Gå til innhold

Cipramil NHD/andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp fått gjennomslag for å prøve AD så jeg fikk Cipramil for depresjon(er BP) da Lamictal og Lithionit aleine ikke var godt nok.(skal visst følges opp veldig tett da de ikke ønsker en skikkelig flygetur på meg)

Men det jeg lurer på - Vet du/dere når startbivirkninger vil reduseres..sånn ca..1uke/3-4uker-mer??

(vet jeg ikke blir "fri" i jula, men hvor lenge etter jul skal jeg måtte beregne å være "fyllesjuk"(hodepine, stive muskler(spes nakke)tørrhet i munnen og kvalme)

hvor lang tid må en regne med før en evt virkning vil inntreffe?regner med det er individuelt. men hvor lenge etter en evt finner "ideel-dosen"(finner ikke rette ordet for det)

Og jeg "vet" at virkning ikke treffer på første pille.

Har prøvd Cipralex før(de mente jeg fløy i taket av den så den fjerna de.) Jeg husker bare ikke bivirkningene og hvor lenge de varte

Skikkelig rotete innlegg, men håper dere forstår hva jeg mener!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den obligatoriske bivirkningen, lett kvalme, kommer allerede første dag og er hos de aller fleste helt borte etter 4-5 dager.

Effekten kommer vanligvis etter ca 10 dager.

Skrevet

Den obligatoriske bivirkningen, lett kvalme, kommer allerede første dag og er hos de aller fleste helt borte etter 4-5 dager.

Effekten kommer vanligvis etter ca 10 dager.

Tusen takk for svar;-)

jeg husket etterhvert at det var likedan på Cipralex(fra første pille)..jeg huska bare ikke hvor lenge jeg var "fyllesjuk"(man vil vel gjerne ikke huske sånt ?)

Da er det gudskjelov håp - jeg ser fram til det å kunne bli bedre

GOD JUL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...