Gjest Julegodt Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Skal lage marsipan nemlig. 0 Siter
Holmes Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 ''Skal lage marsipan nemlig. :)'' Vet ikke, men jeg vet at man får kjøpt ferdig marsipan. Og den er som regel mye bedre enn hjemmelaget. 0 Siter
Gjest Julegodt Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 ''Skal lage marsipan nemlig. :)'' Vet ikke, men jeg vet at man får kjøpt ferdig marsipan. Og den er som regel mye bedre enn hjemmelaget. Hvor får man kjøpt marsipan som er bedre enn hjemmelaget? Er det Odense med 50% mandler du tenker på? 0 Siter
tonie Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Det kan jeg ikke huske at jeg har sett noen steder. Kan du ikke bare male dem i kjøkkenmaskinen? Hammer og pose var min bestemors metode:) 0 Siter
ilaria Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Du kan ihvertfall få kjøpt mandelmel i helsekostbutikker. Vet ikke hvordan det fungerer å lage marsipan med det, men det er kanskje verdt et forsøk? 0 Siter
Gjest Julegodt Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Du kan ihvertfall få kjøpt mandelmel i helsekostbutikker. Vet ikke hvordan det fungerer å lage marsipan med det, men det er kanskje verdt et forsøk? Mel? Hehe nei takk. Marsipan er best hvis det er noe å tygge på (mandelbiter). 0 Siter
Holmes Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Mel? Hehe nei takk. Marsipan er best hvis det er noe å tygge på (mandelbiter). ''Mel? Hehe nei takk. Marsipan er best hvis det er noe å tygge på (mandelbiter).'' Æsj... 0 Siter
Gjest Julegodt Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 ''Mel? Hehe nei takk. Marsipan er best hvis det er noe å tygge på (mandelbiter).'' Æsj... Liker du ikke mandler? 0 Siter
Holmes Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Liker du ikke mandler? Mandler er godt, men i marsipan skal de være så finmalte at du ikke treffer på store biter. 0 Siter
Angustia Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Mandler er godt, men i marsipan skal de være så finmalte at du ikke treffer på store biter. ''Mandler er godt, men i marsipan skal de være så finmalte at du ikke treffer på store biter.'' Næh, grov marsipan er best! Gjerne laga på uskolda mandler og tilsatt litt cognac og overtrukket med mørk sjokolade (for de voksne) Vi lager som du skjønner to slag :-) Den grove egner seg dessuten ikke til figurforming som ungene er så glad i... 0 Siter
morsan Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Mandler er godt, men i marsipan skal de være så finmalte at du ikke treffer på store biter. Helt enig. Grovmallt marsipan er ikke tingen. 0 Siter
morsan Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 ''Skal lage marsipan nemlig. :)'' Vet ikke, men jeg vet at man får kjøpt ferdig marsipan. Og den er som regel mye bedre enn hjemmelaget. Enig igjen!! :-) Nei, er det en ting som bør overlates til fagfolk, så er det marsipantilvirkning! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.