Gå til innhold

Hva spiser dere i romjula?

Anbefalte innlegg

1. dagen skal vi ha stekt laks (deilig med litt fisk i jula)

2. dagen tar vi rester etter julaften og 1. dag

3. dagen skal vi til svigerfamilien og spise middag. Det gledes!

4. dagen og de andre juledagene var vi ikke planlagt ennå.

Det som er viktigst for barna, er at det er dessert hver dag... :-)

Enn dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358082-hva-spiser-dere-i-romjula/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal forsøke å leve utelukkende på billig mat som havregryn, ris og poteter. Ikke at jeg slanker meg eller noe, men lommeboka er slank nok. Unger har jeg heldigvis ikke, men om jeg hadde hatt, skulle de værsågod fått spise det samme - bare halv rasjon. Vi er blitt altfor bortskjemte i dag, dessverre.

Her blir det vel omtrent slik:

1. juledag: Kveite

2. juledag: Sodd

3. juledag: Raclette

4. juledag: Kalkunbryst

5. juledag: Ribbe

6. juledag: Kinamat, take-away (har ansvar for et større arrangement, og da blir det noe lettvindt etterpå)

Nyttårsaften: Pinnekjøtt m/klot

1. nyttårsdag: Rester

Dessert hver dag, det er viktig! :-)

Annonse

Kjøleskapet er fullt av mat og den blir spist i romjula. Jeg koker kjøtt i dag som spises kaldt 1. juledag. Jeg har mye brød og godt pålegg som sild, sylte, roastbeef osv. Juleaften har jeg and og restene av den spises 2. juledag, noe blir kanskje fryst ned til å bruke i januar når jeg er alene igjen.

Dessert spises ikke hver dag og det har aldri falt meg inn at det er vanlig. Torsdagmorgen drar jeg til Sverige og blir der fire dager så dette er ikke så mange dager.

Da er vi matleie dessverre. Blir litt kvalm av alt matstyret jeg. Det blir noe helt enkelt, kanskje brødskiver med sylte og sennep. Risgrøt kanskje. Karbonade med speilegg. Lager jeg middag blir det fisk eller kylling. Har lita ribbe i år, så det blir ikke mye rester, sannsynligvis ferdig med den på julaften.

Vi skal ha pinnekjøtt i morgen. Første juledag blir det hjortesteik (jeg prøvde å få tak i laks, men fant det ikke). Så skal vi på besøk til min mor andredag, og da får vi svensk juleskinke.

Hos svigermor håper jeg på fisk i alle fall to dager, siden vi ikke fikk hatt det her. Så blir det pinnekjøtt igjen nyttårsaften. Innimellom blir det nok rester og vanlig mat :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...