Gå til innhold

Den beste julegaven - å bli hørt, på ordentlig!

Melba1365380968

Anbefalte innlegg

Melba1365380968

Har lyst til å skrive en gladnyhet her, for jeg bruker ikke dele denne siden av mitt liv med særlig mange rundt meg.

Endelig, etter mange år med utredninger, uendelig mange brev, avhør, frustrasjon og bunnløs fortvilelse, har jeg nå mottatt den beste julegaven jeg kunne få: et brev, hvor det svart på hvitt står logisk og utfyllende at det jeg ble utsatt for var svært alvorlig og straffbart! Jeg er tilkjent erstatning og oppreisning, og det kommer til å svi kraftig for min skadevolder når han forhåpentligvis får et regresskrav mot seg. Selv om han slapp unna fordi politiet gjorde en utrolig mangelfull og dårlig etterforskning, så slipper han ikke helt unna allikevel.

Jeg hadde nesten mistet håpet om at noen skulle ta seg bryet med å sette seg inn i den enorme papirmengden det etterhvert har blitt i min sak...

Men et hjertesukk fra meg må være at det kan ikke være rett at jeg, som egentlig har mer enn nok med å finne tilbake til en slags hverdag med PTSD og dissosiasjon, skal være den som hele tiden må presse på for å få de rettighetene jeg har krav på. Bistandsadvokaten min mistet jeg da politiet henla saken på bevisets stilling, og jeg har ikke hatt råd til å betale en ny advokat selv.

Overalt har jeg møtt uhorvelig mye motstand - hos politiet, hos NAV, hos min arbeidsgiver, hos lege, hos kontoret for voldsofre osv... All motstanden har gjort at jeg har tvilt veldig mye på om jeg husket det som skjedde meg riktig. Heldigvis har jeg hatt noen støttespillere som har hjulpet meg sortere i slike tanker. Så lærdommen må bli: man må bare ikke gi seg når man innerst inne vet at man har rett!

Nå skal jeg rett og slett feire jul med å være tilstede og kose meg sammen med familien min. Bedre kan det nesten ikke bli.

God jul til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tragisk at det er slik i velferdnorge, en stor skam at du som offer må kjempe deg igjennom, og bli møtt på den måten. Fantastisk at du aldri gav opp!! Gleder meg med deg,

Gratulere!! :)) Og ha en Glitrende Jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidligere deprimert

Så flott! Glad for alle som orker den kampen. Jeg gjorde det ikke, måtte velge mellom helsa og å stå i stormen. Ingen støttet meg jo, utenom de som ikke 'betydde' noe da, som mann og venninner. Så jeg valgte helsa. Men av og til kommer tanken på den drittsekken, at han skulle slippe unna. Og han driver praksis enda, håper jeg skremte han litt iallefall, med mitt forsøk på å si ifra, så han ikke gjør samme feilen fler ganger. Og jeg tenker at jeg er den egentlige sterke av oss. Jeg har blitt frisk,eller iallefall fullt fungerende, til tross for vonde opplevelser med dem som egentlig skulle hjelpe meg. Han må leve med den vonde følelsen resten av livet. Å ljuge om en pasient for å spare eget skinn må være lavmål, og jeg er så glad jeg ikke er så svak og redd som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...