Gå til innhold

Samtalen med et annet voksent menneske

Anbefalte innlegg

Gjest Voksen1970
Skrevet

Selv om jeg nå er voksen , så er og har alltid vært fraværet av samtaler med en annen voksent menneske stått ganske sterkt.

Med årene så vil dette behovet kanskje bli mindre, men man har jo fremdeles behov for å ha noen å snakke med om man er voksen også.

Man blir aldri helt uavhengig.

Men man kan jo ikke gå til psykolog hele livet heller?

Gjest mener jeg
Skrevet

Det er dette man har venner til. Selvfølgelig blir man ikke avvvent fra kommunikasjon med andre mennesker.

Gjest Voksen1970
Skrevet

Det er dette man har venner til. Selvfølgelig blir man ikke avvvent fra kommunikasjon med andre mennesker.

For de som har tilstrekkelig mange nok venner så er det nok enklere ja.

Skrevet

Behovet er der, så klart---- strever med det samme selv. Det kan gå uker mellom hver gang jeg har en samtale med en annen voksen "under fire øyne", bortsett fra samtalene med psykiatrisk sykepleier. Savner sårt å ha kontakt med andre, men samtidig er det akkurat det som er vanskelig: å etablere slik kontakt, altså: å få venner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Behovet for dialog med et annet voksent menneske er naturlig. Til dette har en venner, en er med i lag, foreninger, studiesirkler, bokringer etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...