Gå til innhold

NHD - La oss si....

Anbefalte innlegg

Gjest Nick Turpin
Skrevet

at jeg har et ganske spesifikt angstproblem. Et problem jeg møter på la oss si en 8 - 10 ganger i året. Jeg har aldri tatt noe beroligende medisiner for å klare å møte denne angsten, men det er like j***ig hver bidige gang. Hva tenker du om å ta noe som senker pulsen disse få gangene jeg møter disse problemene i hverdagen, og vil en evt. lege/psyk. syntes dette er en god idè og skrive ut en resept på dette? Det skal sies at dette har noe med sosialangsten jeg sliter med, men som jeg stort sett mestrer i det daglige.. Takker for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du ikke har somatiske lidelser/sykdommer som gjør at du ikke kan bruke betablokker, kan jeg ikke tro at legen din vil ha noe imot å skrive ut dette til deg.

Gjest Nick Turpin
Skrevet

Om du ikke har somatiske lidelser/sykdommer som gjør at du ikke kan bruke betablokker, kan jeg ikke tro at legen din vil ha noe imot å skrive ut dette til deg.

Hei igjen, takk for svar. Hva med b-preparater? Er dette noe som en rett og slett skal holde seg langt unna? Har ikke mye kunnskap om disse, men har jo lest at disse skal virke angstdempende.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei igjen, takk for svar. Hva med b-preparater? Er dette noe som en rett og slett skal holde seg langt unna? Har ikke mye kunnskap om disse, men har jo lest at disse skal virke angstdempende.

B-prep senker ikke pulsen.

Dog - b-prep 8 ggr i året er ikke farlig.

Skrevet

B-preparater kan fint brukes til disse tilfellene, men de senker vel mer skuldrene enn pulsen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...