Gjest hvis jeg var frisk ... Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg har bipolar og ptsd-symptomer, opp og ned hele tiden selv om jeg bruker litium, orfiril og trilafon. Disse er det ikke så mye mere å gjøre med fordi jeg får store bivirkninger ved økning. Men så er det disse "down-periodene" mine da. Det er liksom disse som står igjen å få bort. De varer kortere, ca 1 uke av gangen, men jeg er veldig syk når de kommer. Jeg er redd det kan gå galt en dag fordi jeg er ikke helt meg selv når jeg blir så syk. Antar at disse vil avta? etterhvert som tiden går, men det er jo et poeng at jeg ikke "vandrer" før den tid? Hvilke evt.medisiner kunne være aktuelle når jeg får dette? Jeg vil ikke ha sobril å lignende preparater, heller ikke truxal (tankekjør). Finnes det noe annet? Noe som kan ta angst og en veldig psykisk smerte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har du forsøkt Lamictal? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvis jeg var frisk ... Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har du forsøkt Lamictal? Ja, det har jeg. Ble så glemsk at jeg ikke fungerte i det hele tatt. Kunne starte på en setning og jeg glemte midt uti hva jeg hadde begynt å snakke om. Kan jo hende jeg får alzheimer en dag, men jeg ønsker det ikke enda. Korttidsminnet mitt forsvant totalt. Ellers vil jeg si den fungerte meget bra mot bipolar lidelse. Synd at jeg skal være så uheldig og få sånne bivirkninger med alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ja, det har jeg. Ble så glemsk at jeg ikke fungerte i det hele tatt. Kunne starte på en setning og jeg glemte midt uti hva jeg hadde begynt å snakke om. Kan jo hende jeg får alzheimer en dag, men jeg ønsker det ikke enda. Korttidsminnet mitt forsvant totalt. Ellers vil jeg si den fungerte meget bra mot bipolar lidelse. Synd at jeg skal være så uheldig og få sånne bivirkninger med alt. Akkurat. Nevnte Lamictal fordi den hjalp veldig bra for meg og at ikke alle synes å få så plagsomme bivirkninger. Jeg fikk også disse bivirkningene du nevnte, og det var grunnen til at jeg måtte seponere den. Så må visst velge mellom problemer eller å være medlem i korttidsminneforeningen. Hadde jeg skulle jobbet med noe fysisk og ikke noe som krever konsentrasjon og oppmerksomhet, hadde jeg rett og slett blitt stående på Lamictal. Har hørt at Lamictal går utover folatnivåene og at tilskudd av folat kan hjelpe på minnet. Men jeg vet ikke. Det sies jo også at for mye folat ikke er bra, og dette må vel kanskje måles? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bølger Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Akkurat. Nevnte Lamictal fordi den hjalp veldig bra for meg og at ikke alle synes å få så plagsomme bivirkninger. Jeg fikk også disse bivirkningene du nevnte, og det var grunnen til at jeg måtte seponere den. Så må visst velge mellom problemer eller å være medlem i korttidsminneforeningen. Hadde jeg skulle jobbet med noe fysisk og ikke noe som krever konsentrasjon og oppmerksomhet, hadde jeg rett og slett blitt stående på Lamictal. Har hørt at Lamictal går utover folatnivåene og at tilskudd av folat kan hjelpe på minnet. Men jeg vet ikke. Det sies jo også at for mye folat ikke er bra, og dette må vel kanskje måles? Jeg begynte med folat etter råd her på forumet. Den hjelper på konsentrasjonen hos meg. Tablettene inneholder også omega 3 som kanskje også har en positiv effekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg begynte med folat etter råd her på forumet. Den hjelper på konsentrasjonen hos meg. Tablettene inneholder også omega 3 som kanskje også har en positiv effekt. Så fint å høre at det hjelper for deg Jeg hadde god hjelp av Lamictal som sagt, men det var denne glemsomheten. Gullfiskhukommelse på fagspråket . Legen min vil ikke gi meg Litium/Lithionit eller noe annet. Kanskje en ide å forsøke for meg og kanskje ts. Kan jeg spørre om hvor mange mg du tar og om du har fått målt folatnivå? Er korttidshukommelsen som uten Lamictal? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bølger Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Så fint å høre at det hjelper for deg Jeg hadde god hjelp av Lamictal som sagt, men det var denne glemsomheten. Gullfiskhukommelse på fagspråket . Legen min vil ikke gi meg Litium/Lithionit eller noe annet. Kanskje en ide å forsøke for meg og kanskje ts. Kan jeg spørre om hvor mange mg du tar og om du har fått målt folatnivå? Er korttidshukommelsen som uten Lamictal? Jeg har ikke målt folatnivået. Tar 400 (ikke mg). Jeg husker ikke hvordan konsentrasjonen var før jeg begynte med lamictalen, men det som har vært det største problemet for meg etter at jeg begynte med lamictal er at jeg ikke klarte å følge med i samtaler. Når jeg snakket med folk fikk jeg ofte ikke med meg hva de sa. (flaut). Nå klarer jeg fint å få det med meg hva de sier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har ikke målt folatnivået. Tar 400 (ikke mg). Jeg husker ikke hvordan konsentrasjonen var før jeg begynte med lamictalen, men det som har vært det største problemet for meg etter at jeg begynte med lamictal er at jeg ikke klarte å følge med i samtaler. Når jeg snakket med folk fikk jeg ofte ikke med meg hva de sa. (flaut). Nå klarer jeg fint å få det med meg hva de sier. Takk for svar! Regner med at det er 400 mikrogram folat du tar. Lurer på om jeg nå ikke må forsøke dette selv. God jul forresten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bølger Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Takk for svar! Regner med at det er 400 mikrogram folat du tar. Lurer på om jeg nå ikke må forsøke dette selv. God jul forresten God jul 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ja, det har jeg. Ble så glemsk at jeg ikke fungerte i det hele tatt. Kunne starte på en setning og jeg glemte midt uti hva jeg hadde begynt å snakke om. Kan jo hende jeg får alzheimer en dag, men jeg ønsker det ikke enda. Korttidsminnet mitt forsvant totalt. Ellers vil jeg si den fungerte meget bra mot bipolar lidelse. Synd at jeg skal være så uheldig og få sånne bivirkninger med alt. Ja, som deg sliter jeg også veldig med hukommelsen som følge av Lamictal (tror jeg). Jeg har også lenge vært redd for at jeg har utviklet Altzheimer. Mitt problem er at det er vanskelig å få overbevist andre i systemet om at det er medisinene (Lamictalen) som skaper disse hukommelsesproblemene for meg. Jeg fungerer såpass dårlig at jeg ikke klarer meg i vanlig jobb. Jeg får ikke med meg beskjeder eller andre ting som foregår rundt meg. Jeg skulle ønske at denne bivirkningen kom mer frem i lyset slik at vi som rapporterer om den type bivirkninger ble skikkelig hørt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.