Gå til innhold

Spørsmål vedr. fartsbot.

Gjest Dessverre vært en råkjører

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde noe fryktelig dumt i går. Jeg kjørte et sted hvor jeg ikke var kjent, speedometeret viste 80, etterpå så jeg at det var 60-sone. Jeg ble knipset i en fotoboks!

Hvor fort tror du jeg kjørte når speedometeret mitt viste 80 og hva kan jeg forvente meg av konsekvenser? Får jeg en bot i posten? Noen som kan anslå hvor høy den vil bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest ingen nick

Er jeg heldig blir det 1 prikk og bot på 2900 kr.

Synes dette var helt forferdelig, jeg som aldri gjør noe gaaaaalt. :-(

Det er veldig fort gjort å overse et skilt med 60 km maxgrense, spesielt nå med et slikt vær- og kjøreforhold.

Ja, hvis fartsmåleren viser litt for meget så har du sikkert rett, håper det for deg, det er sure penger å måtte ut med, når en ellers er en lovlydig bilist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fort gjort å overse et skilt med 60 km maxgrense, spesielt nå med et slikt vær- og kjøreforhold.

Ja, hvis fartsmåleren viser litt for meget så har du sikkert rett, håper det for deg, det er sure penger å måtte ut med, når en ellers er en lovlydig bilist.

Ja, det var mye veiarbeid på den strekningen, og massevis av forskjellige fartsgrenser. Men jeg burde jo fulgt med og i alle fall ikke kjørt for fort, været og føret var ikke akkurat på topp i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så ikke skiltet

''Det er veldig fort gjort å overse et skilt med 60 km maxgrense, spesielt nå med et slikt vær- og kjøreforhold.

''

Ja, og spesiellt ille når skiltet med 60 er nedsnødd, og du i god tro kjører 80. Så det først noen dager senere da snøen forsvant. Heldigvis gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...