. Kan bråke en god del når viften setter i gang. Utseendet har skremt noen. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Eksternt skjermkort? Du mente kanskje dedikert? Sikkert:-) I mitt hodet skal jeg frem til at det ikke henger fast i hovedkortet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Sikkert:-) I mitt hodet skal jeg frem til at det ikke henger fast i hovedkortet. Det er forbundet med hovedkortet. Skjermkortet duger til bruk av autocad som til "heavy spilling" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Det er forbundet med hovedkortet. Skjermkortet duger til bruk av autocad som til "heavy spilling" Takk for infoen!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Takk for infoen!:-) Bare hyggelig. Lykke til med ny pc! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.