Gå til innhold

øyekatarr & influensa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått øyekatarr på begge øynene, og bruker nå Fucithalmic. Hvor lang tid tar det før øynene blir bra igjen?

Jeg har også fått en kraftig influensa, men har ikke blitt undersøkt nøye av en lege. Jeg har vært sengeliggende i 6 dager, og føler meg ikke bedre (hovne mandler, sår hals, svak feber, hoste..). Kan det være bihulebetennelse - jeg har vondt i nesa og mellom øynene. Må dette behandles med medisiner, eller kan jeg bli frisk av meg selv?

På forhånd tusen takk!

Hilsen H108

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35805-%C3%B8yekatarr-influensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Symptomene ved en øyekatarr avtar gjerne i løpet av et par dager når man påbegynner behandling.

Smerter mellom øynene kan være et symptom på bihulebetennelse. En slik betennelse behandles gjerne ved å bedre drenasjen fra bihulene f.eks. ved hjelp av nesedråper (eller tilsvarende tabletter for økt effekt) og saltvannsskylling.

Hvis man har feber, grønt "snørr" og sterke smerter, kan antibiotika være til hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...